Studija slučaja: Uloga odnosa s javnošću u destinacijskom menadžmentu i brandingu
Koncept analizira postojeće i moguće prostorne, financijske, organizacijske i ljudske resurse destinacije za kratkoročno razdoblje 2019. - 2022. godine.
Studija slučaja: Uloga odnosa s javnošću u destinacijskom menadžmentu i brandingu
Autor: Alan Bahorić
Suradnici: Franjo Skoko, Renata Potočnik
Naručitelj: Turistička zajednica Novigrad – Cittanove
Izvođač: Teneo PR
Definiranje turističke ponude Novigrada
Turistička zajednica Novigrada naručila je 2018. godine projekt definiranja i unapređivanja turističke ponude Novigrada kao skupa aktivnosti s ciljem poboljšanja ponude te vidljivosti i imidža grada Novigrada kao destinacije. Jedan je od ključnih ciljeva projekta poticanje glavnih turističkih dionika na kvalitetniju međusobnu suradnju i komunikaciju, definiranje zajedničkih ciljeva i interesa u okviru postojećih mogućnosti i jačanje lokalnih kapaciteta u dijelu razvoja destinacijskog menadžmenta. Projekt definiranja turističke ponude grada Novigrada donosi niz preporuka za unapređivanje ponude koje su rezultat analize postojećeg stanja, ankete zadovoljstva gostiju ponudom u destinaciji, fokus grupa i dubinskih intervjua s ključnim dionicima.
Pri tome ideje i preporuke okupljene u projektnom prijedlogu nisu rezultat „nametnutoga“ stava vanjskih konzultanata, nego su rezultat iskristaliziranog mišljenja i operacionalizacije ideja dionika koji sudjeluju u stvaranju novigradskoga turističkog proizvoda. Područja interesa projektnog prijedloga su turistička infrastruktura, gastronomija, sport i rekreacija, kultura, zabava i slobodno vrijeme te posebni projekti. Koncept analizira postojeće i moguće prostorne, financijske, organizacijske i ljudske resurse destinacije za kratkoročno razdoblje 2019.-2022 godine. Pri tome principi djelovanja i uključivanja dionika u procesu kreiranja turističkog proizvoda uključuju participativnost i preuzimanje odgovornosti. Krajnji je cilj projekta podizanje vidljivosti i kvalitete turističke ponude Novigrada modifikacijom postojećih prijedloga za uvođenje novih sadržaja i aktivnosti koje mogu biti predstavljene i promovirane na platformi novoga destinacijskoga brenda.
Projektni prijedlog ujedno pruža smjernice i preporuke za proces brendiranja Novigrada i preporuke za formiranje lokalnog poduzeća za destinacijski menadžment (Novigrad DMC). U izazovnom procesu transformacije poslovnog modela i promišljanja suodnosa turizma i gospodarstva, života zajednice i održivog razvoja, ključno je uspostavljanje kontinuirane i dvosmjerne komunikacije među dionicima. Te se promjene svakako ne događaju unutar jedne ili dvije sezone, i inače ih karakterizira sporost i brojne točke preispitivanja, ali spremnost za promjene prvi je korak ka definiranju i promociji drugačije ponude koju je Novigrad – Cittanova uspješno savladao.
Projekt je publiciran na znanstvenoj konferenciji „Communication Management Forum 2019, Finding a Common Denominator: Communication, Tourism, National Culture and Brand“
Uloga odnosa s javnošću u destinacijskom menadžmentu i brandingu (ppt)