Vijesti

Objavljen prvi hrvatski sveučilišni udžbenik iz kriznog komuniciranja

12.06.2017.

U izdanju Školske knjige i Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment, u svibnju 2017. objavljen je udžbenik «Menadžment kriznog komuniciranja». Ovaj udžbenik koji potpisuje dr. sc. Damir Jugo, svojom je koncepcijom i sadržajem prva literatura koja obrađuje krizno komuniciranje i upravljanje na hrvatskom jeziku nakon više od 15 godina i knjige «Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima» slovenskog autora Božidara Novaka.  

Koncept knjige je udžbenički, što potvrđuje oznaka sveučilišnog udžbenika Sveučilišta u Dubrovniku, a ona je istovremeno izuzetno praktična te će praktičarima odnosa s javnošću služiti kao vodič u njihovom upravljanju izazovima različitih kriznih situacija. Predgovore ove knjige potpisuju profesorica sa Sveučilišta u Amsterdamu prof. dr. Betteke van Ruler te Božidar Novak, autor knjige «Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima» objavljene 2000. godine.

Udžbenik je konceptualno podijeljen na dva dijela. Prvi dio fokusiran je na teorijski okvir pojma krize, kriznog komuniciranja i upravljanja. On tako definira ključne pojmove kriznoga komuniciranja, uokviruje teorije kriznoga komuniciranja te ih klasificira na više načina prema uzrocima njihovog nastanka. Prvi dio udžbenika završava s detaljnim pregledom životnog ciklusa krize i njihovih razvojnih faza te predstavljanjem svih dostupnih modela kriznog upravljanja.

Drugi dio udžbenika u značajnoj mjeri predstavlja praktičan vodič kroz ciklus kriznog upravljanja. Oslanjajući se na trofazni model upravljanja krizom, udžbenik izuzetno detaljno konceptualizira aktivnosti koje organizacije trebaju poduzimati prije nego se kriza uistinu i dogodi (pretkrizna faza), kako djelovati i komunicirati kad je kriza eskalirala (krizna faza) te što zapravo treba poduzimati kad je kriza službeno završila (post-krizna faza).

Poseban doprinos ovog sveučilišnog udžbenika i vodiča za praktičara je svojevrstan katalog reaktivnih kriznih strategija komuniciranja koje organizacije mogu iskoristiti za vrijeme trajanja kriznih situacija. U poglavlju o reaktivnim strategijama opisane su čak 22 konkretne strategije koje praktičari mogu u ime svojih organizacija implementirati s ciljem efikasne borbe s kriznim situacijama.

Recenzenti ovog sveučilišnog udžbenika redom su priznati hrvatski stručnjaci za odnose s javnošću i sveučilišni profesori prof. dr. Zoran Tomić sa Sveučilišta u Mostaru, prof. dr. Ana Tkalac Verčič i prof. dr. Božo Skoko sa Sveučilišta u Zagrebu, prof. dr. Pero Maldini sa Sveučilišta u Dubrovniku te prof. dr. Ivan Tanta i dr. sc. Mirela Holy s Veleučilišta VERN.

Sveučilišni udžbenik „Menadžment kriznog komuniciranja“ dostupan je na prodajnim mjestima ili putem web shopa Školske knjige po cijeni od 199 kuna.