Kolumne 12.06.2020. Nina Išek Međugorac

Nina Išek Međugorac: Moramo se pogledati u ogledalo i krenuti ulagati u svoja znanja

Ovo je ključan trenutak u kojem je svijet dobio drugu priliku, priliku za sretniju i održivu budućnost biznisa. 

Znanje i društvenu odgovornost godinama smo zanemarivali i eliminirali iz svih ključnih odluka i pozicija moći. Rekla bih zato da je najvažniji nalaz istraživanja o promjenama društvenih i kulturnih obrazaca nakon korona krize, koje smo proveli u suradnji s Ipsosom – visoka razina svijesti o znanju kao našoj najjačoj valuti, a odgovornost pojedinca, zajednice, Vlade i poslodavaca kao osnovi suvremenog demokratskog društva.

Takav preokret će u budućnosti značajno utjecati na ponašanja i očekivanja građana od brendova i kompanija, od kojih će se u još većoj mjeri tražiti ulaganje u razvoj, znanje i kompetencije zaposlenika (85%), agilnost i transparentnost kroz digitalizaciju poslovanja (80%). Također, podržavat će brendove čije će poslovne politike imati manji utjecaj na okoliš i one koju su posvećeni nečemu što im je osobno važno. Njih gotovo polovina smatra važnim da brendovi koje kupuju javno izražavaju svoj stav prema važnim društvenim pitanjima (45%). Jedan od odličnih zadnjih primjera takvog trenda je Nike, koji u svojim imidž kampanjama javno izražava stavove o rasnoj diskriminaciji u Americi.

U nalazima istraživanja vidim veliku prilika i za cijelu PR industriju, ali samo ako postanemo izvrsni. Kao i kompanije, moramo se pogledati u ogledalo i još značajnije krenuti ulagati u svoja znanja kako bismo stekli legitimitet nezamjenjivih partnera javnom i privatnom sektoru. Samo tako ćemo moći nuditi rješenja za njihove sve složenije izazove u budućnosti. Ovo je također prilika da se kao industrija napokon otvorimo, izađemo iz svoje zone komfora koju smo tijekom prošlog desetljeća ograničili na imidž industrije sa šačicom vještina i usluga, nekolicinu javno poznatih PR- ovaca i još uvijek 'nedovoljno znanja' za mjesto u Upravama kompanija.

U okruženju koje će postati naša nova svakodnevnica, a to je velika zabrinutost građana za ekonomske posljedice poput pada domaćeg i svjetskog gospodarstva, pada životnog standarda vlastite obitelji, porasta cijena i smanjenja plaće, dobili smo priliku nametnuti se kao industrija koja zna kako doći do odgovora na pitanja na koja nitko ne zna odgovor. Iskoristiti trenutak promjene koji navaljujemo i čije razumijevanje dugo zagovaramo - da bez održivosti nema profita, da će lokalna uključenost brenda biti uvijek nagrađena više…  A sada nam to potvrđuju i istraživanja, ljudi očekuju (njih 76%) da u vremenu koje dolazi kompanije razmišljaju šire od vlastitog profita te više paze na dobrobit zajednice. U skladu s tim, većina će kupovati proizvode koji su lokalno proizvedeni ili koriste lokalne sirovine, a od poduzetnika i poslodavaca očekuju veću ulogu u rješavanju ključnih ekonomskih problema društva.

Možda više nego ikad prije, brendovi i kompanije imaju priliku biti dio svakodnevnice građana. Njihova prisutnost im daje privid nove normalnosti u kojoj se osjećaju sigurni i u kojoj se život nastavlja odvijati kao i prije krize. A mi im kao industrija možemo pomoći vratiti društvu pozitivnost, optimizam, odgovornost i sigurnost, koje je davno izgubljeno.

 

Kolačići

Koristimo vlastite kolačiće i kolačiće treće strane kako bismo Vam mogli prikazati web stranicu i razumijeti kako je koristite, s pogledom na poboljšanje usluga koje nudimo. Ako nastavite s pregledavanjem, smatramo da prihvaćate upotrebu kolačića.