Vijesti 15.01.2023. HUOJ

Strateško komuniciranje država

O važnosti imidža država u suvremenim međunarodnim odnosima te kako države komuniciraju na međunarodnoj pozornici.

„Mi vrlo nesvjesno svakodnevno upijamo poruke koje odašilju različite države s ciljem da ojačaju svoj položaj na međunarodnom, političkom i gospodarskom tržištu te naravno da zarade na tome, a istodobno povećaju svoj međunarodni utjecaj“, kazao je u Zadru dr. sc. Božo Skoko, jedan od od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka i redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, koji je u Svečanoj dvorani Sveučilišta održao predavanje pod nazivom »Strateško komuniciranje država«.

„Ovo je interdisciplinarna tema koja povezuje odnose s javnošću, komuniciranje općenito, s turizmom, diplomacijom i politologijom. Govorimo o prilično novoj disciplini koja je postala aktualna u posljednjih desetak godina. Države trenutačno ulažu milijune u vlastito komuniciranje, dakle postaju komunikatori. One komuniciraju svakodnevno, a toga često nismo svjesni. Države nam svakodnevno odašilju poruke, prodaju priče kroz gastronomiju, kroz svoje proizvode, kroz kulturu, televizijske sapunice i filmove. Svakodnevno slušamo nečiju glazbu, divimo se nečijem načinu života. Ništa od toga se ne događa slučajno, iza svega stoji upravo strategija“, rekao je Skoko.

Nadodao je i kako danas mnogi iz Hrvatske rade za strane korporacije te je u samo nekoliko poteza na tastaturi moguće naručiti proizvod iz bilo kojeg dijela svijeta. 

„Dakle, postali smo ovisni jedni o drugima više no ikad. Uprli smo očima jedni u druge, upravo zbog toga moramo postati komunikacijski subjekti, a ne objekti“, istaknuo je ovaj komunikacijski stručnjak dodajući kako se nalazimo u svojevrsnom informacijskom kaosu.
„Jeftinije no ikada možemo međunarodno komunicirati, ali je konkurencija također veća no ikada. Kad govorimo o izvozu roba i usluga, mi smo postali globalno međuovisni. Samim time, da bismo ojačali svoje proizvode i izvoznike, moramo promicati imidž zemlje. Kada ljudi ne mogu procijeniti kvalitetu proizvoda, vode se upravo imidžem zemlje iz koje proizvod dolazi“, zaključio je prof. Skoko.

Naglasio je također kako Hrvatska ima puno brendova koje nismo iskoristili u svojoj promociji te da moramo pričati o sebi, jer ako to mi ne činimo, netko će drugi ispričati priču.

Naveo je kako Danci prodaju priču o svom načinu života,Turci prodaju sapunice, Nijemci komuniciraju putem svojih proizvoda posebno s automobilima, Amerikanci promoviraju svoju kulturu, Koreja želi biti kreator popularne kulture u svijetu, Austrija se promovira kroz klasičnu glazbu. Dodao je kako Švedska ima institut za promociju svoje zemlje, a Estonija je najuspješnija europska država u digitalizaciji.

„Ugled je najvažnija nacionalna imovina, nacionalni identitet je temelj brenda države, a svaka država pokušava pronaći svoju nišu“, rekao je Skoko i dodao da prije svega moramo vidjeti po čemu se razlikujemo od svih drugih, definirati svoj identitet i od toga stvarati imidž.

Kolačići

Koristimo vlastite kolačiće i kolačiće treće strane kako bismo Vam mogli prikazati web stranicu i razumijeti kako je koristite, s pogledom na poboljšanje usluga koje nudimo. Ako nastavite s pregledavanjem, smatramo da prihvaćate upotrebu kolačića.