Vijesti 26.10.2023. Sud časti

Poziv na javnu raspravu - Hrvatski etički kodeks odnosa s javnošću

Uključite se u javnu raspravu te svojim prijedlozima i komentarima doprinesite kvalitetnom i boljem dokumentu etičkog kodeksa odnosa s javnošću. 
 

Javna rasprava o Etičkom kodeksu otvorena je do 25. studenoga 2023. godine nakon čega će svi pristigli komentari biti razmotreni, a kodeks upućen Skupštini na usvajanje. Skupština se održava 14. prosinca 2023.

Komentare šaljite na e-adresu: sud-casti@huoj.hr

Prijedlog koji je pred vama rezultat je rada članova Suda časti koji su se vodili etičkim standardima u skladu s globalnim preporukama te su se posebice referirali na nekoliko već postojećih kodeksa: Atenski kodeks (2009.), Lisabonski kodeks (1978.) i globalni etički PR kodeks Globalna načela etičke prakse odnosa javnošću i komunikacijskog menadžmenta (2018.) međunarodne organizacije Global Alliance, koje je HUOJ član. 

Sveobuhvatna i sve brža digitalna transformacija društva i gospodarstva na globalnoj razini, utjecala je cjelokupnu komunikacijsku industriju i sve PR profesionalce, što je sa sobom donijelo nove profesionalne i etičke izazove te otvorilo nova pitanja za struku i suradnju struke odnosa s javnošću s drugim profesijama. 

Struktura novog Kodeksa obuhvaća Opći dio, odnosno temeljna načela kojih se stručnjaci za odnose s javnošću trebaju pridržavati, te posebni dio koji opisuje šest ključnih etičkih normi u odnosima s javnošću.

Tih je šest normi istinoljubivost, integritet, lojalnost, transparentnost, profesionalnost i odgovornost. 

  1. Istinoljubivost – odnosi se na potrebu za objavom isključivo točnih, provjerenih i vjerodostojnih informacija, pažljivo upravljanje informacijama i borbu protiv kleveta i lažnih vijesti.
  2. Integritet – odnosi se na pridržavanje zakona, poštivanje profesionalnih i etičkih standarda te izbjegavanje sukoba interesa.
  3. Lojalnost – odnosi se na pružanje povjerljivosti uz istovremeno poštivanje visokih etičkih standarda
  4. Transparentnost – odnosi se na objavu mogućih osobnih interesa kod istupanja u javnosti ili preporučivanja dobavljača, kao i snažnu podršku jasnom razlikovanju uredničkih od reklamnih sadržaja da se spriječi prikriveno oglašavanje.
  5. Profesionalnost – odnosi se na poštivanje granica profesionalne sposobnosti, uključenje potrebnih ekspertiza, praćenje pravila tržišnog natjecanja i potrebu profesionalnog razvoja.
  6. Odgovornost – odnosi se na prihvaćanje osobne odgovornosti, uvažavanje etičkih načela i doprinos razvoju struke i društveno odgovornom poslovanju.

 

Hrvatski etički kodeks odnosa s javnošću dokument je koji navodi temeljne vrijednosti djelovanja stručnjaka za odnose s javnošću, a Sud časti preuzima na sebe zadaću objaviti detaljnije smjernice za ponašanje stručnjaka za odnose s javnošću u određenim situacijama i trenucima.

Prilika za javnu raspravu uživo bit će i sredinom studenoga o čemu ćemo vas pravovremeno izvijestiti. 

Ovdje preuzmite: 

Prezentaciju novog Hrvatskog etičkog kodeksa odnosa s javnošću

Obrazloženje uz Hrvatski etički kodeks odnosa s javnošću

Nacrt Hrvatskog etičkog kodeksa odnosa s javnošću

Kolačići

Koristimo vlastite kolačiće i kolačiće treće strane kako bismo Vam mogli prikazati web stranicu i razumijeti kako je koristite, s pogledom na poboljšanje usluga koje nudimo. Ako nastavite s pregledavanjem, smatramo da prihvaćate upotrebu kolačića.