Vijesti Newsletter

Regionalni newsletter KOMUNICIRAJMO - ljeto 2013.

09.07.2013. HUOJ

KOMUNICIRAJMO
ljeto 2013.

UVODNIK

OSJ u javnom sektoru

U državnoj upravi OSJ imaju po položaju izvršnu funkciju, a u regionalnoj i lokalnoj samoupravi u pravilu tehničku jer su im nadređeni šefovi ureda župana/gradonačelnika. Međutim, pitanje je koliko glasnogovornici u državnoj upravi koriste funkciju koja im je dana jer se u javnosti uglavnom ne pojavljuju, već izjave daju ministri.  Odnosi s javnošću, prije svega u državnoj upravi, posljednjih su godina dobili na važnosti onih koji odlučuju, što pokazuje i sadašnji status po kojem su glasnogovornici osobni izbor ministara, a ne više profesionalci unutar državne uprave, prema zakonskoj regulativi koju je donijela nova Vlada. To znači da oni dolaze i odlaze na mandat s ministrom.  Time oni ne rade samo za Vladu koja je trenutno na vlasti, već i za određenu političku stranku koja je dobila mandat na izborima, no to ne bi trebalo značiti da sudjeluju u političkoj propagandi, već da trebaju iznositi činjenice i sudjelovati u tumačenju javnih politika. Također, o važnosti prve osobe za odnose s javnošću u državnoj upravi dovoljno za sebe govori i podatak da po novom ustroju državne uprave glasnogovornik ministarstva iako unutar Kabineta ministra ima viši koeficijent, a time i status, od tajnika Kabineta ministra.
S druge strane, Vlada RH donijela je odluku kojom je državnom sektoru (ministarstva, agencije i državne tvrtke) zabranjeno korištenje usluga PR agencija. Iznimno, uz suglasnost Vlade, samo kada se radi o projektima, programima i aktivnostima većeg opsega i gospodarskog značaja.
Što se tiče lokalne i regionalne samouprave samo u četvrtini tijela može se govoriti o postojanju konstantnih odnosa s javnošću što pokazuje da lokalni političari još uvijek nisu prepoznali važnost i ulogu OSJ za organizacije koje vode. Kvalitetna i dobra komunikacija danas predstavlja konkurentnu prednost u poslovanju. Iz svega navedenog može se zaključiti da odnosi s javnošću u javnom sektoru nisu napredovali izuzev izuzetaka kao što su Grad Pula, Rijeka i Dubrovnik. S druge strane službenicima u javnom sektoru koji rade na poslovima odnosa s javnošću, većinom samo u segmentu odnosa s medijima, nedostupno je stručno obrazovanje i kontinuirana edukacija, a prisutan je i svjetski trend feminizacije.

Marina Halužan, savjetnica za informiranje i OSJ Hrvatske kontrole zračne plovidbe te članica UO HUOJ
Andreja Barberić, viša savjetnica za OSJ Inkasator te članica UO HUOJ

DOGAĐAJI

 Kliping osvojio međunarodnu srebrnu nagradu na području mjerenja i analize medijskih sadržaja

Ljubljana, 10.  lipnja 2013 - Agencija Kliping je na svjetskom natjecanju mjerenja i vrednovanja medijskih objava osvojila srebrnu nagradu, koju dodjeljuje Međunarodna udruga za komunikacijsko mjerenje i vrednovanje medijskih objava – AMEC.  AMEC nagrade se dodjeljuju za najbolje i najoriginalnije projekte na području mjerenja i analize medijskih sadržaja. Nagradu je Kliping osvojio u kategoriji inovacija i to za inovativnu platformu – Kliping MAP, koja na originalan način udružuje različite medijske sadržaje klasičnih i društvenih medija, a njenu najveću dodanu vrijednost predstavljaju brze i ažurne analize medijskih sadržaja. VIŠE 

Podijeljene godišnje nagrade DSOJ

Društvo Srbije za odnose s javnošću (DSOJ) dodijelilo je tradicionalne godišnje nagrade najuspješnjjim profesionalcima na području odnosa s javnošću. Na području korporativnih komunikacija nagrađeni su Victoria group i Represent comunications. Priznanje na području interne komunikacije pripalo je kompaniji Delhaize Srbija, dok je titulu Brend PR dobio Excecutive group za jačanje „Doncafe" brenda. Za komunikaciju društveno odgovomog poslovanja nagrađen je Represent comunications, dok je za PR komunikaciju u integriranim kampanjama priznanje pripalo »New moment new ideas« kompaniji, koja je nagrađena i za komunikacije u neprofitnom sektoru. Za upotrebu digitalnih medija i novih tehnologija u komunikaciji nagrađen je Chapter 4. Za agencije godine proglašeni su Represent comunications i Blumengrup. 

BledCom 2013 - 20. godišnjica

Sredinom lipnja na Bledu se održala 20. dvodnevna međunarodna konferencija za odnose s javnošću - BledCom. 
Glavna tema konferencije ove je godine bilo povjerenje i nove realnosti o čemu se govorilo u uvodnom predavanju konferencije Björna Edlunda, stručnjaka za komuniciranje i predsjednika Edelmana za Europu, Bliski Istok i Afriku. Edelman svake godine provodi istraživanje pod nazivom Edelman Trust Barometer. VIŠE

Agencija New Moment dobila “Titanijskog lava”

Na nedavno završenom najvećem svjetskom festivalu kreativnosti, Cannes Lions, agencija New Moment New Ideas Company Y&R Skopje osvojila je jedno od najviših priznanja festivala Titanium Lion za projekt pod nazivom "Zajednička molitva". Nagrada je osvojena u konkurenciji od preko 35.000 radova iz više od 100 zemalja svijeta te predstavlja najveći uspjeh koji je jedna agencija s Balkana ostvarila u šezdesetogodišnjoj povijesti prestižnog kanskog festivala. Zajednička molitva je projekt promicanja vjerske tolerancije izveden za potrebe Vlade Republike Makedonije.

