Poziv na raspravu - Kompetencije stručnjaka odnosa s javnošću po razinama
Pri razvoju i klasifikaciji kompetencija posebna pozornost bila je posvećena i specifičnostima hrvatskog tržišta i kontekstu u kojem se odvijaju odnosi s javnošću. Cilj je bio stvoriti standard koji će poslužiti kao okvir koji funkcionira u svim sektorima struke – javnom, civilnom i privatnom.
U suvremenom poslovnom svijetu uloga stručnjaka za odnose s javnošću iznimno je važna za uspješno funkcioniranje organizacija. Prepoznajući nužnost definiranja jasnih standarda kompetencija za stručnjake u ovom području, Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) predstavlja dokument koji bi trebao služiti kao referentni okvir i preporuka za sve subjekte povezane s industrijom PR-a u Hrvatskoj.
Ovaj dokument nije plod trenutne inicijative, već rezultat višegodišnje analize dosadašnje prakse, koje su provodili stručnjaci s bogatim i referentnim iskustvom u komunikacijskoj struci. Fokus je bio utvrditi ključna znanja i vještine potrebne na različitim razinama iskustva te su identificirane četiri osnovne razine kompetencija:
- početnik/asistent/stručni suradnik;
- mlađi savjetnik/specijalist;
- savjetnik/voditelj;
- stariji savjetnik/direktor.
Kompetencije su podijeljene u tri glavne kategorije: opće, stručne i rukovoditeljske. Opće kompetencije obuhvaćaju temeljna znanja poput pismenosti, računalne i digitalne pismenosti, kao i poznavanje jezika i opću informiranost. Stručne kompetencije, pak, uključuju sposobnosti kao što su strateško savjetovanje, upravljanje kriznom komunikacijom te medijska pismenost. Rukovoditeljske kompetencije odnose se na vještine upravljanja timom, projektima i dionicima te razvoja poslovnih procesa.
Ključni su razlozi za izradu ovog dokumenta višestruki. Prvo, definiranje standarda kompetencija osigurat će kvalitetnije oblikovanje i izvođenje PR aktivnosti u Hrvatskoj. Osim toga, to će povećati profesionalnu transparentnost i vjerodostojnost struke te olakšati upravljanje ljudskim resursima unutar organizacija. Dalje, povećat će se konkurentnost hrvatskih PR stručnjaka na međunarodnom tržištu, prilagođavajući ih suvremenim standardima i trendovima u industriji. Naposljetku, dokument će pomoći i onima kojima su potrebne usluge PR-a, kako bi imali uvid u raspon usluga koje im komunikacijski stručnjaci mogu ponuditi i znali koja znanja i vještine od njih mogu i trebaju očekivati.
Pri razvoju i klasifikaciji kompetencija posebna pozornost bila je posvećena i specifičnostima hrvatskog tržišta i kontekstu u kojem se odvijaju odnosi s javnošću. Cilj je bio stvoriti standard koji će poslužiti kao okvir koji funkcionira u svim sektorima struke – javnom, civilnom i privatnom.
Stvaranje dokumenta bio je izazovan i složen proces, a želja je Radne skupine koja je na njemu radila i Upravnog odbora da u njegovom konačnom oblikovanju svi imaju priliku sudjelovati te da rezultat procesa bude primjenjiv dokument koji će donijeti korist svima onima koji se bave ili će se baviti odnosima s javnošću, odnosno onima koji trebaju usluge stručnjaka za komunikaciju.
Zaključno, predstavljanje standarda i preporuka za kompetencije stručnjaka u odnosima s javnošću predstavlja i novi korak prema profesionalizaciji PR industrije u Hrvatskoj. Kroz usvajanje i primjenu ovih standarda, očekuje se podizanje kvalitete PR prakse u Hrvatskoj, što će imati pozitivan utjecaj na sve subjekte uključene u našu dinamičnu i važnu struku.
Dokument Kompetencije stručnjaka za odnose s javnošću po razinama
S obzirom da se radi o važnom dokumentu koji bi trebao stvoriti standard i dati okvir kompetencija za stručnjake, odlukom Upravnog odbora Udruge pozivamo vas da se uključite u javnu raspravu i doprinesete svojim komentarima i prijedlozima.
Svoje komentare i prijedloge unesite putem obrasca: https://forms.gle/n6WsVRPfJL4wrmdo9
Javna rasprava otvorena do 15. travnja 2024. godine.
Vezano
Suvremeni odnosi s javnošću traže stratešku komunikaciju i mjerenje ishoda
U završnicu izbora za nagrade Grand PRix HUOJ-a ušlo je 46 od 70 prijavljenih komunikacijskih projekata. Čak 14 finalista je u kategoriji Grand PRix za organizaciju i komunikaciju događanja
Poziv na transparentnost angažmana komunikacijskih savjetnika u izbornoj promidžbi za izbore 2024.
Preporuka članovima HUOJ-a, komunikacijskim stručnjacima te kandidatima, strankama i nezavisnim listama
Ne odgađajte kupnju knjige za sutra kad je možete kupiti već danas
Kolekcija Biblioteke PRint pruža dragocjene uvide u svijet komunikacijskih znanosti.