Kutak za diskusiju

OSJ intervju

21.07.2014. Ema Vuković, FPZG

Ostvarivanje poslovnih ciljeva kroz sponzorstva moguće je samo kao dugoročna strateška odluka

Kako bismo dublje istražili područje sponzorstava u Hrvatskoj, nedovoljno istraženom i prepoznatom području na domaćem terenu, razgovarali smo s Dijanom Vetturelli iz tvrtke CiV specijalizirane za strateško savjetovanje na području sponzorstava koja nam je, između ostalog, otkrila zašto je uzbudljivo raditi strateški dio sponzorstava.
15.01.2014. Marko Valentić

"Komunikacijom u digitalnom svijetu stvaramo dodatnu vrijednost za naše potrošače"

Kako bismo provjerili na koji način veliki brendovi kapitaliziraju digitalni potencijal domaćeg tržišta razgovarali smo s Ivanom Spajićem Buturcem, specijalistom za web i društvene mreže u Nestlé Adriatic, regionalnoj podružnici ove najveće prehrambene tvrtke na svijetu.

28.06.2013. Vlatko Škrlin

Odnosi s javnošću još uvijek nisu dovoljno prepoznati od upravljačkih struktura

Doc. dr. sc. Meri Maretić od samih početaka sudjelovala je u radu HUOJ-a radeći na pozicioniranju struke u društvu. Deset godina bila je članica Upravnog odbora, bila je na čelu prve hrvatske regionalne podružnice osnovane u Splitu, godinama vodila odbor za državnu upravu i lokalnu samoupravu, sudjelovala u organizaciji prvih konferencija, a uz razvitak struke dala je značajan doprinos i na znanstvenom području što je prepoznao i HUOJ dodijelivši joj posebnu nagradu Grand PRix 2013 za doprinos struci.

28.06.2013. Andrea Šalinović

Digitalni mediji promijenit će struku u budućnosti

Redovita profesorica i pročelnica Katedre za marketing na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčič, uz bogatu akademsku karijeru, koautorica je nekoliko strukovnih knjiga te je svojim dugogodišnjim doprinosom znanstvenom pristupu razvoja struke unaprijedila metodologiju odnosa s javnošću i obogatila praksu stručnim saznanjima. Dobitnica je brojnih priznanja, kojima će dodati i posebnu nagradu HUOJ Grand PRix 2013 za doprinos struci.

05.12.2012. HUOJ

Prof. dr. sc. Pero Maldini: "Sve je veća potreba za obrazovanjem u području komunikologije na sveučilišnoj razini"

Prvi hrvatski sveučilišni poslijediplomski interdisciplinarni doktorski studij komunikologije otvorio je svoja vrata te je raspisan natječaj za upis 20 studenata, budućih doktora iz područja društvenih znanosti i polja informacijskih i komunikacijskih znanosti iz znanstvenih grana komunikologija, odnosi s javnošću i masovnih medija. Povodom raspisivanja natječaja za upis na poslijediplomski interdisciplinarni doktorski studij Komunikologija razgovarali smo s prof. dr. sc. Perom Maldinijem, voditeljem studija.

01.08.2012. Vlatka Šelimber, FPZG

Važno je imati viziju i cilj te prepoznati ciljanu skupinu

S Ozrenom Kanceljakom, glazbenim novinarom i menadžerom, pravnikom i stručnjakom za odnose s javnošću, razgovarali smo o pop proizvodima, glazbenoj i zabavnoj industriji, glazbenim reality showovima. Može li se uspjeti na glazbenoj sceni u Hrvatskoj i kakva je budućnost regulacije autorskih i intelektualnih prava? Odgovore pronađite u ovom intervjuu.


10.07.2012. Anja Vujević, FPZG

Javna televizija u europskim je zemljama brend, dok HRT-u treba bolno restrukturiranje

Povodom objavljivanja drugog godišta znanstvenog časopisa „Medijske studije“, u kojemu se objavljuju znanstveni i stručni radovi te istraživanja na području medija, komunikacija, novinarstve i odnosa s javnošću, razgovarali smo s glavnom urednicom časopisa i docenticom na Fakultetu političkih znanosti dr. Viktorijom Car.

U intervjuu pročitajte kako komentira klimu općeg nepovjerenja prema medijima te što kaže o položaju žena u stvaranju vijesti na televiziji, čemu je posvećeno i jedno poglavlje u ovom godištu Medijskih studija.

29.06.2012.

