Vijesti Newsletter

Regionalni newsletter KOMUNICIRAJMO - veljača 2014

26.02.2014.

KOMUNICIRAJMO
veljača 2014.

UVODNIK

Novi pristupi odnosima s javnošću - jesmo li spremni?

Prije 18 godina, kada sam još kao studentica započela svoju aktivnost na području odnosa s javnošću, nismo ni e-poštu upotrebljavali svaki dan, a prvi sam mobitel dobila koju godinu kasnije. To danas teško zamišljamo. I kada ja svom 8-godišnjem djetetu objašnjavam da, kada sam sama još pohađala školu, nismo imali mobitele, dijete me gleda kao da sam dinosaur. Sada kada smo dostupni 24/7 i stručnjaci unutar komunikacijskih odjela tvrtki teško se privikavaju kako sve bržem tempu tako i sve većim zahtjevima i novim mogućnostima koje se pojavljuju gotovo svakodnevno.  VIŠE

Jasna Suhadolc,
Direktorica Virtua PR

 

DOGAĐAJI

Poziv ka sudjelovanju pri pripremi globalnog izvješća za PR industriju (World PR Report)

Tvrtka Holmes Group u suradnji s ICCO-om za 2014. godinu priprema globalno izvješće za industriju odnosa s javnošću (World Report PR), koje, između ostaloga, sadrži i popis najvećih agencija za OSJ te definira ključne trendove u globalnoj industriji OSJ. U godišnjem će se popisu naći oko 250 najvećih svjetskih komunikacijskih agencija, a na osnovi toga bit će objavljena ocjena globalne veličine industrije, kao i njezina rasta. Holmes i ICCO pozivaju sve one koji žele doprinijeti ovom istraživanju da ispune anketu do 21. ožujka na sljedećem linku. Prema podacima prošlogodišnjeg izvješća industrija je na svjetskom nivou postigla 8% rast te zapošljava 75.000 djelatnika.  VIŠE

 

U Beogradu održan prvi neuromarketing kongres

Šestog veljače se pod organizacijom "DNA Communications" iz Srbije odvijala prva radionica neuromarketinga u regiji. Bila je namijenjena stručnjacima iz područja komunikacije, marketinga, prodaje i top menadžmenta. Gost radionice bio je dr. Christophe Morino, direktor prve neuromarketinške agencije u svijetu, koji je sudionicima radionice predstavio najnovija otkrića neuro struke i njihov utjecaj na marketing i komunikaciju. Inače, izraz »neuromarketing« označava primjenu neuroznanosti u marketingu, tj. proučava moždane aktivnosti pojedinca u odnosu na određene proizvode, ambalažu, oglase ili druge elemente marketing miksa.  VIŠE

 

 IABC Slovenija u dvadesetu godinu djelovanja ulazi s ambicioznim planovima

Slovenski dio Međunarodnog udruženja poslovnih komunikatora (IABC Slovenija) ove godine slavi dvadesetu obljetnicu osnivanja, koju će obilježiti besplatnim radionicama, razmjenom dobrih praksi i događajima otvorenima široj javnosti. IABC Slovenija, kojeg vode predsjednik Andrej Krajner, članica uprave za financije Barbka Pečar, članica uprave za strukovni razvoj Alenka Jakomin, članica uprave za razvoj članstva Jasna Suhadolc, član uprave za komuniciranje Žiga Fišer te članica uprave za komuniciranje Mateja Pelkič Toplak, već je u veljači pripremio tradicionalnu radionicu »Kako napisati pobjedonosnu prijavu za nagradu Zlato pero«. Slijedit će pet prezentacija i razmjena dobrih praksi u komunikaciji te događaj koji će biti vezan za slovensku privredu.  VIŠE


PR STRUKA

Razvoj i stanje struke OSJ u BiH

Početak razvoja struke OSJ u BiH potječe iz 2000. godine kada je vlada usvojila zakon o pristupu informacijama od javnog značaja koji, između ostalog, obvezuje sve javne ustanove te tvrtke u državnom vlasništvu da na zahtjev novinara i građana pribave informacije o njihovom radu, poslovnom uspjehu te području na kojem djeluju. U početku su tvrtke na radna mjesta za komunikaciju s javnošću postavljale samo (nekadašnje) novinare. Po podacima posljednjeg istraživanja agencije PRIME Communications iz 2013. godine 36,5 % stručnjaka za odnose s javnošću u BiH ima iskustva s novinarstvom.  VIŠE

 

Ako bi naručitelj zahtijevao heroin, biste li mu ga dali?

