Autentičnost je početak i kraj dobrog komuniciranja
Kako nas drugi vide? pitanje je koje je Ermina Duraj, predsjednica Primorsko – istarske podružnice HUOJ-a postavila svojim gošćama na panelu Sam svoj PR.
Drugi u nizu panel razgovora okupio je dvije Sanje i dvije Ive: Sanja Barić, pomoćnica rektorice Sveučilišta u Rijeci za institucijske kapacitete i politike, Sanja Tumara, novinarka, Iva Bruketa, dizajnerica nakita i Iva Brozičević Dragičević, klinička psihologinja.
Sudionice su se složile da je iskrena, otvorena i jasna komunikacija u kojoj smo autentični i svoji, komunikacija koja je potrebna i važna da bi ciljana publika dobila pravu sliku onoga tko komunicira i onoga što se komunicira.
Sanja Barić istaknula je da puno radi na tome da unaprijedi svoje komunikacijske vještine i smatra da je zato važno surađivati s komunikacijskim stručnjacima: „Pričati pred studentima je jedno, a pričati u javnosti je drugo. Ali ono što sam shvatila jest da treba biti autentičan i onda je sve lakše. Ono što sam ja naučila jest da objašnjavaš kao da objašnjavaš djetetu. Pisanje po društvenim mrežama pojednostavljujem, ali ja znam što se može apstrahirati da ostane bitno. Ponekad mi to možda zamjere moje kolege ustavnopravni stručnjaci, ali ja ne govorim jednako na društvenim mrežama i na znanstvenim skupovima.“
Složila se s njom dizajnerica Iva Bruketa kojoj je najvažnije da ostane svoja iako ponekad nije jednostavno. „Trudim se ostati svoja. Veliki sam emotivac i sve radim sa srcem. Govorim kroz svoj nakit i mnogi me poznaju i doživljavaju upravo na taj način.“
Sanja Tumara smatra da su odnosi s javnošću sve što radimo i zato treba voditi računa o tome kako to radimo: „Autentičnost je početak i kraj našeg predstavljanja. Sve što radimo su odnosi s javnošću i bojim se da ljudi na društvenim mrežama to ne razumiju. Sve što napišu, ostavljaju trag. Moj profil na društvenim mrežama je moja osobna iskaznica.“
Sanja Tumara kroz svoje društvene mreže promovira svoje tekstove i portal za koji piše, ali promovira i lijepe destinacije Primorsko-goranske županije, a sa svojim psom Galom educira javnost o važnosti brige za životinje i problemu iskorištavanja hrtova za trke i lov. Kaže da je postigla svoj cilj.
Odnosi s javnošću su dobra i uspješna komunikacija, smatra Iva Brozičević Dragičević kojoj se ljudi najčešće javljaju kada imaju problema u komunikaciji s okolinom.
Smatra da je važno samobrendiranje s naglaskom na posao koji radimo. „Komuniciram kroz svoj rad. Radim najbolje što mogu i ne brendiram isključivo sebe nego moj rad priča moju priču dalje. Zato sam se i uključila u televizijski projekt Život na vagi jer sam htjela promovirati struku, ali i dati svoju osobnu podršku ljudima koji su izašli iz svoje zone komfora.“
Bilo je riječi i o opasnostima koje društvene mreže mogu donijeti onima koji taj komunikacijski kanal ne doživljavaju kao javni prostor u kojem mogu dobiti i kritiku s kojom se onda treba znati nositi.
Zajednički je zaključak panelistica da svi moramo raditi na sebi i shvatiti da se ne možemo svima svidjeti. Društvene mreže su pune krivih vrijednosti. Potrebno je dobro osvijestiti svoje vrline i mane.
Također je istaknuto da neki ljudi s dobrim projektima prođu ispod radara jer ne znaju iskomunicirati svoju priču. Zato je važna suradnja s komunikacijskim stručnjacima jedan je od zaključaka panela koji je sinoć okupio komunikacijske stručnjake iz Primorsko-goranske i Istarske županije, dio uživo na PAR-u, a dio putem Youtuba Kanala Ri.
Tema sljedećeg panel razgovora Sam svoj PR je komuniciranje u sportu.
Vezano
HURA je nova nositeljica licence IAB Croatia – što to znači za lokalno tržište?
Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorica HURA-e, preuzela je i funkciju direktorice domaće podružnice ove globalne udruge koja pod kapom organizacije Interactive Advertising Bureau okuplja svjetsko tržište digitalnog marketinga koje je samo u Europi vrijedno 69 milijardi eura.
Edukacija: Mentalni treninzi – vještina smirivanja misli i emocija – zašto je važna u PR-u?
Mentalno zdravlje nikada nije bilo važnije. I koliko god se o njemu pričalo uvijek će biti premalo. Premalo da bi osvijestili koliko je bitno jednaku pažnju imati na mentalnoj higijeni kao i higijeni tijela i redovnim treninzima.
Završen javni poziv za nagradu Mlada nada
Na javni poziv pristiglo je dvadeset radova, a tko su dobitnici nagrada saznat ćemo 9. studenoga na Studentskoj konferenciji. O pobjednicima odluku donosi peteročlani stručni žiri.