OSJ za početnike OSJ razgovori
INTERVJU S KRUNOSLAVOM VIDIĆEM, STRATEGO PR SAVJETOVANJE

Budite spremni na svakakve zahtjeve klijenata i novinara

09.03.2011. HUOJ
 

Krunoslav Vidić radi u agenciji Stratego PR savjetovanje, a specijalizacija mu je strateško savjetovanje vezano uz digitalne medije. Sam za sebe kaže kako ne može reći da je od malih nogu sanjao karijeru komunikacijskog savjetnika, ali je sve, čini se, vodilo u tom smjeru. Skoro 11 godina radio je kao novinar, na radiju i televiziji, i nakon što je iskušao sve što mu je bilo zanimljivo odlučio je, kako kaže, prijeći na drugu stranu. Ljubitelji Ratova zvijezda bi rekli „to the dark side“.

Kako si se snašao u PR-u i koje su razlike u odnosu na novinarski posao?

Nakon 2 i pol godine odnosa s javnošću, mogu reći da sam se pronašao i da mi odgovara biti s ove strane. Iz uloge nekoga tko promatra, prati i izvješćuje, prešao sam u poziciju onoga tko savjetuje, kreira i upravlja. I ne, to nema nikakve veze sa zamagljivanjem stvarnosti ili prebacivanjem fokusa s bitnog na nebitno. Ako je posao komunikacijskog savjetnika odrađen kako treba i priča ispravno složena, sve strane će biti zadovoljene i jedna od javnosti, opća javnost, informirana.

Možeš li ukratko opisati svoj put od studentskih dana do današnje radne pozicije?

Prije 13 godina završili su moji studentski dani. Nakon gotovo dvije godine povremenih izleta u novinarske vode, počeo sam raditi na Hrvatskom katoličkom radiju. Nakon toga sam prošao još nekoliko poslodavaca i skrasio se na Hrvatskoj radioteleviziji. 5 i pol godina sam radio na radiju, uglavnom pokrivao Vladu, Sabor i političke stranke, i onda odselio u Beograd. Godinu dana sam bio dopisnik HRT-a iz Republike Srbije, odradio izvještaje i izravna javljanja za Dnevnik HTV-a, ispunio svoj dječački san i odlučio krenuti dalje. Upao sam u ekipu iz PR agencije Maksima komunikacije gdje sam, na kraju, bio i direktor. Posao i novi izazovi odveli su me u novu avanturu. Sada sam savjetnik u Stratego PR savjetovanju.

Koji si fakultet završio? Koje je tvoje mišljenje o najboljoj edukaciji za budućeg PR-ovca?

Možda će nekome biti čudno pa čak i nevjerojatno, ali po zanimanju sam teolog. Iako, spletom okolnosti, nikada nisam radio u struci. I s ponosom ću istaknuti da sam završio sam jedan od najboljih fakulteta, posebno za posao kojim se sada bavim. Dobio sam širinu i znanja koja nije moguće skupiti na drugim mjestima, a i naučili su me da upogonim svoje male, sive stanice. Mogli bi, recimo, Svetoga Pavla uzeti za zaštitnika naše strukovne udruge jer, neki će reći, on je prvi i najbolji komunikacijski stručnjak. Uspio je Grcima, intelektualnoj eliti njegova doba, „prodati“ novu vjeru. Imao je poruku koja je korespondirala s njihovim željama, imao je priču koja je bila razumljiva i prihvatljiva te je bio uporan u ponavljanju i vlastitim je primjerom pokazivao ono što propovjeda.

Koja svoja znanja i vještine smatraš najpotrebitijima za posao kojim se baviš?

Kažu da je izvrstan PR-ovac osoba s kojom rado pijete kavu. Teško mi je definirati znanja i vještine koje bi bile presude za posao komunikacijskog savjetnika. Prije svega treba znati slušati. To je izvrstan način prikupljanja informacija. Nije na odmet promatrati cijelu sliku i izdići se iznad stabala, kako bi se vidjela cijela šuma. U projektima koji dugo traju, iziskuju velike i raznovrsne resurse, ako se izgubi smjer, teško je doći do zadanoga cilja. I mora se konstantno ulagati u sebe. Ne mislim na finu klopu i dobra vina, nego na učenje, usvajanje novih znanja i vještina. Trenutno, paralelno, čitam tri knjige. Dvije od njih su stručne, a jedna je za dušu. Filozofska. I treba podvući crtu, nije važno koje boje, kako se ne bi dogodilo da preuzmemo ulogu i odlučujemo u ime klijenata za koje radimo.

Baviš se agencijskim PR-om. Koje su prednosti i mane istog naspram, primjerice, korporativnog ili onog u javnom sekoru?

