Carl Graf von Hohenthal: Općenito je previše informacija i medija, a publika nije sigurna kome vjerovati
Najveći izazov odnosa s javnošću je pronalazak točnih informacija u bučnom svijetu, od kojih su mnoge informacije neistinite
Carl Graf von Hohenthal je viši savjetnik u berlinskom uredu agencije Brunswick u kojem radi kao savjetnik za strateško komuniciranje tvrtki. Iako se profesionalno bavio svim vrstama komunikacija, posebice se ističu krizno komuniciranje i issue management (upravljanje problemima). Carl se pridružio Brunswicku kao partner 2006. godine nakon 25 godina rada u novinarstvu. Na KOMferenciji o komunikacijama, koja će se održati 4. i 5. prosinca u prostorijama Kaptol Boutique Cinema, govoriti će kako steći utjecaj u svijetu koji postaje sve bučniji, a količina dostupnih informacija i broj komunikatora se stalno povećava.
Što je za Vas utjecaj?
Carl Graf von Hohenthal: Utjecaj je povezan s djelovanjem. Imati, odnosno posjedovati utjecaj znači da je čovjek u mogućnosti napraviti promjenu. Ponekad, iako to nije baš često, ta dva pojma se nadopunjuju. Odličan primjer je nedavni slučaj s Gretom Thunberg (švedska aktivistica za zaštitu okoliša). Ona je primjerice prije ekološkog pokreta bila osoba bez utjecaja i bez djelovanja. Prvo su ju otkrili mediji, zatim publika, došla je u fokus javnosti te dobila izravnu mogućnost da utječe na nekoga i nešto te da djeluje i pokreće promjenu.
Što sudionici KOMferencije mogu očekivati od Vašeg predavanja?
Carl Graf von Hohenthal: Nadam se da ću pružiti uvid u svakodnevne izazove s kojima se susreću komunikatori. Brunswick, tvrtka u kojoj radim, je globalna konzultantska tvrtka u području komunikacija. Bavimo se različitim kulturama i političkim sustavima. Moram istaknuti da ne postoji PR strategija koja bi svima odgovarala te općenito, na globalnoj razini, moramo pažljivo prilagoditi strategije i komunikaciju. Zbog toga je naš rad toliko zanimljiv, dinamičan i nikada nije isti.
Jesu li danas utjecajnije društvene mreže poput Facebooka i Instagrama ili medijske kuće?
Carl Graf von Hohenthal: Ne postoji točan odgovor na ovo pitanje, odgovor zapravo ovisi o tome koga gledate, na kojoj publici je fokus. Za starije ljude Instagram je potpuno nevažan kanal komunikacije jer neće pronaći vrijednost u informacijama koje se komuniciraju na toj društvenoj mreži. Oni vjeruju klasičnim medijskim kompanijama i kanalima. S druge strane, mladi vjeruju Facebooku, Instagramu i mrežama na kojima i sami djeluju. Oni misle da će tamo pronaći više istinitih informacija nego u „starinskim“ novinama ili na televiziji klasičnog formata.
Koja je danas uloga odnosa s javnošću?
Carl Graf von Hohenthal: Uloga odnosa s javnošću je da ispravnim načinom komunikacija „prereže“ put kroz bučnu džunglu vijesti i lažnih informacija koje se šire preko interneta, ali i klasičnih medija poput radija, novina i televizije.
Po Vama, koji faktori čine dobru komunikaciju? Koji su najveći izazovi odnosa s javnošću?
Carl Graf von Hohenthal: Dobra, odnosno kvalitetna komunikacija je jednostavna, precizna i ispravna. Rekao bih da su najveći izazovi odnosa s javnošću pronalazak točnih informacija u bučnom svijetu, od kojih su mnoge informacije neistinite.
Koji savjet bi dali komunikatorima, što čini uspješnu komunikaciju?
Carl Graf von Hohenthal: Savjet koji bih bez razmišljanja dao svim svojim kolegama, koji žele unaprijediti komunikaciju te svoju struku, je da je jednostavnost ključ uspjeh – neka informacije budu jednostavne i razumljive. Uvijek se držite istine i osigurajte povjerenje novinara.
Kako vidite razvoj odnosa s javnošću sljedećih deset godina?
Carl Graf von Hohenthal: Internet i njegov razvoj je svakim danom sve važniji, a on na kraju krajeva utječe na odnose s javnošću te cijelu industriju koja se bavi komunikacijama. Moramo se moći nositi s onim što nam donosi internet i digitalizacija, a često je to hiperprodukcija informacija koje šalju dvosmislene poruke. Jedan od najvećih izazova je otkrivanje lažnih vijesti i informacija, a ono što je naša odgovornost je boriti se protiv „lažnjaka“.
