Vijesti 12.04.2024. HUOJ

Let 3, Ida Prester, Toni Milun i Marko Babić - kandidati za nagradu Komunikator godine

 Riječ je o jednoj od posebnih nagrada Grand PRixa Hrvatske udruge za odnose s javnošću koja se dodjeljuje osobi ili skupini koja se, iako joj komunikacija nije struka, u prethodnoj godini istaknula njezinom izvrsnošću.

Let 3, Ida Prester, Toni Milun i Marko Babić kandidati su za nagradu Komunikator godine. Žiri Grand PRixa Hrvatske za Let 3 kaže da pozornost publike privlači originalnim izričajem balansirajući između humora i bizarnosti.

„Zahvaljujući provokativnom tekstu i scenskom nastupu Let 3 je s pjesmom 'Mama ŠČ!' prošle godine premoćno osvojio simpatije publike na Dori. Prepoznavanje relevantne teme nagradila je i europska publika pa je hrvatski izvođač prvi put nakon šest godina ušao u finale Eurosonga. Let 3 desetljećima gradi svoju prepoznatljivu komunikaciju i brend, publika zna što očekivati od njih, a kroz prošlogodišnji su iskorak vratili pažnju hrvatske javnosti za Doru i Eurosong što se ogleda i u interesu za ovogodišnjeg izvođača i njegovu pjesmu. Kritikom ratnih zbivanja te progovaranjem o ratnim bizarnostima Letovci su još jednom pokazali da na sebi svojstven način znaju prepoznati goruću temu i obraditi je zadržavajući prepoznatljiv stil. Kritika društva kroz koketiranje s kontroverznim istupima prepoznatljivo je obilježje ove skupine koja još jednom nikoga nije ostavila ravnodušnim“, kazao je Alan Bahorić, savjetnik za stratešku komunikaciju Hrvatske gospodarske komore i predsjednik žirija 17. Grand PRixa HUOJ-a.

Damir Martinović Mrle komunikaciju svojeg benda ocjenjuje kao kvalitetnu, a o tome što je najvažnije za javnu komunikaciju, kaže: „Ugledajte se na Milanovića i Plenkovića. Oni svako jutro opale šljagu jedan drugome preko novina i svijet na čas postane bolje mjesto. Svi bi mogli učiti od njih!“

Pjevačica, voditeljica i aktivistkinja Ida Prester smatra da su u javnoj komunikaciji važni toplina, razumijevanje, smirenost i odgovaranje na kritiku, no najvažnijom smatra iskrenost. 

Ljudi lako prepoznaju lažnjake. Autentičnost je neprocjenjiva. Važno mi je progovarati iskreno i motivirajuće o stvarima koje mi se čine važnima, o svemu za što se borim, o čemu sanjam, čega se plašim. To radim i kroz muziku i kroz sve objave. Moj stil nije konfliktan i nije docirajući, bar se to trudim. Važno mi je ohrabrenje, poziv na akciju ili raspravu, fokus na pozitivan aspekt i pokazivanje na vlastitom primjeru. Moraš živjeti svoje poruke i biti dosljedan“, rekla je Ida Prester.

Žiri Grand Prixa istaknuo je kako je njezina komunikacija dokaz kako popularnost i prisutnost na internetu ne moraju biti sami sebi svrha, već itekako mogu biti alat za pozitivne promjene u društvu.

„U 2023. godini Ida je bila nositeljica i jedno od glavnih lica kampanje protiv nasilja nad ženama ŠTIT. Kroz istoimenu pjesmu koja je obilježila početak kampanje, Ida je u suradnji s nizom osoba iz javnog života iz cijele regije podizala svjesnost o poražavajućoj statistici u kojoj je Hrvatska na 3. mjestu po broju femicida u Europi. Kampanju je obilježilo na desetine Idinih medijskih gostovanja i intervjua, a mediji su za Idu mahom tvrdili da je ujedinila javnost i 'celebrityje' s ciljem da ženama daju štit od nasilja. Ida je odavno poznata kao osoba koja se svojim pristupačnim, često i izravnim diskursom, bori protiv svih vrsta stereotipa, bilo rodnih, društvenih ili nacionalnih i često je dovoljan samo jedan njezin status kao što je bio osvrt na doček Nove godine u Zagrebu, da skrene pozornost javnosti na važnost integracije stranih radnika u društvo i njihovo pravo na siguran i dostojanstven život“, rekao je Bahorić.

