Vijesti
HURA OBJAVILA SMJERNICE ZA AGENCIJSKE NAKNADE

Preporuka HURA-e je da naknade i cjenici agencija odražavaju vrijednost, složenost i kvalitetu pruženih usluga

29.03.2018.

Zagreb, 28. ožujka 2018. –  Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje, HURA, svjesno svoje odgovornosti prema industriji koju zastupa objavilo je  smjernice za agencijske naknade. Svrha smjernica jest olakšati snalaženje oglašivačima i agencijama u postupku utvrđivanja, procjene i odlučivanja o agencijskim naknadama. Iz HURA-e priopćuju kako su oglašivači i agencije postigli znatan napredak u preobražavanju kreativnosti, inovacija i brzine marketinških aktivnosti te kako je došlo vrijeme za preobrazbu glavnih vrsta agencijskih naknada, tj. naknada koje se temelje na radu.

Andrea Štimac, voditeljica radne skupine HURA-e za izradu smjernica za agencijske naknade naglasila je: „Kao vodeće strukovno udruženje u sektoru tržišnih komunikacija HURA je prepoznala važnost pružanja smjernica za agencijske naknade, a sve s ciljem postizanja i održavanja partnerske suradnje između agencije i klijenta temeljene na povjerenju i transparentnosti. Ako agencije usvoje predloženi model mišljenja smo da će im se pružiti prilika za ostvarenje bolje profitne marže te pouzdanih prihoda koji se mogu planirati. Svakako, riječ je o smjernicama koje ne obavezuju članice HURA-e na primjenu istih, ali se zaista nadamo će ih agencije svojevoljno, sa zajedničkim ciljem razvoja industrije i postavljanja dobrih poslovnih standarda, uistinu primjenjivati.“

HURA preporučuje da naknade i cjenici agencija odražavaju vrijednost, složenost i kvalitetu pruženih usluga te da se ne temelje na razloženim komponentama troška i dobiti agencije. Poanta određivanja cijena je vrijednost, a ne trošak – upravo zato u određivanju cijena trebaju sudjelovati različiti stručnjaci, a ne samo tim zadužen za financije. Tomu možemo pridodati činjenicu da se cjenici rada u drugim djelatnostima pružanja profesionalnih usluga (npr. u odvjetništvu, računovodstvu, savjetodavnim djelatnostima) obično ne razlažu na komponente troška i dobiti.  U najboljem interesu odnosa agencije i oglašivača jest da se obje strane usredotoče na radni učinak koji očekuju, predmete isporuke koje agencija treba proizvesti i vrijednost koju obje strane pridaju agencijskim uslugama.

HURA-ine preporuke klijentima i agencijama kako bi se uskladili po pitanju željenih naknada su sljedeće:
• Surađujte kako biste uskladili poticaje
• Uspostavite odgovornost za transparentnost
• Uskladite naknadu s ciljevima poslovanja
• Provodite pravovremene revizije primjenjujući uzajamno usuglašene kriterije

Konkretne smjernice i preporuke potražite na stranici HURA-e te na sljedećoj poveznici: http://hura.hr/dobra-praksa/smjernice-za-agencijske-naknade/

***

HURA:
Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje je vodeće strukovno udruženje u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj. Članovi HURA-e neke su od najboljih i najnagrađivanijih domaćih agencija. HURA organizira nacionalni festival tržišnog komuniciranja Dane komunikacija s pripadajućim natjecanjima Effie, IdejaX i Young Lions, marketinšku akademiju HOWtoWOW, regionalnu reviju reklamnih agencija BalCannes i mnoge druge projekte. Bori se za poboljšanje tržišnih uvjeta i napredak čitave industrije, što uključuje lobističke aktivnosti, pregovaranje sa zakonodavcem, promociju struke, brojna istraživanja i statistike u industriji, savjetovanje i drugo. Izvan granica djeluje u sklopu EACA-e (Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje) te kao ekskluzivni predstavnik Cannes Lions i Effie Worldwide organizacija za Hrvatsku. Više o HURA-i na www.hura.hr.