Vijesti Newsletter

Regionalni newsletter KOMUNICIRAJMO - 3

01.06.2013. HUOJ

KOMUNICIRAJMO 3

EDITORIAL

Kako su društveni mediji utjecali na profesiju odnosa s javnošću

Online odnosi s javnošću upravljaju svim kanalima komunikacije s kojima je organizacija prisutna na Internetu, ali i isto tako redovno prate što se o organizaciji priča i na drugim online lokacijama koje nisu direktno u njihovom vlasništvu te se po potrebi i tamo uključuje. Online OSJ rade na sinergiji kanala i omogućuju postizanje što boljih rezultata (broj klikova i dijeljenja informacija, povećanje broja primatelja sadržaja na društvenim mrežama). Centralno mjesto za sadržaj je službena web stranica, a važno je naglasiti kako se svaka poruka prilagođava specifičnostima komunikacije određenog online kanala na kojemu se dalje dijeli, kao što su različite društvene mreže te na taj način iskorištava maksimum mogućnosti za komunikaciju s javnostima putem Interneta.

Zlata Rodin, Koordinatorica HUOJ-eve radne grupe za digitalne komunikacije

O DRUŠTVIMA

DOGAĐANJA

Slovenska marketinška konferencija u znaku hrabrosti

SMK - Slovenska marketinška konferencija, koja je bila posebno posvećena pitanju hrabrosti u marketingu, ove godine postala je punoljetna. Kako je objasnila predsjednica Društva za marketing Slovenije i organizatorica SMK dr. Maja Makovec Brenčič potrebno je donijeti čitav niz novih odgovornosti u područje marketinga. Činjenicu da je marketinška strategija ključni element marketinga, na kojeg mnoge tvrtke zaboravljaju, u svom uvodnom govoru istaknuo je Patrick D. Cowden: "Treba imati jasne ciljeve, viziju, ako hoćemo imati rezultate. Moramo odgovoriti na pitanja što, kako i zašto," rekao je. Cowden je uvjeren da je sve, što tvrtka radi, marketing, stoga bi se morali okrenuti od brojki ka onome što je dobro za ljude. "Ljudi moraju biti u središtu i graditi treba na održivom poslovanju" kazao je. Zašto se ne bismo više fokusirali na kakvoću nego na rast. Za sve to je potrebna hrabrost. Inače su na SMK izabrali i najbolje na području marketinškog vođenja: za marketinšku direktoricu godine izabrana je Darja Teržan, voditeljica strateškog marketinga i razvoja u mljekari Celeia. Druga dva kandidata bili su Jožko Križan, direktor marketinga Olimpijskog komiteta Slovenije i Udruge sportskih saveza i Nataša Hajdinjak, direktorica odjela za marketing u Helios Group. VIŠE

Na Danima komunikacija dodijeljene nagrade

Reklamna agencija Imago je u prošloj godini bila najuspješnija i najkreativnija marketinška agencija u Hrvatskoj.
Imago je proglašen agencijom godine na festivalu Dani komunikacija, u sklopu kojeg su dodijeljene nagrade IdejaX i Mixx za najbolje marketinške radove u tradicionalnim, odnosno digitalnim medijima. Imago je slavio u četiri glavne kategorije nagrade Ideja X, a među njima je i Grand prix festivala koju su osvojili za izradu korporativnog izveštaja Atlantic grupe. Osim toga, Imagu su dodijeljena i tri posebna Ideja X priznanja, a slavio je i njihov klijent Meggle koji je proglašen oglašivačem godine. VIŠE

Bambi proglašen superbrendom

Kompanija Bambi-Banat osvojila je prestižnu nagradu “Zlatni superbrand”, a ujedno je proglašena i za No 1 poduzeće u kategoriji slatkiša. Zlatno priznanje dodieljuje se domaćim i međunarodnim robnim markama, koje su osvojile najviše bodova u konkurenciji s drugim robnim markama. "To svjedoči o snazi i uspjehu robnih marki Bambi-Banat, koje imaju tradiciju, dužu od 45 godina i još uvijek su vodeće na tržištu slatkiša u Srbiji i u regiji. Već petu godinu zaredom, referentna istraživanja o korporativnim brendovima pokazuju da je Bambi najjači brend, ne samo u kategoriji konditora, već i na cijelokupnom tržistu hrane i pića. Međutim, glavni izazov u marketingu je, kako pretočiti neopipljive vrijednosti kao što su snaga i voljenost brenda u čvrste i mjerljive prodajne rezultate. Mislim da podaci o dvoznamenkastom rastu prodaje Bambija u prvom kvartalu ove godine najbolje govore da smo u tome vrlo uspješni", istaknuo je Branislav Čučković, senior menadžer brandova i razvoja proizvoda u kompaniji Bambi-Banat. Za najbolje se glasalo na osnovu prepoznatljivosti, reputacije, kakvoće, pouzdanosti, dugogodišnje dosljednosti i tradicije, a izabrani su na osnovu mišljenja stručnjaka iz područja ekonomije, biznisa, marketinga i medija. VIŠE

