Uspješno završeno i 23. izdanje KOMferencije

I ove godine Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) u Splitu je okupila preko 400 stručnjaka iz područja odnosa s javnošću, medija i korporativnih komunikacija, uz istinu i etičnost u odnosima s javnošću kao krovnu temu i ujedno ključnu zajedničku vrijednost svih sudionika.
23. izdanje KOMferencije, najvažnije regionalne manifestacije koja okuplja stručnjake iz područja odnosa s javnošću, komunikacija i medija održalo se u Splitu u Gradskom kazalištu mladih i Hrvatskom domu. I ove godine Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) u Splitu je okupila preko 400 stručnjaka iz područja odnosa s javnošću, medija i korporativnih komunikacija, uz istinu i etičnost u odnosima s javnošću kao krovnu temu i ujedno ključnu zajedničku vrijednost svih sudionika.
Ovogodišnjom temom zaronili smo u srž suvremenih društvenih i tehnoloških promjena, istražujući utjecaj umjetne inteligencije na naše živote i društvo u cjelini. Kako se AI integrira u naše profesionalne i osobne sfere, otvaraju se brojna pitanja o etici, sigurnosti, ali i o budućnosti tržišta rada. Bavili smo se ključnim temama i izazovima koje oblikuju našu sadašnjost i budućnost. Okupili smo stručnjake iz različitih područja kako bismo zajedno istražili utjecaj demografskih promjena, migracija, superizborne godine, tehnologije, digitalizacije i umjetne inteligencije na PR industriju i društvo u cjelini.
Kreirani su posebni sadržaji najave dijelova programa koje su objavljivane na službenoj Facebook stranici HUOJ-a (https://www.facebook.com/HUOJhr ),
LinkedIn stranici (https://www.linkedin.com/company/3346038/admin/feed/posts/ ) te Instagram profilu (https://www.instagram.com/_huoj/?hl=en ).
Ove godine osigurali smo izravno praćenje odabranih sadržaja s KOMferencije putem našeg You tube kanala (https://www.youtube.com/@HUOJtv ), a koje su prenosili i pojedini mediji.
U četvrtak, 7. studenoga, program u Gradskom kazalištu mladih uvodnim predavanjem otvorio je Darko Ivanović, CEO kompanije The Badger Crew i suosnivač Digital Den venture studija, Crna Gora, nakon kojeg su burnu raspravu o izborima održanim u Sjedinjenim američkim državama vodili Krešimir Macan iz Manjgure, Nataša Pavlović Bujasiz Blumen Group d.o.o., Srbija, Dejan Verčič, Herman & partnerji, Slovenija te prof. dr. sc. Marijana Grbeša Zenzerović s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu pod moderacijom Đive Đurović iz Telegrama.
Za kraj druženja na prvom danu KOMferencije po drugi su puta uživo proglašeni dobitnici prestižnih međunarodnih nagrada the! award za najuspješnije regionalne komunikacijske projekte. Od 32 prijave, njih 13 primilo je nagrade (6 bronci i 6 srebra te jedno zlato).
U naredna dva dana konferencije program se odvijao paralelno u dvije dvorane: Koncertnoj dvorani Ive Tijardovića i Salonu jakova Gotovca.
U petak, 8. studenoga, nastavak programa u Hrvatskom domu Split otvorio je dr. sc. Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Dr. Jokić, oslanjajući se na bogato istraživačko iskustvo, otvorio je ključne teme koje oblikuju suvremeno društvo i izazove s kojima će se stručnjaci za odnose s javnošću susretati u budućnosti. U dijalogu s publikom, postavio je pitanje kako strah mijenja našu sposobnost slušanja i učenja te na koje načine možemo graditi mostove prema onima koji će oblikovati budućnost.
Jedan od najiščekivanijih panela KOMferencije bio je onaj naslovljen Kakav predsjednik/ca treba Hrvatskoj?, koji je okupio dvije istaknute političke akterice: Ivanu Kekin iz platforme Možemo! i Mariju Selak Raspudić, nezavisnu kandidatkinju. Panel je moderirao Jerko Trogrlić, osnivač i direktor agencije Vajt. Ovaj panel ostavio je snažan dojam na sudionike, pružajući jedinstvenu priliku za razmjenu ideja o viziji predsjedničkog mandata u Hrvatskoj i podsjetivši na važnost javnog dijaloga u oblikovanju budućnosti zemlje.
