HUOJ • Velika sučeljavanja na malim ekranima – odijevanje predsjedničkih kandidata
Kutak za diskusiju OSJ teme

Velika sučeljavanja na malim ekranima – odijevanje predsjedničkih kandidata

13.01.2015. Vlatka Šelimber

Neverbalna komunikacija iznimno je važna. Zašto je ova tvrdnja točna, pokazat će podatak da upravo neverbalnom komunikacijom ostvarujemo velikih 55 posto dojma koji “na prvu” ostavljamo. Izrazi lica i kontakti očima, kretnje tijela i geste,  dodiri, osobno prikazivanje i odijevanje … samo su neki od sastavnica takve vrste komunikacije. Ovdje ćemo se zaustaviti na posljednjem – odijevanju.

Odijelo možda ne čini čovjeka, kao što kaže poznata izreka, ali čini dojam o čovjeku. Odijevanjem šaljemo snažnu poruku svom okruženju – poruku koja govori o nama i koja često može biti presudna, ovisno o situaciji u kojoj se nalazimo.

Tako se na javnom razgovoru za posao, zvanom televizijsko sučeljavanje, nedavno se našlo prvo četvero, zatim dvoje kandidata. Kolinda Grabar-Kitarović, Ivo Josipović, Milan Kujundžić i Ivan Vilibor Sinčić borili su se za naklonost birača što je trebalo postići, osim sadržajnom i argumentiranom kampanjom, ostavljanjem što boljeg dojma. Za prave spektakle koje su organizirale pojedine nacionalne televizijske kuće, predsjednički kandidati trebali su imati na umu kako će svoje odijevanje prilagoditi ne samo ostavljanju najboljeg mogućeg dojma, već i televizijskim kamerama.

Unatoč napretku tehnologije, televizijska kamera još uvijek u nekoj mjeri izobličuje sliku koju nam posreduje. Tako za nastup na televiziji nikako ne smijemo umanjiti značaj odijevanja ili zanemariti u kojoj ćemo se odjevnoj kombinaciji predstaviti. Poželjno je pridržavati se određenih pravila i naputaka.

Prvo na što treba obratiti pažnju su boje iza kojih stoje i određena značenja. Neke boje mogu se činiti kao dobar izbor u stvarnosti, no za televizijsku kameru i svjetla reflektora ne moraju nužno biti najbolji. Savjetuje se izbjegavati crnu i druge tamne boje koje kroz objektiv kamere upijaju veliku količinu svjetlosti. To umanjuje vidljivost detalja u kadru, a ostatak slike izgleda blijedo. Žarke pak boje, poput crvene i narančaste, mogu izgledati kao da su se prelile na ostatak ekrana. Bijela boja dominira na ekranu, bliješti i vizualno povećava lice. Igrajte na sigurno: s plavom, bež, ljubičastom, žutom, ružičastom, smeđom i sivom ne možete pogriješiti.

Razni uzorci nalaze se na popisu zabranjenih stvari. Crte, točke ili sve popularniji pepita uzorak sigurno će gledatelja odvući od onoga što govorite jer će on svoju pažnju usmjeriti na treperenje vaše košulje. Isto je i s nakitom. Veliki, blještavi i šuštavi komadi nakita neće vam pomoći u uspješnom komuniciranju poruke, kao ni sjajni materijali ili šljokice. Odijevanje po posljednjem modnom trendu nije poželjno jer modni su trendovi prolazni, a vaš nastup ostaje trajno zabilježen. Klasičan stil je vječan – odijelo, košulja, kravata, tamne čarape i ulaštene cipele za muškarce te suknja, odnosno haljina, do ili ispod koljena, košulja, sako, klasične hlače i čarape boje kože za žene.

Svjetla reflektora zahtijevaju puder na licu kako žena, tako i muškaraca, dok sa šminkom općenito ne treba pretjerivati. Dovoljno je pojačati rumenilo, naglasiti oči olovkom i jačom maskarom te staviti sjajilo. Kosa mora biti uredna i prirodna, otkrivati lice, a ako imate dugu kosu i želite naglasiti autoritet, skupljena u punđu ili rep.

Zrnca mudrosti o odijevanju za male ekrane su definirana, a jesu li ih predsjednički kandidati uspješno upotrijebili za upravljanje dojmom, ostavljamo vama da procijenite uz pomoć fotogalerije.