Vijesti 04.09.2024. HUOJ

Legitimno je pravo svake organizacije angažirati PR agenciju

S obzirom na medijske napise i rasprave u javnom prostoru o navodnim prepiskama pojedinih brodara unutar njihove WA grupe, smatramo nužnim javno osuditi poruke neprihvatljivog sadržaja koje potiču narušavanje slobode govora i djelovanja te sigurnost medijskih djelatnika. 

Kad je riječ o sastanku predstavnika Hrvatske udruge privatnih brodara sa stručnjakinjom iz PR agencije IMC, Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) je stava da je angažman stručnjaka za odnose s javnošću, jednako kao i odvjetnika, legitimno pravo svakog pojedinca, organizacije ili udruga za medijsku, reputacijsku ili sudsku obranu. Uloga PR agencija je savjetovati klijente te oblikovati i unaprijediti njihovu komunikaciju sa svim zainteresiranim stranama, naravno u skladu s etičkim normama. 

Dužni smo osvrnuti se na izjave predsjednika HND-a te jasno i nedvosmisleno stati u obranu struke za odnose s javnošću. Izjava da su PR agencije 'neprijatelji novinarstva' te da 'izlaze izvan svojih okvira jer više nisu glasnogovornici svojih klijenata' ukazuje na visoku razinu nerazumijevanja naše struke. Prema brojnim teoretičarima i praktičarima upravljanja organizacijama (managementa), suvremena definicija organizacije glasi: Organizacija jest komunikacija. I naravno da stručnjaci i savjetnici za odnose s javnošću već godinama (i desetljećima na tržištima cijele Zapadne Europe, ponajprije Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva ili SAD-a) aktivno sudjeluju u sukreiranju poslovnih politika svojih klijenata, 'kao da su dio Uprave', baš kako to tvrde u HND-u. I nastavit će sudjelovati. 

Kako zaposlenici agencije IMC trenutno nisu članovi HUOJ-a, Sud časti HUOJ-a formalno ne može otvoriti postupak, ali može dati mišljenje koje prenosimo u nastavku. 

Sud časti HUOJ-a istaknuo je etičku normu Hrvatskog etičkog kodeksa odnosa s javnošću (2023) koja naglašava profesionalnost stručnjaka: "Stručnjaci za odnose s javnošću nikada neće namjerno navoditi na pogrešne zaključke o tome što mogu ponuditi ili postići. Poštivat će pravila tržišnog natjecanja i izbjegavati izvanprofesionalne metode u cilju pridobivanja klijenta. Ne ulazeći u meritum sastanka između komunikacijske agencije IMC i Hrvatske udruge privatnih brodara, važno je izbjeći komunikaciju koja sugerira da poznanstva s donositeljima odluka, uključujući državne dužnosnike, povećavaju potencijalni uspjeh za klijenta. Implicitno sugeriranje da osobe na pozicijama moći prioritetno rješavaju probleme na koje ih upozoravaju poznanici, također nije u skladu s etičkim normama profesionalnosti.“

Kolačići

Koristimo vlastite kolačiće i kolačiće treće strane kako bismo Vam mogli prikazati web stranicu i razumijeti kako je koristite, s pogledom na poboljšanje usluga koje nudimo. Ako nastavite s pregledavanjem, smatramo da prihvaćate upotrebu kolačića.