Je li decentralizacija utjecaja pozitivan ili negativan fenomen – na koje načine?
Carl Graf von Hohenthal: Moj odgovor je – oboje. Pozitivno je što su mediji izgubili svoju moć koju su imali nekad. Više nisu u stanju kontrolirati protok vijesti i informacija jer nemaju monopol nad njima, zbog toga smatram decentralizaciju utjecaja dobrom. Ipak, negativno je to što je decentralizacija dovela do ogromne količine pseudo i lažnih informacija. Općenito je previše informacija i medija, a publika nije sigurna kome vjerovati.
Jesu li danas pojedinci utjecajniji od brendova ili s vremenom influenceri postaju brend za sebe?
Carl Graf von Hohenthal: U prošlosti, koja nije bila tako davno, utjecajni mediji poput New York Timesa ili Financial Timesa bili su jaki medijski brendovi. Ako ste kojim slučajem radili za njih, automatski ste bili dio komunikacijskog establishmenta i imali svoje obožavatelje. U današnje vrijeme ljudi su očito manje zainteresirani odakle informacije točno dolaze, tko ih prenosi i tko ih je proizveo. Influenceri još uvijek nisu mainstream da ih svi znaju, no ipak u svojoj zajednici, prema ciljanoj skupini i publici, imaju utjecaj.
Rekli ste da je svijet trenutno prepun pseudo informacija i vijesti, kako ih prepoznati?
Carl Graf von Hohenthal: Prepoznavanje pseudo vijesti i informacija je kompleksan posao te zato napominjem da moramo raščistiti put kroz džunglu buke i informacija u svijetu u kojem se nalazimo. Kontinuirano obrazovanje, učenje i usavršavanje u komunikaciji bi trebalo pomoći da s vremenom naučimo razlikovati istinu od manipulacija.
U kojem smjeru mislite da će se razvijati komunikacijska industrija u narednih nekoliko godina?
Carl Graf von Hohenthal: Svijet će i dalje postajati sve glasniji. Klasični mediji bore se za opstanak već danas. Naklade tiskanih izdanja će i dalje opadati, ali oni će i dalje postojati. Njihova uloga bit će odgovarajuća analiza društvenog stanja i informiranje, a kao takvi potencijalno će postati najskuplji medij. Ako govorimo o televiziji, iskreno njezina budućnost mi je još uvijek nejasna s obzirom na brojne streaming servise koji se pojavljuju. Blogovi i sadržaj autentičnih pojedinaca će i dalje cvjetati i razvijati se. Smatram da će plaćeni sadržaj na internetskim kanalima i portalima postati još važniji, a medijska konkurencija će se povećavati iz dana u dan.
Koji savjet bi dali studentima odnosa s javnošću, influencerima te svima kojima je komunikacija od ključne važnosti za razvoj poslovanja ili pokretanja neke inicijative?
Carl Graf von Hohenthal: Savjet koji bih dao svima koji se bave odnosima s javnošću, blogerima i osobama kojima su društvene mreže i mediji od poslovne važnosti je da jednostavnom komunikacijom sa svojom publikom kreiraju priču koja je razumljiva svima. Važno je biti iskren i precizan. Iako ovo zvuči vrlo jednostavno, vjerujte – nije!
Što očekujete od KOMferencije o komunikacijama?
Carl Graf von Hohenthal: Od ovogodišnje KOMferencije o komunikacijama očekujem dobru atmosferu i mnoštvo novih kontakata. Jedna od najvećih prednosti konferencija je upoznavanje kolega koji se također bave odnosima s javnošću i učenje od njih te njihovih jedinstvenih pogleda na ovu industriju.
Tekst preuzet s: www.media-marketing.com
Vezano
PR stručnjakinja Bey-Ling Sha stiže na konferenciju u Zagreb
PR stručnjakinja Bey-Ling Sha bit će jedna od ključnih predavačica na ovogodišnjoj KOMFerenciji Hrvatske udruge za odnose s javnošću, koja se održava 4. te 5. 12. u Kaptol Boutique Cinema.
Najvažnija komunikacijska valuta danas je - utjecaj
Na ovogodišnjoj KOMferenciji vodeći svjetski komunikatori pokušati će odgovoriti na pitanje – tko danas posjeduje utjecaj?
Jubilarna 20. KOMferencija postaje dvodnevni epicentar komunikacijske industrije
Zagreb će 4. i 5. prosinca ugostiti vodeće strane i hrvatske komunikatore