Legitimno je pravo svake organizacije angažirati PR agenciju
S obzirom na medijske napise i rasprave u javnom prostoru o navodnim prepiskama pojedinih brodara unutar njihove WA grupe, smatramo nužnim javno osuditi poruke neprihvatljivog sadržaja koje potiču narušavanje slobode govora i djelovanja te sigurnost medijskih djelatnika.
Kad je riječ o sastanku predstavnika Hrvatske udruge privatnih brodara sa stručnjakinjom iz PR agencije IMC, Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) je stava da je angažman stručnjaka za odnose s javnošću, jednako kao i odvjetnika, legitimno pravo svakog pojedinca, organizacije ili udruga za medijsku, reputacijsku ili sudsku obranu. Uloga PR agencija je savjetovati klijente te oblikovati i unaprijediti njihovu komunikaciju sa svim zainteresiranim stranama, naravno u skladu s etičkim normama.
Dužni smo osvrnuti se na izjave predsjednika HND-a te jasno i nedvosmisleno stati u obranu struke za odnose s javnošću. Izjava da su PR agencije 'neprijatelji novinarstva' te da 'izlaze izvan svojih okvira jer više nisu glasnogovornici svojih klijenata' ukazuje na visoku razinu nerazumijevanja naše struke. Prema brojnim teoretičarima i praktičarima upravljanja organizacijama (managementa), suvremena definicija organizacije glasi: Organizacija jest komunikacija. I naravno da stručnjaci i savjetnici za odnose s javnošću već godinama (i desetljećima na tržištima cijele Zapadne Europe, ponajprije Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva ili SAD-a) aktivno sudjeluju u sukreiranju poslovnih politika svojih klijenata, 'kao da su dio Uprave', baš kako to tvrde u HND-u. I nastavit će sudjelovati.
Kako zaposlenici agencije IMC trenutno nisu članovi HUOJ-a, Sud časti HUOJ-a formalno ne može otvoriti postupak, ali može dati mišljenje koje prenosimo u nastavku.
Sud časti HUOJ-a istaknuo je etičku normu Hrvatskog etičkog kodeksa odnosa s javnošću (2023) koja naglašava profesionalnost stručnjaka: "Stručnjaci za odnose s javnošću nikada neće namjerno navoditi na pogrešne zaključke o tome što mogu ponuditi ili postići. Poštivat će pravila tržišnog natjecanja i izbjegavati izvanprofesionalne metode u cilju pridobivanja klijenta. Ne ulazeći u meritum sastanka između komunikacijske agencije IMC i Hrvatske udruge privatnih brodara, važno je izbjeći komunikaciju koja sugerira da poznanstva s donositeljima odluka, uključujući državne dužnosnike, povećavaju potencijalni uspjeh za klijenta. Implicitno sugeriranje da osobe na pozicijama moći prioritetno rješavaju probleme na koje ih upozoravaju poznanici, također nije u skladu s etičkim normama profesionalnosti.“
Vezano
One biraju Mladu nadu!
Javni poziv za prijavu radova u četiri kategorije studentske nagrade Mlada nada otvorit će se sredinom kolovoza, a ovogodišnji žiri sastavljen je od pet izvrsnih stručnjakinja.
KOMferencija ponovno dolazi u Split, i to mjesec dana ranije u odnosu na prošlogodišnju, ali na istoj lokaciji!
Još jedno splitsko izdanje KOMferencije održat će se od 7. do 9. studenoga u Hrvatskom domu u Splitu
Upoznajte se i povežite - objava članova na mrežnoj stranici
Objava popisa članova prilika je da predstavite sebe i svoju ustanovu/tvrtku/agenciju ostalim kolegama, a vjerujemo kako će ovakva rubrika biti prilika za ostvarivanje poslovne suradnju.