Na Tvitomaniji više od 600 sudionika

Tijekom tri dana programa, na Tvitomanji je sudjelovalo preko 110 predavača i preko 600 sudionika koji su prisustvovali ovogodišnjoj konferenciji o društvenim mrežama. Cilj okupljanja je razmjena iskustava i podjela znanja s drugima o društvenim mrežama u svim sferama - politici, biznisu, društvu, obrazovanju. Sudionici najveće regionalne konferencije o društvenim mrežama imali su priliku u Novom Vinodolskom dobiti pregršt novih informacija, kao i iskustvo od svih ljudi koji uspješno posluju na Internetu i tako promoviraju svoje kompanije putem Facebooka, Twitera i drugih društvenih mreža.
Jedno od najzapaženijih bilo je predavanje Nebojše Radovića o budućnosti društvenih medija. Premda je, sasvim razumljivo, na kraju izlaganja priznao da ne zna što je budućnost društvenih medija te u zamjenu pustio video s izjavama nekoliko sudionika konferencije na tu temu, Radović je ponudio više zanimljivih teza o tome što bi bliska budućnost mogla donijeti društvenim medijima, ali i korištenju raznih servisa i aplikacija na sveprisutnim »pametnim« mobilnim telefonima. Pri tome je naglašavao prijednost koju ima onaj koji među prvima proba i nauči koristiti neku novu  tehnologiju. "Ono što je dobro kod života u San Franciscu je što živite na izvoru novih tehnologija i imate priliku da probate neke stvari značajno ranije od drugih ljudi. To daje perspektivu neophodnu svima onima, koji planiraju, da se bave novim medijima i tehnologijama", kaže Radović. Među tvrtkama koje su iskoristile taj, kako ga je nazvao »first mover advantage«, Radović je spomenuo Amazon, Ebay te u regiji srpski Burek forum, prvi takav internetski forum koji danas okuplja 1,7 milijuna korisnika, kao i hrvatski index.hr, jedan od prvih hrvatskih news portala, koji danas redovito zauzima prva tri mjesta po broju posjeta.

PR OSOBE

Zoran Torbica

Direktor beogradskog Centra za razvoj interneta, od 2001. godine živi od Interneta, osnivač servisa Snajper, pokretač bežičnog Interneta v Srbiji, organizator različitih Internet community akcija i događaja te vjerojatno i najaktivniji twitteraš u Srbiji - Zoran Torbica. Njegove izjave:

O Tvitomaniji: Tvitomanija je kao najveća konferencija o društvenim mrežama u regiji uspjela da neke “mostove”, koji su bili srušeni na neki drugi način prije mnogo godina, ponovo sagradi, Tim novim 'mostovima' neki ljudi su odlučili da krenu, neki ipak ne, što na kraju uvijek zavisi od njihova osobnog izbora. Cilj Tvitomanije je 'da avatari ožive', odnosno da se okupe ljudi koji se uglavnom već znaju preko interneta i da uspostave komunikaciju koja im je do sada bila moguća samo putem društvenih mreža.
O Twitteru: ...Zato što mi je Twitter najomiljeniji. Brz je, učinkovit, informativan i prosto je hype. Po nekim analizama, Srbija bi mogla od poslovanja na internetu godišnje zarađivati i do 6 milijardi eura, ukoliko se zakoni promijene. Naime, vrijednost samo nekih internetskih brendova je dovoljan pokazatelj za to. Twitter je vrijedniji od čitave Beogradske berze, a Facebook od cjelokupnog srpskog gospodarstva.
O društvenim mrežama: Ja društvene mreže obožavam, jer se na njima najbrže i najbolje izražava solidarnost. Kada se dogodio onaj strašni potres u Kraljevu, brzo smo se organizirali i napravili stranicu - ja za Kraljevo.rs, napravili smo također mobilne timove koji su otišli tamo i sve to fotografirali, pomogli da fotografije ljudi kojima je bila potrebna pomoć budu što prije na internetu. Društvene mreže su neka vrsta prirodne evolucije na Internetu, komunikacije među ljudima i činjenica je da se ta komunikacija sve više pojednostavljuje i ubrzava. U Srbiji je od mnoštva društvenih mreža najpopularniji Facebook, kojeg koristi 2,5 milijuna građana.

