Vijesti 26.03.2020. Ana Tkalac Verčič

Zdravlje, gospodarstvo i stabilnost čuvaju se kvalitetnom komunikacijom

Globalna zdravstvena kriza koja je povezala cijeli svijet promijenit će način na koji doživljavamo sve oko sebe. 

Reakcije na opasnost širenja koronavirusa jako su različite. Od onih koji smatraju da su mjere koje se poduzimaju pretjerane i nepotrebne do onih koji u svemu vide teoriju zavjere. Od straha za život, do straha za stabilnost gospodarstva. Od potajnog zadovoljstva zbog prisilnog odmora, do nepoštivanja elementarnih pravila sigurnosti. Bez obzira na uvjerenja i stavove, svima je jasno da je situacija jedinstvena, potencijalno opasna, s nepredvidivim posljedicama. 

Globalna pandemija ugrožava živote, pa je samim time očuvanje zdravlja najvažniji zadatak svakoga od nas. No, ovakva kriza vrlo jasno pokazuje da se zdravlje, gospodarstvo i stabilnost čuvaju kvalitetnom komunikacijom. 

 

A što je u ovom slučaju kvalitetna komunikacija? 

 

Prvenstveno, važno je sustavno, pouzdano i pravovremeno izvještavati javnost(i) o zdravstvenoj situaciji, odlukama relevantnih tijela i planiranim akcijama. U svakoj situaciji u kojoj postoji nedostatak informacija, nastaju glasine koje predstavljaju veliku opasnost. Pretjerano opskrbljivanje nepotrebnim proizvodima dobro ilustrira takvu situaciju.

Dodatno, u krizi je važno što manje improvizirati i zato upravljanje komunikacijama treba prepustiti stručnjacima. Odnosi s javnošću jedan su od najznačajnijih elemenata u pažljivom upravljanju krizom i čine ogromnu razliku u konačnom oporavku. 

Ljudi su očekivano nemirni i zabrinuti. Zato je važno poštovati osnovne postulate krizne komunikacije (biti spreman, biti dostupan, biti vjerodostojan). Važno je javnosti(ma) pokazati da organizacija/država ima plan za rješenje krize i da ga primjenjuje. Time postaje jasno da organizacija/država situaciju drži pod nadzorom. 

Najuspješniji komunikatori u kriznoj situaciji su oni koji komuniciraju ažurno, iskreno i daju potpune informacije medijima. Ključne osobe u Hrvatskoj doista i komuniciraju upravo tako. Ministar zdravstva, Vili Beroš i dr. Alemka Markotić iz Klinike za infektivne bolesti "Dr. Fran Mihaljević" uživaju povjerenje građana jer doista djeluju vjerodostojno i kompetentno. Njihov pristup u velikoj mjeri oblikuje atmosferu u kojoj se svi nalazimo i smanjuje potencijalnu paniku među građanima. 

Na kraju, svatko od nas mora preuzeti odgovornost. Ne samo kroz očuvanje zdravlja i direktno smanjenje opasnosti od širenja zaraze, već i kroz odgovorno komuniciranje. Društvene mreže omogućavaju svakome da sudjeluje u javnom dijalogu i zato svi moramo biti pažljivi. Ovo nije trenutak za prenošenje neprovjerenih informacija ili neopravdano širenje panike. Jednaka očekivanja koja imamo od uprava organizacija ili državnih tijela stoje i pred svakim od nas. Važno je pažljivo, promišljeno i odgovorno komunicirati i pri tome razmisliti o posljedicama onoga što iznosimo. 

Ova će kriza imati i neke dugoročne učinke. Vrlo će jasno ukazati na sve probleme u sustavima komunikacije, unutar organizacije, ali i društva u cjelini. Postat će vidljivo koliko je kvalitetna interna i eksterna komunikacija značajna. Organizacije (ili državna tijela) s jasnim planovima upravljanja krizom i kriznom komunikacijom lakše će i brže izaći iz krize. Ono što zna svaki stručnjak za odnose s javnošću sada će postati jasno svima – kriznom komunikacijom ne smije se početi upravljati usred krize, već se prije nego se kriza dogodi. 

Kolačići

Koristimo vlastite kolačiće i kolačiće treće strane kako bismo Vam mogli prikazati web stranicu i razumijeti kako je koristite, s pogledom na poboljšanje usluga koje nudimo. Ako nastavite s pregledavanjem, smatramo da prihvaćate upotrebu kolačića.