HUOJ • [Primorsko-istarska podružnica] Predavanje Aleksandre Kolarić na Ekonomskom fakultetu u Rijeci
Vijesti

[Primorsko-istarska podružnica] Predavanje Aleksandre Kolarić na Ekonomskom fakultetu u Rijeci

12.03.2015. Lana Klobas

 Veliki interes i još veći angažman pokazali su studenti na jučerašnjem predavanju na temu "Kako nas mogu spasiti ili uništiti odnosi s javnostima". U organizaciji Primorsko-istarske podružnice HUOJ-a jučer se na Ekonomskom fakultetu u Rijeci održalo prvo u nizu predavanja na temu odnosa s javnošću, a gost predavač bila je predsjednica HUOJ-a Aleksandra Kolarić.

Kako nas mogu spasiti ili uništiti odnosi s javnostima
Svakako pozitivno iznenađenje predstavljao je uistinu veliki interes studenata, kao i ljudi iz struke koji su dvoranu popunili do posljednjeg mjesta. Kolarić je pritom i sama izjavila kako nije očekivala baš toliki odaziv, no ovo pokazuje da je sudeći prema interesu, u našoj županiji budućnost ove struke itekako svijetla. Kolarić je predavanje počela objašnjavajući same osnove PR- a, a nastavila s najvećim izazovima s kojima se struka nosi čak i u današnje vrijeme. Pritom je istaknula apatiju, predrasude, kao i čisto nepoznavanje same potrebe za odnosima s javnošću (OSJ). Kazala je kako su danas OSJ prisutniji u gospodarskom nego u javnom sektoru, te objasnila studentima vječno nejasne osnovne razlike između OSJ-a i marketinga.

Reputacija kao cilj
‘Odnosi s javnošću oblikovat će vašu reputaciju’ rekla je Kolarić i pritom dodala kako nije mjerljiv utjecaj odnosa s javnošću konkretno na prodaju. Ipak, ono što je studente najviše intrigiralo, bilo je iskustvo Aleksandre Kolarić u vidu političke komunikacije. Govoreći vrlo konkretno o danima provedenim u kabinetu Ivice Račana kao glasnogovornica tadašnje koalicijske vlade, Kolarić je istaknula važnost utjecaja stručnjaka za komunikacije na one koji donose odluke, bila to uprava tvrtke ili politička stranka. "Ako si OSJ-ovac i ne sjediš na kolegiju, nećeš napraviti dobar posao i rezultata tvog rada neće biti", objasnila je Kolarić studentima možda i najveći izazov s kojim se ova struka danas nosi- nerazumijevanje i nedovoljno pridavanje značaja samoj struci. Česta praksa današnjih političara je ‘kupnja’ novinara u svrhu obavljanja poslova odnosa s javnošću, no oni ne shvaćaju pomalo delikatan odnos novinara prema OSJ struci, rekla je Kolarić, ali ipak naglasila kako su osnove novinarstva jako dobar temelj za bavljenje odnosima s javnošću. Ipak, one nikako nisu dovoljne same po sebi.

Kvaliteta kao temelj
Nakon što je predavanje privedeno kraju, krenuo je pravi ‘rafal’ pitanja prisutnih studenata, a većinski su se bazirala na javnom komuniciranju današnjih lidera na hrvatskoj političkoj sceni. Komentirajući problematiku komuniciranja Ive Sanadera, Tomislava Karamarka i aktualnog premijera Hrvatske, studenti su mogli na najkonkretnijem primjeru vidjeti na koji način su dobri komunikatori ključni za uspjeh neke političke opcije, ali i privatne tvrtke. Na vječno pitanje "spina" zbog kojeg su i današnji odnosi s javnošću pod stigmom "prodavanja magle", Kolarić je ustvrdila kako je nemoguće od nekvalitetnog sadržaja ili programa dugoročno raditi dobre OSJ. "Ako ne postoji kvaliteta, ne možeš je dugoročno ni prodavati i odnosi s javnošću ovdje mogu samo kratko stvarati privid dobre ideje ili napornog rada." Cilj odnosa s javnošću je u persuaziji, ali i razumijevanju, kaže Kolarić. "Ako uspijete u tom osnovnom cilju da vas vaše javnosti razumiju i prihvaćaju, onda ste napravili pravi potez."

Javni nastup tema sljedeće radionice
Partnerstvo HUOJ-a i Ekonomskog fakulteta u Rijeci planira ukupno sedam radionica, koje će se održavati kontinuirano do kraja kalendarske godine. Prva na redu je radionica na temu javnog nastupa, najavljena za 8. travanj. Inače, edukacijama će se obuhvatiti širok spektar tema iz područja odnosa s javnošću, a predavači će biti renomirani OSJ stručnjaci s bogatim praktičnim iskustvom. Prema riječima Dunje Pavešić, predsjednice Primorsko-istarske podružnice HUOJ-a, cilj je ovih edukacija unaprjeđenje znanja iz raznih područja odnosa s javnošću, povezivanje kolega i struke te utjecanje na njezin daljnji razvoj i reputaciju.