HUOJ • Regionalni newsletter KOMUNICIRAJMO - studeni 2013.
Vijesti Newsletter

Regionalni newsletter KOMUNICIRAJMO - studeni 2013.

19.11.2013.

KOMUNICIRAJMO
studeni 2013.

UVODNIK

Renomirani strani predavači i dinamične panel rasprave obilježili PR 2020

Hrvatska udruga za odnose s javnošću ugostila je 17. i 18. listopada 2013. u Grand hotelu 4 opatijska cvijeta zvučna imena svjetske komunikacijske scene koji su zajedno s istaknutim domaćim stručnjacima, voditeljima radionica i sudionicima panel rasprava bili dijelom bogatog programa 14. HUOJ-eve godišnje konferencije.
 
Pod nazivom PR 2020, ovogodišnja slavljenička konferencija kojom je HUOJ ujedno i proslavio svoju 15. obljetnicu rada, okupila je gotovo 250 komunikacijskih profesionalaca u potrazi za odgovorom na pitanjem u kojem smjeru ide struka odnosa s javnošću.  VIŠE
 
 
Koraljka Rak
Glavna tajnica HUOJ-a

 

DOGAĐAJI

Pobjedonosni komunikacijski miks PR Arene International

PR Arena International je u listopadu 2013. u Sarajevu udružila studente komunikacijskih znanosti iz BiH, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Slovenije. Svrha PR Arene prije svega je u tome da znanja i iskustva željnim studentima nudi priliku za obrazovanje te networking. PR Arena International je ispunila očekivanja organizatora koji izvještavaju da je najviše zanimanja pokrenula panelna rasprava na temu "Je li Facebook među društvenim mrežama na Balkanu osnovni komunikacijski alat?"  VIŠE

"5th Media Summit" u duhu novih medija

Šestog studenoga 2013. u Beogradu se odvijao sada već peti medijski vrh, ove godine pod nazivom "New media revolution". Organizator događaja je ABC Srbija, a Media Summit ujedinio je više od 200 međunarodnih stručnjaka s područja medijske i oglašivačke industrije. Ovogodišnji je vrh bio posvećen novim medijima, novostima kod izdavačkih i oglašivačkih platformi, također novim kanalima komunikacije, etici u digitalnim medijima te transparentnom poslovanju medija za dugoročan uspjeh.  VIŠE

 "Global PR Summit" - slušajmo svoje javnosti!

U Miamiju se od 11. do 14. studenoga 2013. odvijao susret Global PR Summit, na kojeg komunikacijska kompanija Holmes Group svake godine poziva starije savjetnike iz odjela za korporativnu komunikaciju velikih kompanija te predstavnike PR agencija. Tijekom tri dana sudionici su slušali 28 predavanja i panela koji su s gledišta različitih stručnjaka osvijetlili ključne izazove s područja komuniciranja u ovoj i narednim godinama. Kao glavni činitelj koji će sigurno prelomno utjecati na čitavu industriju i kadar u njoj bili su predstavljeni digitalni mediji koji od kompanija zahtijevaju da više, češće i na različitim kanalima poslušaju svoje kupce i korisnike.  VIŠE

 

OSJ ISTRAŽIVANJE

Regionalne konferencije za odnose s javnošću - 2012 vs. 2013

Studeni i listopad 2013. u tri države nekadašnje Jugoslavije bili su rezervirani za susrete struke za odnose s javnošću. Dok sudionici prikupljaju dojmove, mi smo pregledali medijsku sliku konferencija u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.

Za usporedbu su uzeti podaci o konferencijama iz 2012. godine, a uz to se podrobnije analizirala aktivnost društava na društvenoj mreži Twitter.  VIŠE

 

OSJ OSOBNOST

Cristophe Ginisty - predsjednik udruženja IPRA

Christophe Ginisty je jedan od najutjecajnijih svjetskih komunikacijskih stručnjaka i poduzetnika sa više od dvadeset godina iskustva u upravljanju reputacijom vodećih svjetskih brendova kao što su Apple, Amazon, HP i LinkedIn. Osnivač je jedne od vodećih francuskih PR agencija Rumeur Publique koja je specijalizirana za komunikacije na Internetu i IT sektoru. Ginisty je izabran za predsjednika International Public Relations Association (IPRA) za 2013. godinu, a uz to je i osnivač nevladine organizacije "Internet bez granica" koja promovira  i brani slobodu govora na internetu i zalaže se za obrazovanje o učinkovitoj upotrebi interneta. U nekoliko navrata savjetovao je francusku Vladu po pitanju digitalne revolucije. Christophe je trenutno jedan od najutjecajnijih blogera u Francuskoj i veoma tražen govornik na konferencijama na kojima najčešće govori o digitalnoj revoluciji i upravljanju krizama u online sferi.  VIŠE

 

OSJ STRUKA

Šest trendova za stručnjake za OSJ u 2014.

