Utjecaj i odgovornost odnosa s javnošću nikad nisu bili veći
Završena je 20. jubilarna KOMferencija o komunikacijama Hrvatske udruge odnosa s javnošću (HUOJ) s glavnom temom utjecaja okupivši rekordan broj posjetitelja. Više od 550 stručnjaka iz medijske industrije, odnosa s javnošću te brojni studenti koji su prisustvovali konferenciji potvrdili su interes za dinamičnu industriju komunikacija koji se povećava iz godine u godinu.
„Jubilarna 20. KOMferencija je utjecajem kao središnjom temom ostvarila svoj cilj, brojni predavači čija struka nisu odnosi s javnošću osvrnuli su se na utjecaj koju imaju PR-ovci. Upravo zbog toga moramo biti odgovorni što komuniciramo, kome i na koji način.“ izjavila je prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčič, predsjednica Hrvatske udruge za odnose s javnošću.
Posebni gost panela kojeg je moderirao Mario Aunedi Medek, o utjecaju kojega će Hrvatska imati tijekom predsjedanja Europskom Unijom, bio je predsjednik Vlade Andrej Plenković. Premijer je pobliže objasnio važnost da Hrvatska kao najmlađa članica predsjedava što joj osigurava dodatni utjecaj: „Stalno se moramo podsjećati da je članstvo za Hrvatsku dobro, mnoge investicije dolaze iz europskih fondova. Ovo je prilika za dodatnu emancipaciju.“ Dolaskom na konferenciju u čijem su fokusu odnosi s javnošću premijer je potvrdio značaj struke.
Poznati hrvatski astronom Korado Korlević održao je najposjećenije predavanje KOMferencije na temu Tko posjeduje budućnost? Prema njegovim riječima, duhovitim opaskama, osvrtom na znanstvena otkrića publici je objasnio da živimo u petom društvu, onome koje živi od pričanja i prodaje priča. Utjecaj posjeduju oni koji pomno smišljeni narativ mogu plasirati na različite sfere i tržišta, od politike do biznisa. Zanimanja koja poznajemo će nestati, a većina djece će imati karijere koje danas još niti ne postoje. Zaključio je kako budućnost pripada onima koji su spremni zavrnuti rukave pritom izazvavši ovacije publike.
Glavna urednica Indexa Andreja Hudika i glavni urednik 24sata Goran Gavranović složili su se da je zadaća medija, osim informiranja i kreiranja sadržaja, istraživanje tema koje utječu na boljitak društva u cjelini. Urednici programa vodećih televizijskih kuća Borna Keserović, Katarina Periša Čakarun i Ksenija Kardum pod moderatorskom palicom Krešimira Macana istaknuli su da nijedan medij neće nestati, no format sadržaja se mijenja pa se televizije sve više okreću digitalu i servisima za gledanje na zahtjev.
Jedna od glavnih tema bila je rodna ravnopravnost i celebrity aktivizam. Teoretičarka Bey-Ling Sha istaknula je razlike u plaćama za isti posao za koji smatra da će se nastaviti i u budućnosti. Ana Stojić Deban, Nataša Novaković, Ivana Radačić i Ana Gruden govorile su o izazovima s kojima se svakodnevno suočavaju te da što više poslovno napreduju, na vrhu susreću sve manje žena. Istraživanja pokazuju kako žene često nemaju jednake poslovne prilike kao njihovi muški kolege te da sporije napreduju zbog nametnute posvećenosti drugim životnim segmentima poput kućanstva i majčinstva.
Na tretiranje žena u javnom prostoru osvrnula se producentica Jelena Veljača naglasivši kako je medijski kapital, koji imaju javne osobe, danas više nego ikad potrebno iskoristiti da se zaštite žrtve obiteljskog nasilja, žene koje se kontinuirano medijski linčuje te sve one koji nemaju medijsku moć.
Nakon dva dana brojnih predavanja, panel diskusija i radionica KOMferencija je dokazala kako će interes za industriju odnosa s javnošću jačati, no jačanje njezine moći znači i sve veću odgovornost.
Galerija slika
Vezano
Najposjećenija PR konferencija okupila vodeće svjetske i domaće komunikacijske stručnjake
Veliki broj sudionika potvrdio interes za odnose s javnošću
Post, like, tweet – tko zapravo posjeduje utjecaj?
Najvažnija komunikacijska valuta danas je - utjecaj
Na ovogodišnjoj KOMferenciji vodeći svjetski komunikatori pokušati će odgovoriti na pitanje – tko danas posjeduje utjecaj?
Dobra unutrašnja komunikacija - ključ dobrih odnosa u poduzeću
U završnicu izbora za nagrade Grand PRix ušlo trideset projekata u deset kategorija. Najviše prijava bilo je za unutrašnju komunikaciju te odnose s javnošću za velika trgovačka društva