 Katie Delahaye Paine, priznata stručnjakinja za mjerenje učinkovitosti u komunikaciji, na svom blogu u kratkom zapisu objašnjava ulogu mjerenja na području odnosa s javnošću. „Bez mjerenja nema kredibiliteta“, ističe Paine te upozorava na prilično ukorijenjenu negativnu konotaciju PR-a, koju javnost razumije kao korporativno prodavanje magle s namjerom preusmjeravanja pažnje od spornih praksi tvrtki i drugih organizacija. Nadalje, Paine iznosi kako su se praktičari odnosa s javnošću predugo fokusirali samo na vlastite aktivnosti, dok su rezultate tih aktivnosti nerijetko zanemarivali. Vrijednost OSJ se ranije mjerila u „debljini kolumni“ u časopisima te količini poruka za javnost, a danas se sve više mjeri u broju lajkova na Facebooku.  VIŠE

Elektronska pošta je mrtav kanal? Ma kakvi! Primjer BuzzFeed

BuzzFeed je iznimno popularan medij koji sadržaj crpi iz društvenih medija i svijeta zabave. Ovaj servis prvo pretražuje te zatim objavljuje sadržaje s potencijalom viralnosti, a korisnicima nudi brojne mogućnosti interakcije. BuzzFeed kao komunikacijski i marketinški alat, između ostalog, upotrebljava i e-novosti koje su posljednju godinu dosegle vrhunac popularnosti i pritom opovrgnuli raznorazne tvrdnje da je e-pošta stvar prošlosti. O tome, zašto su se u BuzzFeedu, uz obilje mogućnosti dijeljenja sadržaja, odlučili još i za newsletter te kakvu strategiju imaju, Ginny Soskey (HubSpot) je razgovarala s urednikom newslettera BuzzFeed Danom OshinskyemVIŠE

 

PR PRAKSA

Što možemo naučiti iz oglasa na američkom Super Bowlu?

Većina ljudi koja radi na području odnosa s javnošću vjerojatno nikada neće sudjelovati u kampanjama u kojima će 30-sekundni oglas vrijediti 4 milijuna dolara, što ne znači da od njih ne možemo nešto naučiti. Često se u komunikacijskim kampanjama koje su pretežno usredotočene na odaziv medija, događa da velika „buka“ prekratko traje. Nakon jednog ili dva dana intenzivnog izvještavanja slijedi zavjetrina što je, naravno, problematično jer se poruke za to vrijeme ne mogu dobro „prihvatiti“. Kako održavati zanimanje javnosti i medija za ono što bismo htjeli poručiti svojom kampanjom? Jesu li rješenje integrirane kampanje kojima su neki od oglašivača na ovogodišnjem Super Bowlu uspjeli održati pažnju javnosti još dugo nakon događaja?  VIŠE

Noćna mora iz svijeta odnosa s javnošću

Ryan Shell je direktor digitalnih komunikacija u agenciji Ketchum, koji na blogu opisuje najgoru noćnu moru. Ranije je vodio marketing i odnose s javnošću na ljetnom taboru za djecu koja boluju od kroničnih bolesti. Tri mjeseca je u tabor pokušavao dovesti ekipu NBC-a, znavši da će objava na nacionalnoj televiziji važno utjecati na svjesnost javnosti o kroničnim bolestima i na uvećanje donacija. Uspjelo mu je, ekipa NBC se najavila. Ali time priča tek započinje…  VIŠE

 

Prognoza: globalna medijska slika izvještavanja

Međunarodni koordinacijski odbor Svjetskog komunikacijskog foruma iz Davosa za veliki susret u Davosu koji nas očekuje u ožujku, najavio je rezultate medijske analize u kojoj su ruska agencija Public.ru i RIA Novosti mjerile učestalost spominjanja država skupine G20 u masovnim medijima. U istraživanju su u 177 država mjerili koliko puta, na koji način te u kakvom kontekstu su mediji spominjali 23 države. Pri tome je Public.ru upotrijebila vlastitu bazu medija koja sadrži oko 10.000 ruskih i 40.000 drugih izvora iz 160 država širom svijeta.  VIŠE

 

DRUŠTVENI MEDIJI

Osobni profil na Twitteru - da ili ne?

