Poziv na transparentnost angažmana komunikacijskih savjetnika u izbornoj promidžbi za izbore 2024.
Preporuka članovima HUOJ-a, komunikacijskim stručnjacima te kandidatima, strankama i nezavisnim listama
U povodu skorašnjeg raspisivanja izbora za Hrvatski sabor koji će se održati u travnju ili svibnju 2024. te izbora za Europski parlament 9. lipnja 2024., Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) poziva na transparentan angažman komunikacijskih savjetnika u izbornoj promidžbi.
Hrvatska udruga za odnose s javnošću ovakve preporuke izdaje od 2013. (uoči lokalnih izbora 2013., predsjedničkih 2014., izbora za Hrvatski sabor 2015. i 2016., lokalnih 2017., izbora za Hrvatski sabor 2020. te uoči lokalnih izbora 2021. godine) vjerujući da komunikacijski stručnjaci imaju jednu od ključnih uloga u izgradnji demokratskog društva te promicanju transparentne i profesionalne političke komunikacije.
Temelj transparentnosti djelovanja jest javnost podataka o tome za kojeg kandidata ili stranku komunikacijski stručnjak ili agencija rade. Javno iskazivanje angažmana za vrijeme trajanja izborne promidžbe za parlamentarne i europske izbore dodatno dolazi do izražaja kada komunikacijski savjetnici nastupaju u medijima ili na društvenim mrežama kao analitičari političkih i komunikacijskih događanja i procesa. Medijski istupi kao i rasprave na društvenim mrežama u potpunosti su prihvatljivi, uz jasno navođenje političkih izbornih kampanja stranaka ili individualnih kandidata koje se komunikacijski savjetuje odnosno aktivno sudjeluje u njihovim kampanjama.
Potpuno nedvojben transparentan stav svaki komunikacijski stručnjak može izraziti na različite primjerene načine, no preporučivo je da to bude u obliku redovitog potpisa odnosno navođenja u televizijskim i radijskim emisijama, tiskanim ili internetskim izdanjima, odnosno na društvenim mrežama.
U cilju cjelovitog informiranja javnosti o komunikacijskim aktivnostima svih dionika izbora, Hrvatska udruga za odnose s javnošću poziva sve kandidate, stranke i nezavisne liste da, ako su angažirali komunikacijske savjetnike za usluge upravljanja i vođenja izbornih kampanja, objave njihov angažman (na svojim mrežnim stranicama ili drugim komunikacijskim kanalima) te tako daju dodatan doprinos transparentnosti i etičnosti izborne promidžbe, uz poštivanje Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.
U tom smislu svi komunikacijski stručnjaci angažirani u izbornim kampanjama pozvani su na prepoznavanje i aktivno upravljanje mogućim sukobom interesa s ciljem izbjegavanja svake aktivnosti koja bi mogla dovesti u pitanje nepristranost i profesionalni integritet stručnjaka za odnose s javnošću. Kao smjernica u rješavanju mogućih etičkih dvojbi komunikacijskim stručnjacima od koristi može biti „Hrvatski etički kodeks odnosa s javnošću“ HUOJ-a, a slobodni su i obratiti se Sudu časti HUOJ-a vezano uz profesionalna i etička pitanja.
Preporuku je sastavio Sud časti HUOJ-a u sastavu: Zdeslav Milas, Alemka Lisinski, Ljudmila Bratko Gašpić, Sanda Kuhtić Nalis i Katarina Leko.
Vezano
Predstavljanje knjige Uspjeh je izbor! Melite Pavlek u Zadru
Pozivamo vas na promociju knjige Uspjeh je izbor u Zadru, 11. ožujka od 18 sati.
Ne odgađajte kupnju knjige za sutra kad je možete kupiti već danas
Kolekcija Biblioteke PRint pruža dragocjene uvide u svijet komunikacijskih znanosti.
Rekordan broj prijava za studentsku nagradu Mlada nada!
U srijedu, 7. listopada 2021. završen je natječaj za dodjelu godišnje studentske nagrade Mlada nada u 4 kategorije: diplomski, završni, seminarski rad te komunikacijski plan.