Larissa A. Grunig: "PR savjetnik mora se baviti društvenom psihologijom, organizacijskom komunikacijom, sociologijom, poslovnim upravljanjem i ekonomijom"

Pročitajte i drugi dio razgovora s renomiranim teoretičarima na području komunikacija, odnosa s javnošću i komunikacijskog upravljanja, supružnicima Jamesom E. Grunig i Larissom A. Grunig.

27.06.2012.

James E. Grunig: "Odnosi s javnošću igraju sve veću ulogu u upravljanju velikim korporacijama, ali i u državnim agencijama te neprofitnim udrugama..."

Ususret 19. Međunarodnom PR simpoziju BledCom 2012, prenosimo Vam razgovor s renomiranim PR-ovcima Jamesom E. Grunig i Larissom A. Grunig sa sveučilišta Maryland. Smatra se da su oni jedni od vodećih teoretičara na području komunikacija, odnosa s javnošću i komunikacijskog upravljanja. Par će se upravo na BledComu svojim zadnjim predavanjem pod nazivom „ Život s PR-om“ oprostiti od aktivne i bogate karijere. Danas pročitajte prvi dio intervjua dok ćemo drugi dio objaviti u petak 29. lipnja 2012.

12.04.2012. Goran Pivarski, Koraljka Rak

Okolišne teme su vrlo osjetljive te je kvalitetna komunikacija ključna

Pročitajte drugi dio intervjua s Ministricom Mirelom Holy te saznajte više o trenutačnim aktivnostima Ministarstva zaštite okoliša i prirode RH.


10.04.2012. Goran Pivarski, Koraljka Rak

"Još treba puno raditi da PR postane važna strateška poslovna poluga"

Donosimo Vam intervju s Mirelom Holly, Ministricom zaštite okoliša i prirode RH, koja se prije političke karijere na pozicijama saborske zastupnice i u konačnici ministrice, više godina bavila PR-om kako u agenciji tako i u državnom sektoru. Svakako je korisno čuti razmišljanja o trenutačnoj poziciji i problematici unutar struke te aktivnostima unutar resornog Ministarstva iz vizure osobe koja ima jedinstvenu kombinaciju uspješne političarke i dugogodišnjeg PR stručnjaka. Danas objavljujemo prvi dio intervjua u sklopu kojeg obrađujemo pitanja vezana uz struku dok ćemo u četvrtak objaviti drugi dio u kojem se obrađuju trenutačne aktivnosti Ministarstva.

16.03.2012. Goran Pivarski, Koraljka Rak

U SAD-u će se 2015. na PR godišnje trošiti gotovo 11 milijardi dolara

Samo na HUOJ web stranicama pročitajte nastavak ekskluzivnog intervjua s direktorom Američkog društva za odnose s javnošću – PRSA (Public Relations Society of America) Gerard F. Corbettom.

U ovom dijelu intervjua g. Corbett govori o  trendovima u odnosima s javnošću u SAD-u kao i o aktivnostima PRSA-e.

14.03.2012. Goran Pivarski, Koraljka Rak

Eksluzivni intervju s predsjednikom PRSA-e

Samo na HUOJ web stranicama pročitajte ekskluzivni intervju s predsjednikom Američkog društva za odnose s javnošću – PRSA (Public Relations Society of America) Gerard F. Corbettom povodom kampanje koju je Društvo nedavno provelo kako bi odredilo novu definiciju odnosa s javnošću.
Nova definicija glasi:  „Odnosi s javnošću su strateški komunikacijski proces koji gradi uzajamno korisne odnose između organizacija i njihovih javnosti“

Napominjemo da prvo objavljujemo dio intervjua koji se odnosi na spomenutu definiciju dok ćemo do kraja tjedna objaviti i drugi dio intervjua u kojem je više informacija o trendovima u struci u SAD-u kao i o aktivnostima PRSA-e.

14.11.2011. HUOJ

Pogađanje ciljne skupine na Facebooku je bačen novac

Donosimo Vam intervju s jednim od vodećih profesora na području Srednje i Istočne Europe iz poslovnog odlučivanja, g. Zoltanom Baračkaiem koji je napisao 16 knjiga o poslovnom odlučivanju i  kreator je sintagme f-doba.  Na 12. konferenciji o odnosima s javnošću HUOJ-a, jedan od predavača bit će upravo g. Zoltan Baračkai s temom pod nazivom „Dodirni me nježno“ – od high techa do high toucha.

