Vijesti 10.12.2024. Sud časti

Poziv na transparentnost angažmana komunikacijskih savjetnika u izbornoj promidžbi za predsjedničke izbore 2024.

Preporuka članovima Hrvatske udruge za odnose s javnošću, komunikacijskim stručnjacima te kandidatima, strankama i nezavisnim listama..

Povodom raspisivanja izbora za izbor predsjednika Republike Hrvatske, koji će se održati 29. prosinca 2024. (prvi krug izbora) i 12. siječnja 2025. (drugi krug izbora), Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) poziva na transparentan angažman komunikacijskih savjetnika u izbornoj promidžbi.

Hrvatska udruga za odnose s javnošću ovakve preporuke izdaje od 2017. godine vjerujući da komunikacijski stručnjaci imaju jednu od ključnih uloga u izgradnji demokratskog društva te promicanju transparentne i profesionalne političke komunikacije.

Temelj transparentnosti djelovanja jest javnost podataka o tome za kojeg kandidata komunikacijski stručnjak ili agencija rade. Javno iskazivanje angažmana za vrijeme trajanja izborne promidžbe za predsjedničke izbore dodatno dolazi do izražaja kada komunikacijski savjetnici nastupaju u medijima ili na društvenim mrežama kao analitičari političkih i komunikacijskih događanja i procesa. Medijski istupi kao i rasprave na društvenim mrežama u potpunosti su prihvatljivi, uz jasno navođenje kandidata koje se komunikacijski savjetuje odnosno aktivno sudjeluje u njihovim kampanjama. 

Potpuno nedvojben transparentan stav svaki komunikacijski stručnjak može izraziti na različite primjerene načine, no preporučivo je da to bude u obliku redovitog potpisa odnosno navođenja u televizijskim i radijskim emisijama, tiskanim ili internetskim izdanjima, odnosno na društvenim mrežama. 

U cilju cjelovitog informiranja javnosti o komunikacijskim aktivnostima svih dionika izbora, Hrvatska udruga za odnose s javnošću poziva sve kandidate da, ako su angažirali komunikacijske savjetnike za usluge upravljanja i vođenja izbornih kampanja, objave njihov angažman (na svojim mrežnim stranicama ili drugim komunikacijskim kanalima) te tako daju dodatan doprinos transparentnosti i etičnosti izborne promidžbe, uz poštivanje Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.    

U tom smislu svi komunikacijski stručnjaci angažirani u izbornim kampanjama pozvani su na prepoznavanje i aktivno upravljanje mogućim sukobom interesa s ciljem izbjegavanja svake aktivnosti koja bi mogla dovesti u pitanje nepristranost i profesionalni integritet stručnjaka za odnose s javnošću. Kao smjernica u rješavanju mogućih etičkih dvojbi komunikacijskim stručnjacima od koristi može biti „Hrvatski etički kodeks odnosa s javnošću“ HUOJ-a, a slobodni su i obratiti se Sudu časti HUOJ-a vezano uz profesionalna i etička pitanja.

Sud časti Hrvatske udruge za odnose s javnošću:

Sanda Kuhtić, Alemka Lisinski, Ljudmila Bratko Gašpić, Katarina Leko, Zdeslav Milas

Kolačići

Koristimo vlastite kolačiće i kolačiće treće strane kako bismo Vam mogli prikazati web stranicu i razumijeti kako je koristite, s pogledom na poboljšanje usluga koje nudimo. Ako nastavite s pregledavanjem, smatramo da prihvaćate upotrebu kolačića.