OSJ OSOBA

prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčič

Ana Tkalac Verčič redovita je profesorica na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Na katedri za marketing predaje veći broj komunikacijskih kolegija (Marketing, Marketinška komunikacija, Odnosi s javnošću, Oglašavanje, Odnosi s javnostima neprofitnog sektora i druge) na preddiplomskom, diplomskom i doktorskom studiju. Osim na Sveučilištu u Zagrebu gostovala je i na drugim sveučilištima poput primjerice Sveučilišta u Luganu, na kojem već četvrtu godinu vodi kolegij Internal communication (od protekle godine u prestižnom statusu gostujućeg profesora).
Školovala se u Hrvatskoj, Engleskoj i Sjedinjenim Američkim Državama. Diplomirala je i magistrirala na odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, a doktorirala na Ekonomskom fakultetu – Zagreb.
Autorica je velikog broja znanstvenih i stručnih objava. Koautorica je i urednica nekoliko knjiga s područja marketinga, odnosa s javnošću i metodologije znanstvenog istraživanja. Članica je većeg broja znanstvenih i strukovnih udruženja koja uključuju ICA – International Communication Association te Hrvatsku udrugu za odnose s javnošću - HUOJ. INTERVJU

OSJ STRUKA

ECM  - Hrvatske kompanije nisu spremne za komuniciranje na međunarodnoj razini

Objavljeni su rezultati najopsežnijeg europskog istraživanja na području odnosa s javnošću - "European Communication Monitor“, kojeg su proveli EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association) i EACD (European Association of Communication Directors (EACD), uz podršku Ketchuma, jedne od vodećih globalnih komunikacijskih organizacija.
Istraživanje, koje se provodi sedmu godinu za redom i u kojem je ove godine sudjelovalo 2.700 komunikacijskih stručnjaka iz 43 zemlje, pokazalo je da će jedan od najvažnijih trendova i izazova u sljedeće tri godine biti međunarodna komunikacija. S tim se slažu i hrvatski stručnjaci (75,9%), iako tek 46,6% njih vjeruje da kompanije u kojima rade imaju kvalitetne strukture i strategije za komuniciranje na međunarodnoj razini. VIŠE

HUOJ-ev PR 2020: Kako će izgledati odnosi s javnošću u budućnosti

Zvijezde ovogodišnje PR 2020 konferencije bit će Ralph Tench, poznati sveučilišni profesor i voditelj doktorskog studija na Leeds Business School, Sue Wolstenholme, predsjednica britanskog udruženja komunikacijskih stručnjaka (CIPR) te Steve Doswell, predsjednik britanskog udruženja internih komunikatora.

Na PR 2020 HUOJ će pokušati odgovoriti na pitanja kako će izgledati odnosi s javnošću budućnosti, koje kompetencije će biti ključne za PR struku, koji trendovi će usmjeravati PR profesiju te što donose krize budućnosti, a što donosi digitalna revolucija. Razgovarat će se i o ulozi i važnosti internih komunikacija, o tome kako se komunicira hrvatski turizam te koji su izazovi s kojima se susreću današnji lideri. VIŠE

DRUŠTVENI MEDIJI

Željko Riha za portal Marketing mreža: Komunikacija u poslovnom svijetu – svi su na LinkedInu

LinkedIn je postao standard u poslovnoj komunikaciji. Da je LinkedIn važan, dovoljno je reći da preko 80% poslodavaca pregledava LinkedIn profile i aktivno traži potencijalne posloprimce pa ukoliko nemate posao ili tražite bolju priliku, LinkedIn je ključ vašeg poslovnog razvoja. Ono što LinkedIn omogućava, a što vam ne omogućava offline svijet, je da stupite u kontakt s poslovnjacima iz cijelog svijeta. VIŠE

Kornelija Vukasović, Ping Pong dvosmjerne komunikacije:  Social media strategist - stručnjak s certifikatom

U našoj regiji, community manager je osoba zadužena izvorno za OSJ ili marketinške poslove kojoj je to dodatni zadatak uz posao koji je obavljala sve do pojave društvenih mreža. Ovu činjenicu potvrđuje i završeno istraživanje portala MojPosao i Netokracije. Treba li to stvarno biti tako? Jesu li društvene mreže stvarno samo dodatni posao ili dodatna stavka u PR/marketinškom budžetu? I u konačnici, treba li uložiti u edukaciju community managera ili ih pustititi da se sami educiraju putem mnogobrojnih portala / webinara / besplatnih priručnika dostupnih na Internetu? Kako su se vremena promijenila, a i tehnologija jureći napreduje, svi su postali svjesni sve veće potrebe za edukacijom u svim oblicima. VIŠE

KONFERENCIJE

• POMP Forum 2013 - strukovna konferencija s područja content marketinga, 19. rujna 2013. u Ljubljani.
• Weekend Media Festival Rovinj - 19. do 22. rujna 2013. u Rovinju
• PR 2020 - 14. HUOJ-eva konferencija, 17. i 18. listopada 2013. u Opatiji