PR PRAKSA

Krizne situacije - test za dobar politički PR

Predrag Vujović, predsjednik Upravnog odbora prve agencije za odnose s javnošću u Srbiji i regiji „RR.A", o današnjoj komunikaciji stranaka i političara:
Kada analiziramo današnju komunikaciju političkih stranaka i političara, očigledno je da je danas sve drugačije u odnosu na prije 5, 10, 15 godina, kada je PR bio u samim povojima i kada je, kao ključna funkcija javnih osoba, bio nerazumljiv. Lideri političkih stranaka i same stranke prepoznale su značenje organizirane komunikacije sa svim javnostima, posebno sa svojim biračima, simpatizerima, ali i s medijima. Sada je to opuštena i organizirana komunikacija i sve ono, što mi kao gledatelji promatramo na televiziji ili čitamo u tisku, rezultat je osmišljenih akcija. Čak i stanje u medijima, ako napravimo usporedbu, može odgovoriti na to pitanje. Političari su shvatili koliki je njihov utjecaj. Možda je najznačajnija za PR i politiku činjenica da je PR toliko moćno oruđe da su oni, koji su bili glasnogovornici stranaka, postali njihovi predsjednici. Ta unutarstranačka borba kod svih stranaka, bilo onih na vlasti ili u opoziciji, još je veća i značajnija. Najvažniji politički lideri u Srbiji danas su najprije pobijedili kao lideri unutar svojih stranaka, a poslije i u tržišnoj utakmici sa ostalim strankama", kaže Vujović. VIŠE

DRUŠTVENI MEDIJI

Kako je Nutella skoro izgubila svoj “dan”

Sara Rosso, američka blogerica koji živi u Italiji, prije više od šest godina započela je obilježavanje Svjetskog dana Nutelle, dana posvećenog jednom od najpopularnijih namaza od lješnjaka i čokolade na svijetu. Događaj kojeg ljubitelji Nutelle obilježavaju 5. veljače na Facebooku ima više od 40 tisuća sljedbenika, a Sara Rosso uređuje i internetsku stranicu www.nutelladay.com
Međutim, unatoč popularnosti i naposljetku jasnom pozitivnom signalu kojeg je Sara Rosso htjela proširiti diljem Interneta, tvrtka Ferrero, koja proizvodi Nutellu, nedavno je zatražila od nje da odmah zatvori web stranicu, uz prijetnju sankcijama.
Kada je blogerica zahtjev tvrtke Ferrero prenijela obožavateljima Nutelle na Facebooku oni su bili ogorčeni. Ferrero, prema njihovom mišljenju, očito nije bio u stanju prepoznati priliku da se poveže s javnošću koja se spontano organizirala u čašćenju omiljenog namaza pa su zatražili da se zabrana povuče. Činilo se da je za Ferrero to već završena priča dok se ogorčenje ljubitelja čokoladnog namaza nije pojavilo na stranicama revije Business Week i časopisa Time. Shvativši da je očito pogriješio, Ferrero je poručio kako će se povezati sa Sarom Rosso i da se više neće protiviti obilježavanju dana Nutelle. Lekcija koja proizlazi iz svega toga je jasna - korporativni odvjetnici ne bi smjeli prijetiti pojedincima, ako pri tom ne računaju na PR utjecaje. VIŠE

KONFERENCIJE

Diggit – konferencija o digitalnom komuniciranju, 5. i 6. lipnja 2013., Ljubljana (SLO)
BledCom 2013 - međunarodni simpozij o odnosima s javnošću, 14. i 15. lipnja 2013., Bled (SLO)
AMEC's 5th European Summit of Measurement, 5. do 7. lipnja 2013., Madrid (SPA)
3. Branding konferencija – razmjena stručnih znanja i vještina u području tržišnih komunikacija, 14. lipnja 2013., Sarajevo (BIH)