Christopher S. Penn, potpredsjednik tehnologije marketinga kod Shift Communications, na svom blogu predstavio je 6 glavnih trendova, među kojima je prvo, prema njegovom mišljenju, taj da klasični mediji ubrzano zalaze. Analitika će se razviti do te mjere da će biti moguće točno ocijeniti ROI nekog X, pri čemu su X PR, marketing, društveni mediji ili bilo koji drugi kanal koji se upotrebljava za proširivanje naših sadržaja. Digitalni će svijet još više prelaziti granice realnosti – Google Glass i trodimenzionalni tisak su tek početak. Od praktičara OSJ će se očekivati sve više stvaralaštva pri pisanju i vođenju kampanja koje će se brzo prilagođavati potrebama ciljne javnosti te aktivnostima konkurencije. Također predviđa sve veće kritike sadržajnog (content) marketinga nakon što će nekolicina glavnih aktera spoznati da on ne funkcionira.  VIŠE

 

Odnosi između OSJ i komercijale

Prvi susreti OSJ-a i komercijale u osamdesetim godinama prošlog stoljeća nisu bili ljubav na prvi pogled. To su bili sastanci na slijepo i gluho na kojima nitko nije ni razumio ni govorio jezik onog drugog. 

Alex Belaney je zahtjeve odjela za komercijalu slikovito opisao: »To je tako kao da bismo od slavnog engleskog nogometaša Waynea Rooneya očekivali da će znati točno predviđati koliko dodavanja i kliznih startova će imati, koliko će golova dati te kakav će biti konačni rezultat njegove sljedeće utakmice.«  VIŠE

 

 OSJ PRAKSA

Kako uspješno upravljati odnosima s javnošću za tehnološke tvrtke

Na Netokraciji Zrinka Makovac piše o tome kako je važno da i male tehnološke tvrtke imaju u svojim redovima nekog tko im vodi odnose s javnošću.

Ako se toga prihvatimo stručno i uz pomoć nekog tko razumije tržište i industriju, prvotna investicija u kadar nam može sigurno pozitivno pomoći kod poslovnog uspjeha na dugi rok – i onog koji se računa u novcu.  VIŠE

 

 DRUŠTVENI MEDIJI

Obrat - Twitter prestiže Facebook i kod tinejdžera

Investicijska tvrtka Piper Jaffray koja prikuplja podatke o navikama tinejdžera, njihovim modnim trendovima i robnim markama nedavno je objavila kako je Twitter i kod tinejdžera odnio Facebook s prvog mjesta u popularnosti društvenih mreža.

U prošloj je godini 42 posto tinejdžera Facebook navelo kao najvažniji društveni medij, a ove godine samo 23 posto.  VIŠE

 

Pepsi i Coca-Cola za Halloween

Oglasi u kojima je konkurentna robna marka eksplicitno prikazana uvijek su u nekoj mjeri rizični.

Ova genijalna ideja belgijske oglašivačke agencije Buzz in a Box zapisat će se u oglašivačke anale. Pepsi vs. Coca ColaVIŠE

 

 

Glazba na You Tubeu naredne godine već naplativa?

YouTube, tvrtka kćer velikana Googlea, koja je najprepoznatljivija po milijardama glazbenih i drugih video snimaka, priprema uslugu slušanja glazbe na pretplatu.

Na taj će način pokušati konkurirati ponuđačima kao što je Spotify, a odluka je vezana za brojna upozorenja o kršenju autorskih prava glazbenika.  VIŠE

 

KONFERENCIJE, SUSRETI

Vidimo se?

SPORTO konferencija, 21. i 22. 11. 2013., Portorož, Slovenija
SEMPL, 28. – 29. 11. 2013., Portorož, Slovenija 
Blogomanija 2013, , 28. 11. - 1. 12. 2013., Kopaonik, Srbija
Brand School Master Class, Hrvatska Fedor Rocco, prosinac 2013., Hrvatska
Marketing forum 2013: REafirmacija, 5. - 6. 12. 2013., Sava Centar, Beograd, Srbija
Global PR Trends Summit, 27. - 28. 02. 2014., Istanbul, Turska 
Marketing Kingdom, 27. - 28. 3. 2014, Zagreb, Hrvatska