 Pando.com je 3. veljače objavio prilog Brandona Wattsa (Watsware.com) u kojem je objasnio zašto nema osobni profil na Twitteru te zauzeo oštar stav da ga nitko od stručnjaka za odnose s javnošću ne bi trebao imati. Na Wattsov prilog su se odazvali u SHIFT Communications te za svaku njegovu tezu postavili antitezu. Odluka o tome, imati ili ne vlastiti profil na društvenim mrežama, tako ostaje na pojedincima, no svakako je dobro upoznati se kako s prednostima tako i s manama „društvenoga“ života.  VIŠE

 

Otkrivanje: Facebook služi (lažnim) lajkovima?

Prošlog je tjedna australski TV voditelj i bloger Derek Muller u jednom od svojih video zapisa o Facebooku napravio podrobnu usporedbu između nezakonito kupljenih lajkova u tzv. „klikfarmama“ te službene mogućnosti promocije objava i profila koju nudi Facebook. Pri tome je utvrdio da u biti ne postoji velika razlika među učincima obje mogućnosti. I sam se, naime, prihvatio promocije vlastite Facebook stranice oglasima, što mu je donijelo veliki broj novih obožavatelja. Problem je bio u tome što je čak 75% obožavatelja sumnjivo neaktivno, zbog čega je doseg njegovih aktivnosti bio upitan. Zbog velikog udjela neaktivnih obožavatelja njegov je organski dohvat bio veoma ograničen, pa stoga oni „pravi“ i aktivni obožavatelji njegove objave uopće nisu vidjeli. Jedina je opcija za njega bila da Facebooku ponovo plati da dođe do svoje prave baze obožavatelja.  VIŠE

 

Znam tko su naši predvodnici mišljenja - a što sad?

Što činiti kada već jednom saznamo tko su glavni blogeri, tviteraši i „predvodnici mišljenja“ na području, na kojem djelujemo i s kojim želimo doći u kontakt, izgraditi odnos?

Agencija Brandwatch je prikupila nekoliko savjeta.  VIŠE

 

 

KONFERENCIJE, SUSRETI

Vidimo se?


Europska konferencija o marketingu i digitalnom, mobilnom oglašavanju u Kini, 06. - 07. 03.  Pariz, Francuska
Akademija HOWTOWOW, 10. 03., Zagreb, Hrvatska
World Communications Forum, 11. - 12. 03., Davos, Švicarska
Početak obrazovnog programa Londonske škole za odnose s javnošću, 18. 03., Ljubljana, Slovenija
PRedigra: Male tajne velikih festivala, 19. 03., Ljubljana, Slovenija
WEBIZ konferencija, 20. - 22. 03., Zrenjanin, Srbija
WFA Global Marketer Week, 24. - 28. 03., Sydney, Australija
Konferencija Financial Timesa o digitalnim medijima, 26. - 27. 03., London, Velika Britanija
Marketing Kingdom, 27. - 28. 3., Zagreb, Hrvatska
PRO.PR konferencija, 26. - 29. 03., Sarajevo, Bosna i Hercegovina
Slovenački oglašivački festival SOF, 26. - 28. 03., Portorož, Slovenija
Marketing Summit Belgrade, 10. 04., Beograd, Srbija
Dani komunikacija, 15. - 19. 05., Rovinj, Hrvatska
PIAF, 19. - 21. 05. Prag, Češka
PROACTIVE 10, 22. 05., Bosna i Hercegovina
PR & Corporate Communication, New Rules in an Old Game, 29. - 30. 05., Mumbai, Indija
DIGGIT, 04. - 05. 06., Ljubljana, Slovenija
New Europe Market 2014, 10. - 13. 06., Dubrovnik, Hrvatska
Cannes Lions, 15. - 21. 06., Cannes, Francuska
Marketing Week Live, 25. - 26. 06., London, Velika Britanija
BledCom 2014, 04. - 05. 07., Bled, Slovenija
Content Marketing World 2014, 08. - 11. 09., Cleveland, USA
Nagrade za komunikacijsku efikasnost Euro Effie, 17. 09., Brisel, Belgija
Konferencija Sporto, 21. - 22. 11., Slovenija