Najveća prednost agencijskog PR-a je mogućnost izbora klijenata s kojima želiš ili možeš raditi. Ako se vibre poklope, a osobni odnos je iznimno važan, može se napraviti izvrstan posao. Ako ne dođe do pozitivnog, sinergijskog efekta, ako klijent, recimo ne sluša savjete, nije preveliki problem zahvaliti mu se na suradnji i krenuti dalje. Osim toga, ovdje se moram ograditi jer nemam korporativno iskustvo pa mogu govoriti samo o percepciji, rad u agencijama potiče kreativnost, prije svega u pridobivanju klijenata, a onda i u radu s njima. S druge strane, korporativni PR nudi stabilnost i, posebno u velikim tvrtkama, uhodani sustav koji osigurava podršku. Kao mogući nedostatak vidim sporost i odbojnost prilagodbe promjenama koje se, s obzirom na svakodnevno ubrzavanje, događaju oko nas.

Koji su, prema tebi, najveći izazovi koji te očekuju u skoroj budućnosti?

Najveći izazov je ne stati. Kad staneš, konkurencija te sustiže i, u biti, nazaduješ. Nastojat ću uvijek ostati barem korak ispred kako bih zadržao komparativnu prednost u odnosu na kolegice i kolege. Nekada je to, jednostavno, jurišanje na vjetrenjače jer većina ne vidi, ne prepoznaje i ne prihvaća novo, ali kad se to dogodi, ako nisi stao, opet si korak ispred. I traženi stručnjak. Uz to, radujem se svakom novom i zahtjevnom projektu. Veliki izazovi koji potiču na razmišljanje i kreativnost, uvijek su mi bili dragi. A do sada sam se više puta uvjerio da izvrsno funkcioniram u kratkim rokovima i pod pritiskom.

Da se vratiš 10 godina unazad i ponovno biraš karijeru, bi li odabrao isto?

Bez razmišljanja. Samo bih, moguće, nešto ranije završio fakultet. I vjerujem, mrvicu prije zaplovio u PR vode. Jako je puno sjajnih priča koje treba ispričati i koje razne javnosti trebaju doznati. Novinarstvo mi je pomoglo da stvari promatram kao produžena ruka javnosti, a posao komunikacijskog savjetnika omogućuje mi da prepoznam ono što bi razne javnosti moglo zanimati i da nađem najbolji način kako da im to predstavim.

Što bi savjetovao mladim PR-ovcima koji tek završavaju fakultete?

Hodajte kroz život širom otvorenih očiju i iskoristite za učenje svaku priliku koja vam se pruži. Bilo da je riječ o formalnoj edukaciji, bilo da je riječ o stručnim knjigama ili člancima koji se svakodnevno mogu pronaći na Internetu. Osim toga, neka vam ne bude teško ništa raditi. Iako će vam se, ponekada ili, čak, malo češće, činiti da sporo napredujete na hijerarhijskoj ljestvici u firmi za koju radite, bolje je da se dobro izgradite prije nego se uhvatite u koštac s prevelikim zalogajem koji vas udavi i zauvijek izgubite priliku za napredovanje. I budite spremni na svakakve zahtjeve klijenata, čudne novinarske upite i kratke natječajne rokove. S druge strane, kad odradite posao koji je premašio očekivanja, vjerujte, izvrsno ćete se osjećati.

 

Krunoslav Vidić, životopis

Nakon gotovo 11 godina rada u novinarstvu, Krunoslav Vidić (Slavonski Brod, 1973.) je odlučio promijeniti stranu i započeti izgradnju karijere u području odnosa s javnostima. Posljednja mu je novinarska pozicija bilo mjesto dopisnika Hrvatske Radiotelevizije iz Republike Srbije sa sjedištem u Beogradu. Od objektivnog promatrača i izvjestitelja, postao je komunikacijski stručnjak i strateški savjetnik.
S formalnim obrazovanjem u društvenim, teologija, i prirodnim, matematika,znanostima te s iskustvom rada u elektroničkim medijima, radio i televizija, Krunoslav je bio bio voditelj klijenata i direktor u Maksima komunikacijama. Uz to, bio je angažiran kao stručni suradnik, savjetnik i manager u kampanjama na lokalnim, parlamentarnim, predsjedničkim i unutarstranačkim izborima u Hrvatskoj. Prije prelaska u svijet PR-a, Krunoslav Vidić se bavio i prevođenjem knjiga te poslovnim savjetovanjem. Krunoslav Vidić je član Upravnog odbora Akademije za politički razvoj te European Association of Political Consultants.

E-mail: krunoslav@strategopr.biz

Twitter  @KrunoVidic @StrategoPR

Facebook: http://www.facebook.com/krunoslav.vidic