POGLED SA VRHA: MARIO AUNEDI MEDEK, HUOJ: „Problem je uvijek isti – nedostatak sredstava“*
Advertiser Srbija provodi niz intervjua s vodećim ljudima komunikacijskih udruga u regiji te je ovaj tjedan objavljen intervju s predsjednikom naše organizacije. Tekst prenosimo u cijelosti.
Kako je za vaše Udruženje protekla 2023. godina kada su u pitanju aktivnosti? Šta možete da istaknete kao bitno u radu Udruženja u 2023?
– Prošla godina je za HUOJ bila višestruko važna, ali u životu malene i financijski slabašne nevladine organizacije, svaka je godina svojevrstan izazov. Ipak, lani smo ostvarili nekoliko malih pobjeda na koje smo posebno ponosni – prvo, nakon 20 godina vratili smo godišnju KOMferenciju u Split. Godišnje okupljanje nas PR-ovaca jedno vrijeme nije bilo dovoljno atraktivno da bi okupilo relevantan broj kolegica i kolega, međutim tijekom mandata posljednje predsjednice Ane Tkalac Verčič napravljena je ključna sadržajna promjena. Pozornicu smo prepustili iznimnim stručnjacima u svojem području (biznis, politika, nevladin sektor), a mi stručnjaci za odnose s javnošću smo ih slušali i moderirali. KOMferencija je tih godina, što zbog promjene koncepta, što zbog pandemijskih godina bila u Zagrebu. Povratak u Split bio je pun pogodak, što zbog samog sadržaja i noseće teme (Istina u odnosima s javnošću), što zbog grada i njegovih stanovnika, naših kolegica i kolega, koji su nas dočekali u maniri najboljih domaćina, što zbog tuluma na kojem smo se nakon dugo vremena baš opustili.
Osim uspješne KOMferencije u Splitu, po prvi puta smo uživo uručili međunarodnu nagradu the! award (Slovenije, BiH, Srbija, Hrvatska) koja se dodijelila po treći put, s najvećim brojem prijava te prisutnim kolegama iz cijele regije.
Kraj godine je obilježila odluka o prihvaćanju prijave HUOJ-a, Lider media i Ekonomskog fakulteta u Zagrebu za projekt provjere činjenica o gospodarstvu i ekonomije u vrijeme izbornih kampanja u Hrvatskoj u sljedećih 20 mjeseci. Dodijeljeno nam je ukupno 195 tisuća eura te je to prvi put da se HUOJ natjecao i dobio tako veliki tender za projekt.
Koji su najveći problemi u funkcionisanju vašeg Udruženja u 2023? Šta biste predložili kao rešenje za te probleme?
– Problem je uvijek isti – nedostatak sredstava. Zato smo prije dvije godine proveli strateško planiranje, nas 20-ak je prošlo cijeli višednevni proces kako bismo strateški definirali razvoj Udruge – osnovni zaključak je bio jasan: bavimo se prevažnom temom da nam sektor i Udruga ne bi bili relevantni, stoga treba naći nove izvore financiranja kako bismo osnažili aktivnosti i učinili se vidljivijima i relevantnijima. Tim putem smo i krenuli.
Koje probleme u funkcionisanju industrije tržišnih komunikacija biste izdvojili?
– Rekao bih da imamo dva sustavna problema – jedan se i dalje odnosi na razumijevanje našeg posla, onoga što mi možemo i ako baš želite hoćemo, odnosno dodatne vrijednosti koju nosimo donositeljima odluka.
Zanimljivo, kad pukne kriza onda odjednom svi sve razumiju, a ni cijena nije više problem.
Drugi je djelomično vezan uz prvi, a odnosi se na javnu nabavu i razumijevanja onoga što javni naručitelji naručuju. Za oba problema imamo osnovane radne skupine – jedna je za definiranje kompetencija gdje bismo kao udruga izložili detaljne opise kompetencija po svim hijerarhijskim i stručnim razinama savjetnika i tako demistificirali, ali i izložili struku, druga za javnu nabavu, gdje javnim naručiteljima želimo pomoći u boljem razumijevanju predmeta nabave izrađujemo prijedlog smjernica za javnu nabavu usluga za odnose s javnošću. Rad u obje radne skupine proteže se evo u dva mandata, radi se o opsežnom i važnom poslu.
Kako vidite rad vašeg Udruženja u 2024? Imate li neke planova u tekućoj godini koje možete predstaviti javosti u ovom trenutku?
– Uz ostale redovne aktivnosti, plan je održati još jednu godišnju KOMferenciju u Splitu, povećati broj sudionika iz regije povećati broj prijava za the ! award te proširiti broj država iz kojih se prijavljuju projekti (u pregovorima smo s kolegicama i kolegama iz Sjeverne Makedonije i Crne Gore) te započeti taj fact-checinkg projekt. U travnju ćemo dodijeliti našu godišnju nagradu Grand PRix, za najbolje komunikacijske nacionalne projekte. E da, i povećati broj članova, to je uvijek plan!
*Tekst preuzet s: https://rb.gy/zhqxsu
Vezano
Carpe Diem u Govorničkoj akademiji Demosten, 7.3.
Prvi Carpe Diem, nakon pauze od čak tri godine, održat će se u Govorničkoj akademiji Demosten.
Oboren rekord - 70 prijava na 17. Grand PRix
Kad kažemo da je pred žirijem velik posao ovaj put je doista tako. Na natječaj za dodjelu godišnjih komunikacijskih nagrada pristiglo je 70 projekata!
Ne odgađajte kupnju knjige za sutra kad je možete kupiti već danas
Kolekcija Biblioteke PRint pruža dragocjene uvide u svijet komunikacijskih znanosti.