U obrazloženju kandidature Tonija Miluna za Komunikatora godine stoji da taj omiljeni profesor matematike i naš najpoznatiji financijski vloger dokazuje da se složeni koncepti mogu komunicirati na jednostavan, pamtljiv i zabavan način te da se osobni brend temelji na stručnosti i discipliniranoj komunikaciji.

„Milun komunikacijama pristupa holistički i u 2023. godini bio je prisutan u svim komunikacijskim formatima - od vlastite internetske stranice i društvenih mreža preko TV emisija do događaja uživo. Pokazao je da zna prepoznati trenutak i pravodobno reagirati na aktualnosti iz financijske i ekonomske domene pa je gotovo nezamislivo da porezne izmjene, promjene bankarskih kamata i Svjetski dan štednje prođu bez njegova stava ili edukativnog vodiča za građane. Prošle je godine nastavio i svoju društveno odgovornu misiju podizanja financijske pismenosti u Hrvatskoj kroz četiri autorske konferencije u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci, a lansirao je i besplatnu mobilnu aplikaciju s kreditnim i poreznim kalkulatorima za sve građane“, kazali su članovi žirija Grand Prixa.

Milun je bio ugodno iznenađen kad je doznao za novu kandidaturu za Komunikatora godine. Smatra, naime, da ima predavačke, ali je sumnjao u svoje komunikacijske vještine.

„Ljudi kažu da imam umijeće stručne stvari objasniti na način da me prosječni gledatelj razumije. To mi je strast - proučiti neku materiju, razmisliti kako bih je ja objasnio i potom to i učiniti.Što se tiče javnih objava u medijima ili onih na društvenih mreža, nastojim dati što više korisnog sadržaja iz matematike i financijske pismenosti”, rekao je Milun te dodao: „U današnje doba kad je agresivni populizam sve popularniji, ja i dalje cijenim lijepu riječ i razumijevanje. Osobno volim ljude koji su blagi u izražaju, kod kojih se vidi da istinski razumiju sugovornike. Mislim da su to najbitnije osobine za kvalitetnu javnu komunikaciju”, kazao je Milun.

Marko Babić postumno je kandidat za nagradu Komunikator godine.

Žiri Grand PRixa Hrvatske udruge za odnose s javnošću ističe da je taj arhitekt i stručnjak za marketing tijekom svoje dvogodišnje borbe sa sarkomom otvoreno govorio o svojoj bolesti te poticao oboljele od raka, članove njihovih obitelji i sve ostale na optimizam.

„Ovaj je Zagrepčanin donio odluku da neće šutjeti o svojem životu s bolešću te je na humorističan način dijelio svoju svakodnevnicu. Okupio je oko sebe više od 40 tisuća ljudi. Otvoreno je govorio o svojem životu, problemima, strahovima, nadanjima, dijagnozi, bolesti, partnerici, djeci. O sebi. Putovanje zvano igra, kako glasi naziv knjige koju je objavio, nije knjiga o raku, već priča o optimizmu, nadi i radosti života koja nam je svima potrebna“, ističe žiri nagrade Grand PRix.

 Kandidatura Marka Babića za Komunikatora godine članove njegove obitelji ispunila je srećom i ponosom, a njegova partnerica Tina Biloglav kazala je kako svi osjećaju da bi i njega to jako veselilo.

„Marku su znali ljudi slati na Instagram da bi voljeli da dođe u njihovu mjesnu zajednicu održati govor kako biti sve što je on bio, ali on je uvijek naglašavao da on ne polazi sa stajališta učitelja, već jednostavno načinom na koji živi svoj život i načinom na koji gleda na svijet oko sebe, utječe na ljude. Ton komunikacije uvijek mu je bio jako duhovit, čak i dok je pisao o najtežim temama”, kazala je Tina Biloglav te istaknula kako je knjiga Putovanje zvano igra nastavila živjeti i nakon Babićeve smrti.

Nagrada za Komunikatora godine bit će dodijeljena na svečanosti Grand PRixa u ponedjeljak 22. travnja 2024. godine u Ludoj kući u Zagrebu.

Kolačići

Koristimo vlastite kolačiće i kolačiće treće strane kako bismo Vam mogli prikazati web stranicu i razumijeti kako je koristite, s pogledom na poboljšanje usluga koje nudimo. Ako nastavite s pregledavanjem, smatramo da prihvaćate upotrebu kolačića.