Zdravlje, gospodarstvo i stabilnost čuvaju se kvalitetnom komunikacijom
Globalna zdravstvena kriza koja je povezala cijeli svijet promijenit će način na koji doživljavamo sve oko sebe.
Reakcije na opasnost širenja koronavirusa jako su različite. Od onih koji smatraju da su mjere koje se poduzimaju pretjerane i nepotrebne do onih koji u svemu vide teoriju zavjere. Od straha za život, do straha za stabilnost gospodarstva. Od potajnog zadovoljstva zbog prisilnog odmora, do nepoštivanja elementarnih pravila sigurnosti. Bez obzira na uvjerenja i stavove, svima je jasno da je situacija jedinstvena, potencijalno opasna, s nepredvidivim posljedicama.
Globalna pandemija ugrožava živote, pa je samim time očuvanje zdravlja najvažniji zadatak svakoga od nas. No, ovakva kriza vrlo jasno pokazuje da se zdravlje, gospodarstvo i stabilnost čuvaju kvalitetnom komunikacijom.
A što je u ovom slučaju kvalitetna komunikacija?
Prvenstveno, važno je sustavno, pouzdano i pravovremeno izvještavati javnost(i) o zdravstvenoj situaciji, odlukama relevantnih tijela i planiranim akcijama. U svakoj situaciji u kojoj postoji nedostatak informacija, nastaju glasine koje predstavljaju veliku opasnost. Pretjerano opskrbljivanje nepotrebnim proizvodima dobro ilustrira takvu situaciju.
Dodatno, u krizi je važno što manje improvizirati i zato upravljanje komunikacijama treba prepustiti stručnjacima. Odnosi s javnošću jedan su od najznačajnijih elemenata u pažljivom upravljanju krizom i čine ogromnu razliku u konačnom oporavku.
Ljudi su očekivano nemirni i zabrinuti. Zato je važno poštovati osnovne postulate krizne komunikacije (biti spreman, biti dostupan, biti vjerodostojan). Važno je javnosti(ma) pokazati da organizacija/država ima plan za rješenje krize i da ga primjenjuje. Time postaje jasno da organizacija/država situaciju drži pod nadzorom.
Najuspješniji komunikatori u kriznoj situaciji su oni koji komuniciraju ažurno, iskreno i daju potpune informacije medijima. Ključne osobe u Hrvatskoj doista i komuniciraju upravo tako. Ministar zdravstva, Vili Beroš i dr. Alemka Markotić iz Klinike za infektivne bolesti "Dr. Fran Mihaljević" uživaju povjerenje građana jer doista djeluju vjerodostojno i kompetentno. Njihov pristup u velikoj mjeri oblikuje atmosferu u kojoj se svi nalazimo i smanjuje potencijalnu paniku među građanima.
Na kraju, svatko od nas mora preuzeti odgovornost. Ne samo kroz očuvanje zdravlja i direktno smanjenje opasnosti od širenja zaraze, već i kroz odgovorno komuniciranje. Društvene mreže omogućavaju svakome da sudjeluje u javnom dijalogu i zato svi moramo biti pažljivi. Ovo nije trenutak za prenošenje neprovjerenih informacija ili neopravdano širenje panike. Jednaka očekivanja koja imamo od uprava organizacija ili državnih tijela stoje i pred svakim od nas. Važno je pažljivo, promišljeno i odgovorno komunicirati i pri tome razmisliti o posljedicama onoga što iznosimo.
Ova će kriza imati i neke dugoročne učinke. Vrlo će jasno ukazati na sve probleme u sustavima komunikacije, unutar organizacije, ali i društva u cjelini. Postat će vidljivo koliko je kvalitetna interna i eksterna komunikacija značajna. Organizacije (ili državna tijela) s jasnim planovima upravljanja krizom i kriznom komunikacijom lakše će i brže izaći iz krize. Ono što zna svaki stručnjak za odnose s javnošću sada će postati jasno svima – kriznom komunikacijom ne smije se početi upravljati usred krize, već se prije nego se kriza dogodi.
Vezano
Od Vlade RH tražimo snažnije mjere za očuvanje radnih mjesta i ublažavanje udara na realni sektor
Prvi je i najvažniji cilj očuvanje radnih mjesta, dok je drugi ublažavanje nagloga gospodarskog pada i sprječavanje potpunog prestanka obavljanja djelatnosti komunikacijske industrije, a prijedloge cijele komunikacijske industrije podržala je i Hrvatska udruga poslodavaca.
Dodjela 13. nagrade Grand PRix privremeno se odgađa
Dodjela godišnje nagrade Grand PRix koja se trebala održati u ponedjeljak, 16. ožujka 2020. godine privremeno se odgađa.
Mišljenje o raspisivanju natječaja kojim se od PR-agencija traži da čine pritisak
Odnosi s javnošću strateška su funkcija organizacija kojoj je svrha (među ostalim) i briga te zastupanje interesa svojih dionika.