Preporuke za unaprjeđenje novinarskih i uredničkih procesa

Analiza postojećeg stanja i praksi dovodi do zaključka da je i u 21. stoljeću za funkcionalno i zdravo društvo ključno razvijanje i unaprjeđenje uredničkih i novinarskih procesa.
U vremenu u kojemu dezinformacije i lažne vijesti predstavljaju jedan od ključnih društvenih problema osiguravanje kvalitete i unaprjeđenje procesa produkcije sadržaja zadatak je novinskih i medijskih organizacija. Upravo navedena dva procesa omogućuju ponovni razvoj povjerenja građana u medije i novinarstvo. Nadalje, razvoj novih digitalnih formata zahtjeva određenu prilagodbu medijskog rada, a njihova implementacija nužna je za produbljivanje veze s publikom te podizanje kvalitete izvještavanja i medijskih proizvoda.
Etička načela i kodeksi temelj su djelovanja i rada medijskih i novinarskih organizacija, posebice u vremenu otežane identifikacije istinitih informacija od manipulativnog i obmanjujućeg sadržaja.
Analiza postojećeg stanja i praksi dovodi do zaključka da je i u 21. stoljeću za funkcionalno i zdravo društvo ključno razvijanje i unaprjeđenje uredničkih i novinarskih procesa.
U sklopu projekta „Unaprjeđenje kulture provjere činjenica“ radom specijalizirane jedinice kreiran je dokument “Preporuke za unaprjeđenje novinarskih i uredničkih procesa”. Navedene smjernice pružit će predložak i svojevrsni okvir rada i djelovanja medijskih organizacija koji će osigurati bolji, kvalitetniji i kompletniji sadržaj.
Implementacija ovih preporuka može doprinijeti unaprjeđenju novinarskih i uredničkih procesa, jačanju povjerenja javnosti u medije te suzbijanju dezinformacija u informacijskom okruženju koje karakterizira preopterećenost informacijama i širenje dezinformacija.
Preuzmi Preporuke za unaprjeđenje novinarskih i uredničkih procesa!
Vezano
Zaključci provjere činjenica kampanje za izbor zastupnika u Europski parlament
Provjerene izjave u najvećoj su mjeri bile netočne, a samo četiri točne.
Zaključci provjere činjenica kampanje za izbor zastupnika u Hrvatski sabor
Rezultati provjere pokazuju pozitivan trend, odnosno da je većina izjava izgovorena u javnom prostoru, a potom i prenesena putem medija, točna.