Rasprava o izazovima migracija i integracija obilježila je panel 1:2 Izazovi azila i migracija: Integracija, sigurnost i demografske promjene u suvremenom društvu, na kojem su sudjelovali Davor Božinović, potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova, te Ivan Šipić, ministar demografije i useljeništva, pod moderatorskim vodstvom Andree Čović Vidović iz Predstavništva Europske komisije. Fokus je bio na politikama integracije i sigurnosti, dok su sudionici raspravljali o tome kako upravljati izazovima koje donose migracijski tokovi.
Na panelu Demografski izazovi i integracija migranata sudjelovali su Ivan Blažević iz zaklade Solidarna i dr. sc. Dragan Bagić s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Hrvoje Stojić iz Hrvatske udruge poslodavaca te Kristina Bajan iz DIV grupe. Panel je moderirala Sanda Kuhtić, članica Suda časti HUOJ-a. Rasprava, vođena kroz perspektivu održivog razvoja lokalnih zajednica, otvorila je pitanja o ulozi lokalnih vlasti i poslodavaca u integraciji migranata, uz poseban naglasak na gradove uz granicu poput Karlovca i Metkovića.
Gradonačelnici Splita, Pule, Dubrovnika i Sarajeva okupili su se na panelu Urbana kontracepcija: Kako promijeniti demografske trendove gradova. Ivica Puljak, Filip Zoričić, Mato Franković i Srđan Mandić raspravljali su o učinkovitosti demografskih mjera koje gradovi provode kako bi zadržali stanovništvo i odgovorili na izazove poput depopulacije i starenja stanovništva. Uz moderiranje predsjednika HUOJ-a Marija Medeka, ponudili su rješenja za sve izraženije raseljavanje gradova.
U popodnevnim satima, Luka Kerečin, Možemo!, Ivan Jozić, SDP i Marijan Palić, Atomski marketing, pod moderiranjem Gordana Turkovića iz CTA komunikacija, raspravljali su o izazovima i inovacijama u političkom marketingu na panelu Digitalni marketing u politici: Inovacije i strategija. Posebno je istaknuta uloga društvenih mreža u oblikovanju političkih kampanja i prilagodba komunikacijskih strategija digitalnoj eri.
Jedan od panela koji je izazvao posebno zanimanje sudionika KOMferencije nosio je naziv Tko u Dalmaciji ostaje, tko odlazi - a tko dolazi. O temi koja je duboko povezana s demografskim trendovima i izazovima u regiji govorio je Blaženko Boban, župan Splitsko-dalmatinske županije, dok je raspravu moderirala Vlatka Vučić Marasović iz Zadarske županije. Ovaj panel pružio je vrijedne uvide i otvorio važne teme koje će zasigurno ostati aktualne i nakon završetka konferencije.
U Glazbenom salonu Jakova Gotovca, drugi dan konferencije započeo je predavanjem Petra Ćuka, direktora tvrtke Mediaboard koji je predstavio inovativne alate koji transformiraju način na koji PR stručnjaci planiraju, provode i evaluiraju svoje aktivnosti.
Panel Migracije i mediji: Prikazi, percepcije i politički narativi, uz dr. sc. Kristijana Sedaka, Luciju Pranjić i dr. sc. Ivu Tadić, pod moderatorskim vodstvom Lucije Mihotić, analizirao je medijsku sliku migracija, percepcije javnog mnijenja i narative desnih populističkih stranaka, uz osvrt na ključne izazove u Hrvatskoj i Europi.
Nataša Pavlović Bujas iz Blumen Groupe održala je inspirativno predavanje Kome PRičamo PRiče? - koje se bavilo temom migracija stanovništva, fenomenom koji, iako je statistički prisutan još od 1970. godine, postaje posebno relevantan tek kada migracije počnu značajno utjecati na strukturu naših zajednica.
Na panelu o borbi protiv lažnih vijesti, koji je moderirala Violeta Colić, stručnjaci iz različitih sektora razmotrili su ključne izazove i moguće odgovore na problematiku dezinformacija u medijima. Sudjelovali su Andrea Čović Vidović iz Europske komisije, Robert Tomljenović iz Agencije za elektroničke medije te Nives Zvonarić iz Ministarstva kulture i medija, koji su podijelili svoja iskustva i stavove o tome kako se Europa i Hrvatska suočavaju s prijetnjama lažnih vijesti.
