Vijesti

[Dubrovačka podružnica] Zoran Tomić: Odnosi s javnošću moraju biti dio top menadžmenta

17.01.2014. HUOJ

Predstavljanje knjige „Teorije i modeli odnosa s javnošću“ prof. dr. sc. Zorana Tomića, dekana Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i gostujućeg profesora na Odjelu za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, upriličilo se 16. siječnja 2014. u Sveučilišnom kampusu u Dubrovniku.

Autora i knjigu predstavili su doc. dr. sc. Đorđe Obradović, pročelnik Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, i doc. dr. sc. Ilija Musa sa Sveučilišta u Mostaru.

Docent Obradović prisutnima je pokazao 16 knjiga koje je profesor Tomić napisao te naglasio da je i 17. u tisku. Istaknuo je zadovoljstvo što je profesor Tomić nastavnik na Odjelu za komunikologiju, zajedno s drugim eminentnim nastavnicima iz ove profesije – prof. dr. sc. Majdom Tafrom Vlahović i doc. dr. sc. Ivanom Tantom.

Ovom prigodom, docent Musa govorio je i o drugoj knjizi autora koja je nedavno izašla iz tiska – Osnove političkog komuniciranja, 4. izdanje, te rekao kako je ta knjiga „veliki doprinos znanosti u područjima izbornog marketinga, izbornih kampanja i političke komunikacije, ali i građanima koji ne bi trebali biti politički objekt već preći u subjekte političkog procesa.“ Dodao je i kako knjiga donosi jednu od najtemeljitije razrađenih definicija političke komunikacije, te da je recenziralo čak sedam recenzenata iz područja komunikologije, znanosti o medijima i političke komunikacije.

Autor prof. dr. sc. Zoran Tomić uvodno je naglasio kako postoji preko tisuću definicija odnosa s javnošću ali da je njegova među najkraćim i najjednostavnijim – odnosi s javnošću bave se izgradnjom odnosa i stvaranjem reputacije. Profesor Tomić istaknuo je kako područje odnosa s javnošću treba proučavati interdisciplinarno, ne samo s aspekta komunikologije. „Odnosi s javnošću trebaju biti dio top menadžmenta, strateška funkcija. Da bi razumjeli menadžment PR profesionalci moraju imati znanja iz više područja – ekonomije, psihologije, sociologije, računovodstva, politologije...“, rekao je profesor Tomić i dodao da naša regija zaostaje u razvoju ove profesije s obzirom da se u svijetu slavi 100 godina izučavanja odnosa s javnošću. U svom izlaganju posebno se osvrnuo i na teoriju izvrsnosti i teoriju imidža.

Prof. dr. sc. Zoran Tomić već više godina poznat je akademskoj i stručnoj javnosti kao vodeći znanstvenik u široj regiji s područja odnosa s javnošću i političkog komuniciranja. Njegova nova knjiga „Teorije i modeli odnosa s javnošću“ već je prihvaćena kao udžbenik na diplomskim i doktorskim studijima u Zagrebu, Mostaru i Dubrovniku. Knjiga „Teorije i modeli odnosa s javnošću“ prikazuje najvažnije klasične i suvremene teorije i modele odnosa s javnošću pa je i po aktualnosti obrade tematike ravnopravna s najnovijim svjetskim izdanjima. Sastavni dio knjige je i rječnik teorija odnosa s javnošću koji definira stručnu terminologiju na hrvatskom jeziku, što će pomoći akademskoj zajednici u standardiziranju pojedinih dvojbeno tumačenih i opisivanih pojmova u domaćoj stručnoj i znanstvenoj literaturi i praksi.

Predstavljanje knjige organizirali su Odjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku i Dubrovačka podružnica Hrvatske udruge za odnose s javnošću. Nakladnik knjige je Synopsis iz Zagreba i Sarajeva.