Kampanja „Upletimo se“ Udruge OZANA i CTA komunikacija donijela topliju zimu zagrebačkim beskućnicima
Zahvaljujući kampanji „Upletimo se“ Udruge i Centra OZANA te Štrikeraj cafea, Zagreb je ovoga adventa dobio svoje prvo veliko vuneno božićno drvce sačinjeno od preko 300 vunenih kvadrata, a zagrebački beskućnici pregršt toplih vunenih deka koje će ih grijati cijelu zimu.
Ono što je sada sastavni dio mnogih fotografija zagrebačke božićne idile, na početku činio se kao izrazito ambiciozan projekt. No, od prvoga sastanka s članovima Udruge i Štrikeraj cafea, koji je s timom u CTA komunikacijama spojio natječaj „Komunikacijska podrška društveno korisnim programima udruga“ Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske i Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), ljudska je dobrota, zajedno s našom kampanjom, uspjela prijeći i granice Lijepe Naše.
Udruga i Centar OZANA i Štrikeraj cafe odlučili su vještine pletenja i štrikanja svojih korisnika, osoba s intelektualnim teškoćama i djece s teškoćama u razvoju, usmjeriti u humanitarnu kampanju za pomoć onima koji u hladno zimsko doba nemaju toplo sklonište. Pored izrade toplih vunenih deka za zagrebačke beskućnike u koordinaciji s njihovom krovnom udrugom „Fajter“ te izrade vizualnog simbola kampanje, velikog vunenog božićnog drvca ljubavi i zajedništva, ciljevi kampanje bili su povećanje broja medijskih objava o akciji „Upletimo se“, uključivanje što većeg broja pojedinaca, podizanje svijesti o radu Udruge i Centra OZANA te Štrikeraj cafea, kao i o terapeutskim učincima štrikanja i pletenja. Kampanja je trajala od 16. listopada do 7. prosinca 2019.
Prvi je korak bila izrada prepoznatljivog vizualnog identiteta kampanje i hashtag #upletimose kao zajednički nazivnik svih objava na društvenim mrežama. Putem Facebooka i Instagrama motivirali smo zainteresiranu javnost da se svojim vunenim kvadratima uključe u najljepšu zagrebačku božićnu priču te, objavljujući slike njihovih uradaka, učinili ih dijelom zajednice Udruge OZANA i Štrikeraj cafea.
Razgovarajući s članovima Udruge, uočili smo kako postoji velik broj ljudi koji su u mladosti naučili vještinu pletenja ili kukičanja, no s vremenom napustili tu aktivnost. Jedan od njih je vodeći svjetski veslač i zlatni olimpijac Valent Sinković, koji je postao ambasador kampanje i radi zagrebačkih beskućnika obnovio svoje davno stečeno znanje.
Izradili smo i šest video zapisa kojima smo javnosti približili tople ljudske priče koje uključuju terapeutske učinke kukičanja i pletenja na ljude, poput oporavka od multiple skleroze, razbibrige tijekom rehabilitacije ili aktivnosti za smirenje i dobrotvorni rad.
Uočivši nedostatak online edukacije na hrvatskom jeziku, izradili smo i dva poučna videa s osnovnim tehnikama pletenja i kukičanja te video s tehnikom pletenja za djecu u osnovnoj školi kako bi sve dobne skupine i govornici isključivo hrvatskoga jezika mogle s lakoćom, iz udobnosti vlastitog doma, napraviti svoj vuneni kvadrat.
Poučni video kampanje Upletimo se: "Kako djecu naučiti plesti?" možete vidjeti ovdje.
Kampanju smo otvorili konferencijom za novinare kojoj su prisustvovali pravobraniteljica za osobe s invaliditetom Anka Slonjšak, voditeljica Odjela za planiranje i cjelovitu zaštitu osoba s invaliditetom Grada Zagreba Marija Mustač, ambasador kampanje Valent Sinković, koordinatorica aktivnosti zdravih stilova života Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ Marija Škes te predsjednica Udruge OZANA Vjera Lukavečki.
Periodično su održavane radionice pletenja i kukičanja za građane u zagrebačkim knjižnicama, kao i veliki događaj „Večer igle i vune“ u baru Botaničar gdje su brojni zainteresirani mogli upoznati korisnike Centra OZANA, od njih naučiti plesti i kukičati te postali dio humanitarne akcije donirajući vunene kvadrate za deke koje će grijati zagrebačke beskućnike. Jednog zagrebačkog subotnjeg prijepodneva, u centru Grada pojavila se i crvena vunena nit, provedena od Teslinog kipa, preko Cvjetnog trga, do Gajeve ulice. Uz nju su, tijekom subotnje „špice“, korisnici i prijatelji OZANE i Štrikeraj cafea pleli i kukičali vunene kvadrate na otvorenom i upoznavali znatiželjne prolaznike s vrijednostima kampanje „Upletimo se“.
Organizirana je i javna tribina „Pozitivni učinci pletenja i kukičanja na pojedinca i zajednicu“ u zagrebačkom Kulturno-informativnom centru (KIC), na kojoj smo spojili doc. dr. sc. Gorana Sedmaka, pročelnika Odsjeka za razvojnu neuroznanost Hrvatskog instituta za istraživanje mozga, Karolinu Doutlik, doktorandicu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Ivanu Milković, članicu Udruge Knit-a-square Croatia, Mašu Žarnić, edukatoricu i praktičarku ekspresivne art terapije, Mariju Škes, mag. educ. reh. i voditeljicu Odsjeka za zdrave stilove života Nastavnog zavoda za javno zdravstvo te Ivonu Martinčić, dizajnericu i autoricu vunenih grafita Voona, kako bismo dodatno naglasili i potvrdili terapeutske učinke pletenja i štrikanja za medije i javnost.
Svaki događaj bio je najavljen pozivom za medije te popraćen priopćenjem. U mjesec i pol dana trajanja kampanje, generirali smo 103 medijske objave na portalima, dospjeli u 11 radijskih i 14 televizijskih emisija, prikupili preko 3500 kvadrata od kojih se i dan-danas pletu deke za beskućnike. Akcija je doprla i do slovenskih i španjolskih skupina koje su donirale i dopremile na stotine svojih uradaka. Broj pratitelja na Facebooku povećan je za 780, a na Instagramu je Udrugu OZANA zapratilo novih 165 ljudi. Korisnici YouTube-a proveli su 140 sati gledajući video sadržaje s instrukcijama za pletenje i ljudskim pričama. Pojedina videa i događanja u sklopu akcije „Upletimo se“ promovirali smo na području Grada Zagreba. Video sadržaji na Facebooku prikupili su 94.062 pregleda, a sve objave ukupno su dosegnule 338.257 ljudi, ostvarile 482.781 impresija te generirale 19.801 interakciju s objavama.
Vrhunac kampanje i očekivani kraj bilo je predstavljanje velikog Božićnog drvca ljubavi i zajedništva na Europskom trgu u Zagrebu, koje je nastalo u suradnji s Drvodjeljskom školom u Zagrebu pod mentorstvom profesora Roberta Kosse, no dobrota, interes i humanost ljudi nisu dozvolili da akcija samo tako stane. Više od mjesec dana nakon „finala“, vuneni kvadrati iz svih dijelova Hrvatske, Slovenije i Španjolske još uvijek pristižu na adresu Udruge i Centra OZANA te Štrikeraj cafea, kao i cijele, već upletene deke za beskućnike, ali i donacije u obliku vune i igala za pletenje i kukičanje.
Prilog emisije Kod nas doma o kampanji „Upletimo se možete vidjeti ovdje.