Ermina Duraj iz Primorsko-istarske podružnice Hrvatske udruge odnosa s javnošću (HUOJ) održala je predavanje o razvoju osobnog brenda, koje je bilo usmjereno na to kako postati prepoznatljiv u svijetu PR-a i društvenih medija. Uz praktične savjete i primjere, sudionici su naučili kako izgraditi vlastiti PR i stvoriti autentičan i prepoznatljiv imidž koji rezonira s publikom.
Predavanjem Ante Šalinovića iz IPSOS-a pod nazivom Istraživanja u političkim kampanjama: Bacanje novca ili ključ uspjeha? na praktičnim je primjerima pokazao kako pravilno provedena istraživanja mogu biti presudna u donošenju strateških odluka u političkim kampanjama. Odabir kandidata, profiliranje kandidata, odabir tema, testiranje poruka, testiranje slogana i vizuala... svaka odluka u političkoj kampanji može se donijeti intuitivno pa kako ispadne, a može i na temelju objektivnih i pouzdanih informacija.
Josip Tvrtković iz tvrtke Valicon održao je predavanje pod nazivom Korporativna reputacija velikih hrvatskih tvrtki, gdje je analizirao jake i slabije strane najvećih hrvatskih tvrtki te njihovo pozicioniranje u odnosu na velike inozemne konkurente. Josip je podijelio uvid u to kako građani Hrvatske percipiraju te tvrtke, naglašavajući koji su sektori i koje tvrtke lideri u pogledu korporativne reputacije.
Treći dan konferencije u Koncertnoj dvorani Ive Tijardovića započeo je predavanjem Tomislava Ramljaka, univ. spec. act. soc., iz Centra za nestalu i zlostavljanu djecu pod nazivom Sigurnost djece na internetu, u kojem je govorio o glavnim rizicima s kojima se djeca suočavaju prilikom korištenja interneta. Na kraju predavanja, Tomislav je istaknuo važnost edukacije djece o sigurnom ponašanju na internetu, postavljanja jasnih pravila korištenja te razvijanja otvorene komunikacije između djece i roditelja. Naglasio je da je ključ u prevenciji, a ne u reakciji na već nastale probleme.
Panel Sigurnost u digitalnom okruženju – Kako se nositi s prijetnjama i zaštititi podatke? okupio je stručnjake iz različitih sektora kibernetičke sigurnosti. Adrian Ježina (Telemach), Aleksandar Klaić (Centar za kibernetičku sigurnost), Đuro Lubura (Centar za vještačenja, procjene i upravljanje d.o.o.) i Saša Kramar (SPAN) raspravljali su o trenutnim prijetnjama u digitalnom prostoru, zaštiti podataka i mjerama za prevenciju sigurnosnih incidenata. Panelisti su istaknuli ključne strategije za zaštitu privatnosti korisnika i organizacija, te pripremu na kibernetičke napade. Panel je moderala Morana Đurčević Musa, Val grupa komunikacije.
Predavanje Etika u prirodnoj i umjetnoj inteligenciji održao je dr. sc. Dejan Verčič sa Sveučilišta u Ljubljani i Herman & partnerji. Tema je obuhvatila ključne etičke izazove u razvoju i primjeni umjetne inteligencije (AI) i prirodnih sustava u društvu. Dr. Verčič je istraživao kako AI može oblikovati odluke u svakodnevnom životu, te kako je važno osigurati odgovoran pristup u dizajnu, implementaciji i regulaciji AI tehnologija.
Panel Etičke preporuke za korištenje umjetne inteligencije fokusirao se na etičke smjernice za primjenu umjetne inteligencije koje je razvila IPRA. Raspravljalo se o tome kako AI tehnologije oblikuju komunikaciju i kako etičke smjernice mogu osigurati odgovorno i transparentno korištenje umjetne inteligencije. Panelisti su razgovarali o ključnim etičkim izazovima poput zaštite privatnosti, sigurnosti podataka i transparentnosti u donošenju odluka temeljenih na AI-u. Sudionici panela bili su Dejan Verčič (Herman & partnerji, Slovenija), Tina Cipot (Slovensko društvo za odnose z javnostimi) i Tamara Vlastelica (Univerzitet u Beogradu), a panel je moderirala Marijana Šarolić Robić (Odvjetnica Šarolić Robić, Cro startup, CroAI).