13.09.2011. HUOJ

Mladi u Hrvatskoj skeptičniji prema EU od svojih vršnjaka u drugim zemljama

Nakon više od osam godina od podnošenja zahtjeva za članstvo te gotovo šest godina pregovaranja, Republika Hrvatska trebala bi postati 28. članica Europske unije. Veliku ulogu u dosadašnjem procesu upoznavanja građana s EU kao i predstojećem vremenu do ulaska u članstvo EU imaju odnosi s javnošću. Upravo o kvaliteti i pravodobnosti informacija ovisit će i raspoloženje građana prema skorašnjem ulasku kao i rezultati referenduma. Kakve su aktivnosti dosad poduzimali, s kojim se problemima susreću na terenu, postoje li neke specifičnosti vezano uz kategorije građana u smislu razmišljanja o EU, razgovarali smo s Avis Beneš, voditeljicom EU informacijskog centra pri Delegaciji Europske unije u Hrvatskoj te voditeljicom programa informiranja u Delegaciji. Donosimo Vam  aktualnu i „vruću“ temu u očekivanju  potpisivanja pristupnog ugovora u prosincu te skorašnje intenzivirane političke kampanje  u kojoj su odnosi s EU od velike važnosti.

31.03.2011. HUOJ

Pomoć pravih stručnjaka za odnose s javnošću iznimno je važna

Posljednjih dana veliki interes javnosti izazvalo je otvoreno pismo predsjednice Nacionalnog odbora za praćenje pregovora s EU Vesne Pusić  premijerki Jadranki Kosor i predsjedniku RH Ivi Josipoviću u kojem im predlaže konkretne mjere koje Hrvatska treba napraviti da bi u lipnju završila pregovore. Mnogi su već izrazili skepsu u završetak pregovora, pa su konkretni prijedlozi, inicijative i proaktivnost od strane političara više nego dobro došli. Ne čudi da ovakav prijedlog dolazi upravo od Vesne Pusić, ne samo zbog njene pozicije u pregovaračkom procesu već i zato što inače glasi za jednu od aktivnijih političarki kao i osobu koja iznimno cijeni i njeguje kulturu komunikacije te samim time uvažava doprinos i važnost odnosa s javnošću općenito, a posebice u politici, poglavito u političkim kampanjama. Kako trenutno mnogi stručnjaci za odnose s javnošću stanje struke i reputaciju odnosa s javnošću u zemlji ne ocijenjuju s visokom ocjenom, upitali smo gđu. Pusić da nam iz kuta političara progovori o trenutnoj percepciji struke, uvažavanju savjeta stručnjaka za odnose s javnošću u praksi te da ocijeni tko su najbolji komunikatori u zemlji.

07.03.2011. HUOJ

Sljedeći korak – organizacija zajedničkih događanja i projekata u regiji

Profesija odnosa s javnošću se, od 2000. godine, u Srbiji razvija progresivnom brzinom i ide uzlaznom putanjom. Sve je više agencija koje nude usluge PR-a, na fakultetima se uvode programi iz PR-a, a i sve je više osoba koji postaju doktori znanosti u ovom području. Zadovoljstvo zaposlenika PR struke je u porastu što je pokazalo istraživanje koje je krajem prošle godine provelo Društvo Srbije za odnose s javnošću (DSOJ). Prema mišljenju predsjednika DSOJ-a Miloša Đajića u sljedećem razdoblju potrebno je raditi na boljoj percepciji Društva kao i njegovom većem društvenom utjecaju. Pozitivno je i što se u posljednje vrijeme jačaju veze sa strukovnim udrugama u regiji, pa je  u takvoj situaciji, smatra Đajić, dobro da je DSOJ pola koraka iza slovenske i hrvatske udruge, jer se tako jednostavnije mogu upoznati problemi koji predstoje te načini kako ih prevazići. 

16.01.2011. HUOJ

Prvi korak pri uvođenju certificiranja – osigurati potporu članstva

O uvođenju certificiranja osoba koje se bave odnosima s javnošću u PR zajednici u Hrvatskoj se priča već neko vrijeme, no konkretni koraci još nisu napravljeni. Iako postoji svijest o značaju certificiranja nepoznanica je kako će taj proces izgledati, u suradnji s kim će se provoditi te koje su uopće predradnje potrebne da se proces uspostavi. Slovenija, odnosno Slovensko društvo za odnose s javnošću, je na pragu uvođenja sustava certificiranja, pa njihova iskustva mogu biti dobra smjernica za procese koji u Hrvatskoj tek predstoje. Tim povodom razgovarali smo s Darinkom Pek Drapal, direktoricom agencije Consensus d.o.o. koju je Uprava Slovenskog društva za odnose s javnošću ovlastila za voditelja radne grupe za pripremu procesa certifikacije.