Vijesti

[Dubrovačka podružnica] Okrugli stol o PR-u u kulturi, politici i gospodarstvu

29.04.2014. HUOJ

Okrugli stol „PR - stanje profesije (Je li južnije i tužnije?!)“ održan je u organizaciji Dubrovačke podružnice HUOJ-a u Festivalskoj palači Dubrovačkih ljetnih igara.

Sudionici okruglog stola su bili predsjednica HUOJ-a Aleksandra Kolarić, savjetnica za informiranje i odnose s javnošću Hrvatske kontrole zračne plovidbe Marina Halužan, ravnateljica Dubrovačkih ljetnih igara Ivana Medo Bogdanović, zamjenik dubrovačko-neretvanskog župana Davorko Obuljen te predsjednik GO SDP-a Dubrovnik Mladen Gojun.

Na početku rasprave o stanju struke odnosa s javnošću predsjednica HUOJ-a Aleksandra Kolarić održala je prezentaciju u kojoj je govorila o rezultatima ispitivanja unutar članova ove krovne PR udruge u Hrvatskoj. Tako je utvrđeno kako u PR struci dominira ženski spol i rana srednja dob djelatnika. Čak 96 posto članova ima završen fakultet, a dvije trećine radi više od pet godina u struci. Struka je visoko centralizirana jer čak 72 posto djelatnika u PR-u radi u Zagrebu. Od smjera obrazovanja i dalje dominira novinarstvo, pa je tako 45 posto članova imalo novinarsko iskustvo. Ta brojka ima trend smanjenja. Navodeći kako 47 posto članova misli da struka PR napreduje u Hrvatskoj, Kolarić je dodala kako reputacija PR-ovaca „nije bajna“. To potvrđuje i činjenica da svega 21 posto ispitanika smatra kako je reputacija PR-a bolja danas nego prije tri godine. PR-ovcima je, navela je Kolarić, naštetila afera s „FIMI Media“, iako je bila riječ o marketinškoj agenciji, a ne PR. Kod zastupljenosti programa OSJ najvažnijim i najzastupljenijim ocijenjeni su odnosi s medijima.

Marina Halužan održala je prezentaciju o obrazovanju i zastupljenosti PR-a u državnoj upravi, a nakon toga su sudionici okruglog stola govorili o stanju PR-a u kulturi, politici i gospodarstvu. Ivana Medo Bogdanović govorila je o PR-u u kulturi i njegovom utjecaju na donošenje odluka, Gojun je govorio o angažmanu struke PR-a u SDP-u na prošlim lokalnim i unutarstranačkim izborima. Tako je zaključio kako stranka u kampanji nije angažirala nikoga od PR stručnjaka, što je za rezultat imalo „da kampanje nije ni bilo“, ali je dodao kako je on koristio struku PR-a u unutarstranačkim izborima na kojima je postao predsjednik dubrovačkog SDP-a. Obuljen je govorio o korištenju PR-a u hotelskoj grupaciji Hoteli Maestral te o političkom PR-u u županijskim kampanjama kojima je HDZ dva puta za redom ostvario sve bolji i bolji rezultat.

Također, bilo je govora i o situaciji s PR-om na našem području, kao i o transparentnosti zapošljavanja na mjesto PR-a, a kroz pet posljednjih slučajeva na području Županije, u gradskim tvrtkama „Vodovod“, „Vrtlar“ i „Dubrovački muzeji te u Općini Župa dubrovačka i Gradu Korčuli. Isto tako, govorilo se o činjenici i razlozima zašto vodeće tvrtke na jugu države i dalje nemaju zaposlenika za PR.