Panel Proboj tehnologije: Umjetna inteligencija u strojnom čitanju i pretraživanju interneta istraživao je napredak u tehnologiji i ulogu umjetne inteligencije u procesima strojne obrade teksta i pretraživanja interneta. Panelisti su se dotakli trenutnih izazova, etičkih pitanja i budućih smjerova razvoja AI-a u ovim područjima. Sudionici panela bili su Antun Tomašević (Determ) i Marko Buljan (Presscut), a panel je moderirala Maja Gradišar Perotić (Upravni odbor HUOJ-a).
Radionica Media Monitoring u PR-u: Kako biti korak ispred je pružila uvid u tehnike i alate praćenja medija koji omogućuju PR stručnjacima da ostanu informirani, prepoznaju trendove i krizne situacije te proaktivno upravljaju reputacijom svojih organizacija. Sudionici su naučili kako interpretirati podatke za donošenje informiranih odluka i ostati korak ispred konkurencije i javnosti. Radionicu je vodila Nikolina Pitner Zlatec (Determ).
Predavanje Komunikacija pod mikroskopom: Kako PR uz pametne podatke mijenja svijet pokazalo je kako spajanje umjetne inteligencije i istraživanja javnog mnijenja nudi napredna rješenja za PR stručnjake. Lea Skube (Presscu) predstavila je kako automatizirani alati, pretraživanje medijskih baza, automatsko sažimanje tekstova i analiza društvenih mreža pomažu PR stručnjacima u donošenju informiranih odluka, uz zadržavanje ljudske stručnosti u tumačenju podataka i oblikovanju komunikacijskih strategija.
PredavanjeUloga umjetne inteligencije u pitchiranju velikih ideja predstavilo je kako AI alati mogu pomoći u stvaranju kreativnih i vizualno atraktivnih pitch prezentacija, osobito u uvjetima kratkih rokova i ograničenih budžeta. Andreja Bratić (404) i Matko Buntić (404) objasnili su kako AI tehnologije mogu transformirati proces stvaranja koncepta i vizualizacije, te kako koristiti te tehnologije za fleksibilnu i efikasnu kreaciju inovativnih i relevantnih sadržaja.
Trodnevni program bogat raznolikim temama, panelima i radionicama dokazao je kako Split ostaje ključno mjesto susreta komunikacijskih stručnjaka iz regije. Konferencija je uspješno otvorila rasprave o migracijama, demografiji i izazovima digitalne ere, ostavljajući inspirativan trag u komunikacijskoj zajednici.
Okupivši više od 500 stručnjaka, u sklopu bogatog i međunarodnog programa, ovogodišnje izdanje KOMferencije nametnulo se kao najuspješnije dosad, a HUOJ, Grad Split i Splitsko-dalmatinska županija suglasni su da je Split postao dom KOMferencije.
Mario Aunedi Medek, predsjednik HUOJ-a, Jerko Trogrlić, programski direktor KOMferencije i Andrea Čović Vidović, organizacijska direktorica, posebnu su zahvalu uputili Gradu Splitu i Splitsko-dalmatinskoj podršci pri organizaciji, izrazivši pritom želju da ova središnja konferencija domaće komunikacijske struke ostane u Splitu i u nadolazećim godinama. Prilika je to za daljnji razvoj struke na području Dalmacije te kvalitetnu razmjenu znanja i iskustva na široj nacionalnoj i regionalnoj razini, a upravo se Split pokazao kao idealna lokacija za to.
Vezano
Neki novi klinci - Spremni za početak?
Studentska konferencija Neki novi klinci održat će se 4. prosinca 2024. godine u prostorijama Zagrebačkog inovacijskog centra (ZICER) s početkom u 16:00 sati.
Carpe Diem - Razgovor o budućnosti darivanja krvi - Hrvatski zavod za transfuzijsku medicinu
Carpe Diem održat će se u četvrtak, 28. studenoga 2024. godine od 14:30 sati u Hrvatskom zavodu za transfuzijsku medicinu, Petrova 3, Zagreb.
Mlada nada 2024: Saznajte tko ulazi u završnicu!
Dodjela godišnje studentske nagrade Mlada nada održat će se u sklopu studentske konferencije Neki novi klinci u srijedu, 4. prosinca, s početkom u 20:20 sati, u prostorijama Zagrebačkog inovacijskog centra.