Aktivnosti Udruge Godišnje konferencije HUOJ-a

Završena 11. konferencija HUOJ-a

03.11.2010.

11. Konferencija Hrvatske udruge za odnose s javnošću je održana pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika RH, prof. dr. sc. Ive Josipovića 28. listopada 2010. godine, u urbanom ambijentu zagrebačkog kina Europa.

Ugostila je brojne ugledne svjetske i domaće predavače, goste iz regije, predsjednike te članove slovenskog, srpskog i oba bosankohercegovačka udruženja za odnose s javnošću.Konferencija je okupila više od 400 službeno prijavljenih sudionika, brojne sponzore i partnere što je čini dosad najvećom ikad održanom konferencijom HUOJ-a, ali isto tako i najposjećenijom konferencijom stručnjaka s područja odnosa s javnošću među svim konferencijama koje se već tradicionalno održavaju u regiji. Istodobno, zahvaljujući potpori T-HT-a, svi oni koji su bili spriječeni osobno prisutvovati, konferenciju su mogli pratiti uživo putem video streaminga.  

U sklopu konferencije predstavljena je i 11. knjiga u izdanju HUOJ-a: „Mjerenje i evaluacija u odnosima s javnošću“, urednika Ane Tkalac Verčič, Dejana Verčiča te Betteke van Ruler. Iste su večeri dodijeljene i nagrade Grand PRix - za najbolje projekte u odnosima s javnošću u protekoj godini po ocjeni Stručnog žirija HUOJ-a, te posebna nagrada za komunikatore godine, osobe iz javnog života koje su se tijekom prethodne godine istaknule u komunikaciji s javnošću.

Crvena nit prijepodnevnog dijela 11. konferencije HUOJ-a bila je društveno odgovorno poslovanje i komuniciranje. U ozračju duboke gospodarske krize i krize morala, ali i potaknuti rezultatima Europskog komunikacijskog monitora 2010. pokušali smo naći odgovore na pitanja: kako biti učinkovit, etičan i financijski odgovoran u teškim gospodarskim okolnostima; kako se komunikatori trebaju postaviti u svojim organizacijama, ali i ispred njih u trenucima kada su zadaci i problemi koje trebaju rješavati sve veći, a budžeti za provođenje aktivnosti sve manji; kako biti entuzijastični i motivirani, kako iznaći prostor za napredak u naizgled bezizlaznoj situaciji.

Uvodno predavanje konferencije održao je europski znanstvenik s područja odnosa s javnošću, prof. dr. Dejan Verčič, osnivač Pristopa i profesor na Univerzitetu u Ljubljani i Luganu, te član istraživačkog tima koji već 4. godinu vodi projekt  Europskog komunikacijskog monitora - najvećeg međunarodnog istraživanja koje se bavi strateškim komuniciranjem. Prof. dr. Verčič predstavio je najnovije rezultate istraživanja i elaboriarao aktualne trendove u struci odnosa s javnošću.
Iznimmno zanimljivo i vrlo visoko ocijenjeno predavanje održao je Pascal Beucler, Senior Vice President & Chief Strategy Officer MS&L grupe – treće najutjecajnije PR i komunikacijske grupacije na svijetu, profesor na pariškoj Sorboni i uglednom Franch Business Collegu, koji zajedno sa svojim timovima savjetuje uprave French MoDa, Hachettea, Renaulta, L’Oréala, Carrefour, Thomsona, Vivendia, Nestléa, P&G-a, Club Meda, BNP Paribasa, Dassault Systèmesa, Sueza, Editisa… i mnogih drugih svjetskih korporacija.

Beucler je u atraktivnoj i futurističkoj prezentaciji prikazao koji sve izazovi u vrijeme munjevitih i dramatičnih promjena stoje pred industrijom komunikacija.
Hrvatsku praksu poslovanja u doba krize prezentirao je Nadan Vidošević, predsjednik HGK i Predsjednik Uprave Kraša, a komuniciranje u javnom sektoru Krunoslav Borovec, glasnogovornik MUP-a i komunikator 2008. godine prema izboru  Stručnog žirija HUOJ-a.

Okrugli stol na temu: „Društveno odgovorno poslovanje u doba recesije“ koji je moderirala dr.sc. Majda Tafra Vlahović, okupio je stručnjake za društveno odgovorno poslovanje i predstavnike civilnog društva koji su pokušali naći odgovor na pitanja smanjuje li i usporava recesija društveno odgovorno poslovanje ili su upravo «loša vremena» prilika za afirmaciju i promociju strateški osmišljenog odgovornog ponašanja tvrtki.

Lajt motiv drugog dijela konferencije bila je on line komunikacija. Kako se pripremiti za PR 2.0, koji su sve alati na raspolaganju, što za odnose s javnošću znače društvene mreže, ima li podjele između Internet i tradicionalnog PR-a i je li sav PR danas on line – o svemu tome su u svojim predavanjima elaborirali eksperti za on line odnose s javnošću prof. dr. Philip Young i gospodin Bruno Amaral, ali i sudionici okruglog stola na temu „On line revolucija-pogled iz regije“. Okrugli stol je moderirao Krunoslav Vidić koji je okupio eksperte za on line komunikacije iz cijele regije.

U svojem debitantskom predavanju, Dejan Čačija, glazbeni terapeut podrijetlom iz Osijeka koji se usavršava na najprestižnijem Institutu za terapiju glazbom u svijetu - Nordoff-Robbins Music Therapy u Londonu,  pokazao je kako se glazbom može značajno utjecati na uspješnost komuniciranja i poboljšanje komunikacije u poslovnom okruženju.
Tijekom iznimno dinamičnog konferencijskog dana imali smo prilike čuti puno zanimljivih predavanja i praksi, nešto novo i naučiti, ali i prije svega puno se družiti s gostima i kolegama u dobroj atmosferi kultnog zagrebačkog kina znakovita imena Europa. Slijedom svega navedenog, te s obzirom na ovogodišnjih rekordnih 400 sudionika i brojne pozitivne komentare nazočnih kolega, 11. konferenciju HUOJ-a možemo ocijeniti vrlo visokom ocjenom.

Ovogodišnja konferencija realizirana je uz pomoć sponzora u sljedećim kategorijama:
Zlatni sponzori konferencije: Agrokor i Turistička zajednica Grada Zagreba;
Srebrni sponzori: PBZ CARD, Pliva, Splitska banka, T-HT, Vipnet, Zagrebačka županija
Ostali sponzori: AION translations, Erste&Steiermärkische Bank, Karlovačka pivovara, Nestlé, Publicis Consultants|PR, 5/Group