Iris Stojko: Strategija komunikacije i kvalitetan menadžment reputacije trebaju biti jasno postavljeni
S Iris Stojko, direktoricom market menadžmenta sektora Allianza Hrvatska razgovarali smo o izazovima s kojima se susreće u poslovanju, utjecaju društvenih mreža i širenju digitalizacije.
Proteklih devet godina bili ste Global Social Media Strategist za jednu od najvećih financijskih institucija na svijetu - koji su vam bili glavni izazovi?
Iskustvo mi je pokazalo da je unutarnji otpor prema novim idejama najveći izazov, a tema društvenih mreža je, u visokom menadžmentu, na početku izazvala strah pomiješan s radoznalošću. U svrhu otkrivanja prilike za diferencijacijom Allianz brenda provelo se puno analiza, koje su pomogle smanjiti prije navedeni strah. Cilj mi je bio pokazati da je javno izražen feedback, ili komunikacija o nama, važan čimbenik. Štoviše, razvili smo strategiju kako to iskoristiti za poslovne potrebe i pružanje korisnih informacija, na način koji je odgovarajuć za tu vrstu kontakta. Ovu strategiju smo, kroz razrađene koncepte, implementirali u 26 zemalja.
Koji je, prema vašem mišljenju, značaj društvenih mreža za financijski sektor? Hoće li značaj rasti ili padati? Proteklu godinu u medijima čitamo kako su neke velike multinacionalke iz ostalih industrija odlučile zaustaviti ulaganja u neke mreže.
Ponašanje i razvoj nekih platformi, u njihovoj kratkoj povijesti, je vrlo težak. Nakon raznih skandala i pojačanih GDPR zahtjeva razvoj je još teži. Tim Berners - Lee, jedan od osnivača interneta, na jednoj svojoj konferenciji je rekao da moramo paziti da Internet ne postane „walled garden“. Nažalost, više nemamo nikakav uvid u platforme i što se na njima događa, ali ih ne možemo ignorirati kao način komunikacije. Oduvijek sam mišljenja, da ako želimo biti relevantni, moramo biti tamo gdje se nalaze naši sadašnji i budući klijenti.
Kao osoba koja je imala uvid u različita tržišta, koje specifičnosti ste uočili u Hrvatskoj i postoje li razlike u odnosu na ostala tržišta?
Oduševljena sam snagom improvizacije i kreativnim rješenjima kada postoje različita ograničenja. Niz godina rada u Njemačkoj doprinio je osobnom predlaganju boljeg strukturiranja i izdvajanja vremena za odgovaranje na pitanja "Zašto?", "Kako?", "Do kada?" i "Tko?". Kroz susrete sa manjim poduzetnicima i mlađim stanovništvom saznajem inovativne ideje i vidim veliku želju za promjenom, ali na tom području se vidi jako veliki nedostatak potpore. Ovako mladoj državi nedostaje iskustva s dinamičnim (nemilosrdnim) tržištem.
Digitalizacija je utjecala i na komunikaciju, kako interno, tako i eksterno - kako se Allianz nosi s tim izazovima?
Digitalizacija zahtjeva promjenu načina i oblika rada. Dosadašnji način pripremanja izjava i intervjua upućuje na istovjetni, predvidljiv način pripreme. No, velika frekvencija informacija na internetu i brzina događanja uče nas bržem radu. Iz tog razloga smatram da su strategija komunikacije, kvalitetan menadžment reputacije i određivanje tema koje se žele reprezentirati preduvjeti, te trebaju biti jasno postavljeni. Osobno, ne smatram da se na puno sadržaja koji se nalaze na internetu mora odgovoriti s još više. Opet se vraćamo na relevantnost. Isto vrijedi i za internu komunikaciju. Od Allianz Grupe smo dobili alate za lokalni Internet s kojima želimo proširiti znanje naših zaposlenika, povećati interakciju sa strateškim temama i poboljšatii međusobnu suradnju. Zanimljivo je da postoji prepreka za vidljivom interakcijom na internetu, koja ne postoji na društvenim mrežama. Iako provodimo više vremena s kolegama nego s obitelji, naše mišljenje nije vidljivo svima nego samo unutar kontroliranih uvjeta.
1997. kada je Blair postao najmlađi premijer, Clinton ga je nazvao, čestitao mu i rekao da već danas treba razmišljati o svojoj ostavštini (legacy) - koja bi bila vaša?
Zar je vrijeme tako brzo prošlo? Nadam se da će se naši ljudi, barem ponekada, odvažiti na nove ideje i novi način razmišljanja. Uz to, nadam se da će reći "NE" prosječnosti te tražiti iskrenu suradnju i dodatnu vrijednost za naše klijente. Ljude, i teme, koje vodim pokušavam gledati iz drugačije perspektive, a svima govorim da rade ono što vole jer se samo tako mogu postići potpuno novi ciljevi.
Vezano
Violeta Colić: Dobar je vrijednosni status poslodavca onaj koji istinski odražava ono što tvrtka jest
U posljednje dvije godine odnosi s javnošću, pa i marketinške agencije, dobivaju velik broj upita klijenata o upravljanju markom poslodavca. O Employer Brandingu razgovarali smo s Violetom Colić iz Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri.
Otvorene prijave za Grand PRix HUOJ-a
Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ) je jedinstvena strukovna nagrada koja predstavlja priznanje stručnjacima za izvrsnost u osmišljavanju i provedbi komunikacijskih projekata u Republici Hrvatskoj.
Ovogodišnji natječaj otvoren je od 17. prosinca 2019. godine u 11 natjecateljskih kategorija i otvoren je do 31. siječnja 2020.
Krešimir Macan: Zbog prirode posla moramo znati više od drugih
Ove je godine nagradu za doprinos struci Hrvatske udruge za odnose s javnošću dobio Krešimir Macan. U obrazloženju razloga za nagradu, stručni žiri je naveo da je Krešo „jedna od prvih asocijacija kad se govori o odnosima s javnošću u našoj zemlji