HUOJ preporučuje: Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave, dr. sc. Drage Martinovića
Knjiga je primarno smještena u kontekst komunikološke teorije i prakse, a obuhvaća i druga znanstvena područja, ponajprije sociologiju medija i društva i pravo, te se može smatrati interdisciplinarnom analizom značaja i uloge medija i odnosa s javnošću u jedinicama lokalne samouprave i kao takva trebala bi pronaći svoje mjesto na studijima komunikologije, novinarstva, odnosa s javnošću, politologije i prava.
Knjiga Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave je nakon knjiga Komuniciranje jedinica lokalne samouprave s javnošću i Mediji i promocija participacije građana u lokalnoj samoupravi nastavak višegodišnjeg znanstvenog, ali i praktičnog rada u području odnosa s javnošću i lokalne samouprave dr. sc. Drage Martinovića.
U knjizi su prikazani rezultati istraživanja o organiziranosti odnosa s javnošću u jedinicama lokalne samouprave, o korištenju tradicionalnih i online medija, te analiza službenih mrežnih stranica gradova u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Knjiga sadrži i studije slučaja, odnosno autorova iskustva iz rada u jedinici lokalne samouprave na mjestu savjetnika za odnose s javnošću.
Prvo poglavlje posvećeno je ključnim pojmovima knjige: lokalna samouprava i odnosi s javnošću.
Drugo poglavlje fokusira se na mjesto i poslove službenika za odnose s javnošću zaposlenog u jedinici lokalne samouprave, kao i na rezultate istraživanja o organiziranosti odnosa s javnošću u jedinicama lokalne samouprave.
Treće poglavlje bavi se važnostima učinkovite i kvalitetne interne komunikacije u organizacijama. Dobra interna komunikacija u jedinicama lokalne samouprave izravno utječe na učinkovitost i djelotvornost rada tijela lokalne uprave i preduvjet je pozitivnom imidžu općine/grada.
Temeljna odrednica strateškog komuniciranja je planiranje, a preduvjet uspješnog komuniciranja s javnošću, koji proizlazi iz strateškog komuniciranja je izrada strategije komuniciranja s javnošću, o čemu nam autor piše u četvrtom poglavlju.
Peto poglavlje problematizira krizne situacije u kontekstu jedinica lokalne samouprave i njihovo rješavanje koje je neophodno kako bi se smanjili štetni utjecaji i narušavao ugled koji prouzrokuju neočekivani događaji.
U šestom poglavlju prikazani su rezultati istraživanja o korištenju lokalnih tradicionalnih i online medija u jedinicama lokalne samouprave. Upravo lokalni mediji predstavljaju glavni, a često i jedini izvor informacija o lokalnim događajima, o ključnim temama u radu tijela lokalne uprave, kao i lokalnim izborima.
Razvoj novih informacijskih i komunikacijskih tehnologija obilježava odnose s javnošću u znaku Interneta, odnosno online medija. Internet je promijenio način komuniciranja i nezaobilazan je u odnosima s javnošću. Korištenjem alata online medija, odnosi s javnošću dobivaju otvorenu mogućnost razmjene mišljenja i javne rasprave kao temelja demokracije, o čemu više pročitajte u sedmom poglavlju.
U osmom poglavlju prikazani su rezultati analize službenih mrežnih stranica gradova sjedišta županija u Republici Hrvatskoj, koji mogu poslužiti ostalim jedinicama lokalne samouprave pri izradi novih ili nadogradnji postojećih mrežnih stranica.
Sudjelovanje građana u procesima odlučivanja u jedinicama lokalne samouprave nazivamo participativna demokracija, a korištenje online medija u razvijanju participativne demokracije nazivamo e-participacija, o čemu više saznajte u devetom poglavlju knjige.
Posljednje poglavlje rezervirano je za pitanja brendiranja grada i ulogu koju odnosi s javnošću imaju u kreiranju imidža grada.
Vezano
Produljen rok za prijave na the! award - do 9.10. u podne!
Kako biste dodatno ušminkali vaše prijave produljili smo krajnji rok prijava do ponedjeljka, 9. listopada u 12 sati (podne!)
SAVE THE DATE - KOMferencija - 30.11. do 2.12., Split
Ove godine HUOJ-eva 22. godišnja KOMferencija održat će se u Splitu od 30. studenoga do 2. prosinca 2023. godine, u Hotelu Ambasador i Hrvatskom domu.
HUOJ preporučuje: Izvrsnost komunikacije - Kako razviti, upravljati i voditi izuzetne komunikacije
Izvrsnost komunikacije - Kako razviti, upravljati i voditi izuzetne komunikacije autora Ralpha Tencha, Dejana Verčiča, Ansgar Zerfassa, Ángelesa Morena, i Piet Verhoevena bit će predstavljeno u četvrtak 16. ožujka u 15 sati u Knjižnici Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5 u Zagrebu.