Javna uprava na PR prekretnici - Upravljanje zajedno s građanima
Odnosi s javnošću u upravi u svojoj osnovi imaju za cilj donošenje odluka koje će biti rezultat strateškog smjera uprave i potreba građana. Oni idu puno dalje od toga i danas više nego ikada imaju za cilj vraćanje povjerenja građana u institucije i sustav.
Doba krize nametnulo je cjelokupnoj javnoj upravi ono što svi strateški planovi nisu uspjeli do sada; ubrzanu digitalizaciju, fokus na građane i dostupnost svih informacija.
Možemo u maniri crnog humora reći da je COVID 19 učinio za e-upravu ono što niti jedan PR vizionar do sada nije. Pravo na pristup informacijama i obaveza savjetovanja sa zainteresiranom javnošću sada više nije još jedna administrativna zavrzlama već temeljni principi na kojima treba počivati svaka komunikacija uprave. Postoje naravno i sjajni primjeri proaktivne komunikacije u kojoj se informacije ne objavljuju već stvaraju zajedno s onima zbog kojih uprava i egzistira. I to puno prije nego je pandemija učinila svoje.
Dobar primjer tome je participativno budžetiranje Grada Rijeke ili Pazi (n)proračun. Dvosmjerna komunikacija je u ovom slučaju najvrijedniji alat uspješne lokalne zajednice. To bi svakako trebao biti i najvažniji cilj strateške komunikacije bilo koje uprave ili samouprave. Jer…… niti samouprava niti javna uprava ne postoji zbog sebe već zbog svih nas. Upravo zbog toga u kontekstu općina, gradova i županija slobodno možemo reći da ne postoji niti jedan PR mag koji će čelniku osigurati sigurno osvajanje novog mandata. Međutim, konstantni napori da se radi zajedno s građanima za građane neće ostati nezamijećeni. Isto kao što će pojedinačni napori, energija, mjere i komunikacija upravo u doba krize pokazati tko od izabranih dužnosnika zaista živi sa svojom zajednicom.
Zato je bitno uvijek na umu imati tri osnovna postulata;
- Odnosi s javnošću pomažu oblikovanju uspješnih javnih politika.
- Građani i uprava su partneri u stvaranju zadovoljne i sigurne zajednice.
- Želite li da netko sudjeluje u odlučivanju prvo učinite sve informacije dostupnima.
Kvaliteta komuniciranja određuje kvalitetu života. I ako se ikada ova činjenica mogla primijeniti na PR uprave onda je to danas vidljivo na svakom koraku koji učinite.
Ono na što uprava u svojoj želji da zadovolji upite medija i građana ne smije nikako zaboraviti je i interna javnost. Koliko je bitno imati točne, precizne i operativne informacije za građane i to doslovno na svim platformama, bitno je komunicirati i sa službenicima unutar uprave i samouprave. Upravo će oni promjenom svojeg načina razmišljanja biti osnova za SASVIM NOVI UPRAVNI MINDSET koji se stvara.
A taj mindset uključuje prvenstveno razmišljanje izvan dosadašnjih okvira i prihvaćanje svih novih izazova u komuniciranju. Stalne online pres konferencije, komuniciranje s građanima putem otvorenih platformi, viber grupa, fb, otvorilo je put za konkretnu primjenu umjetne inteligencije u poboljšanju života. I iako ANDRIJA je u ovom trenutku sretan brak UPRAVE I PODUZETNIŠTVA, na svima je da se ovaj jedinstveni primjer aplikacije pretvori kao motivacijska pilula za sve one inovativne, kreativne i motivirane ljude s obje strane ograde i među službenicima i među dužnosnicima i među građanima. Promjena je počela i nitko neće iz nje izaći ISTI KAO PRIJE. PR može pomoći u tome.
Vezano
Vlatka Šelimber: Ako ne znamo kamo idemo, kako ćemo tamo stići?
Odnosi s javnošću obuhvaćaju širok spektar područja u kojima se primjenjuju i kojima se bave, stoga treba biti oprezan i osvijestiti činjenicu da između odnosa s javnošću i odnosa s medijima ne stoji znak jednakosti.
Melita Pavlek: Što trebate za uspješan javni nastup?
Tehnologija se promijenila. Danas vaš javni nastup počinje onog trenutka kada ste zatvorili vrata svog stana. Nemojte to smetnuti s uma želite li izgraditi svoj brend u javnom prostoru.
Melita Pavlek: Odnosi s javnošću u javnoj upravi - Upravljanje zajedno s građanima
Bez obzira da li ustanova ima odjel za odnose s javnošću, službu ili na kraju krajeva samo jednu osobu koja je glasnogovornik ili savjetnik za komuniciranje bitno je informacije učiniti dostupnima svima koji su zainteresirani.