Aktivnosti Udruge Carpe Diem

Na prvom ovogodišnjem Carpe Diemu iznenađujuće visok odaziv sudionika - obilježeno 20 godina agencije MediaNet

16.03.2017.

MediaNet i Hrvatska udruga za odnose s javnošću jučer su, u srijedu 15.3.2017., organizirali prvi ovogodišnji Carpe Diem u hotelu Arcotel. Povodom dvadeset godina agencije MediaNet, suvlasnica i direktorica, Darja Kupinić Guščić, održala je zapaženo predavanje, a Carpe Diem iznenađujuće visok odaziv sudionika.

MediaNet je agencija za mjerenje učinaka komunikacije koja ove godine slavi dvadeset godina poslovanja pod vodstvom Darje Kupinić Guščić, njene suosnivačice i suvlasnice.

„MediaNet je prva agencija u ovom dijelu Europe koja se prije 20 godina počela baviti analizom medijskog sadržaja. Danas govorimo o mjerenju učinaka komunikacije.Naglašavam potrebu propitivanja utjecaja komunikacije na poslovni rezultat tvrtke.„  - rekla je Darja čija je prezentacija brojnim pitanjima i sudionicima potvrdila interes publike.

MediaNet i Presscut dio su Newton Media grupe sa sjedištem u Pragu, vodeće grupacije u medijskom monitoringu i analizama na području srednje i jugoistočne Europe. Ove sestrinske tvrtke dio su grupacije sa 12 tvrtki u regiji jugo-istočne Europe koja servisira više od 1.360 korisnika.

Odgovarajući na pitanja o globalnoj slici tržišta, te nastajanju i razvoju industrije praćenja medija i mjerenja učinaka komunikacije, Kupinić Guščić odgovorila je na pitanje o prihodima iz različitih usluga grupe te rekla kako media monitoring kao temeljna usluga pada, najviše su rasli prihodi od istraživanja u 2016. promatrano prema 2015., a također su rasli i prihodi od prevoditeljskih usluga, dok su i praćenje i monitoring tradicionalnih medija pali.

„Dugo razmišljajući o padu cijena temeljnih usluga, moji partneri Jasmina Garaj Golubiček i Slobodan Hadžić shvatili smo, da se moramo okrenuti novim izazovima, a jedan o tih izazova su istraživanja. Osim ad hoc istraživanja, odlučili smo raditi i vlastita istraživanja konzumacije medija čime smo svim analitičkim i clipping produktima dali dodanu vrijednost - doseg.“ -  rekla je Darja o razvoju usluga uz pljesak svih sudionika na Carpe Diemu članovima Uprave Jasmini Garaj Golubiček i Slobodanu Hadžiću.

„Onda je došao Omnibus“ – nastavila je Kupinić Guščić „klijenti su prepoznali ovu vrstu istraživanja radi kontinuiteta i povoljnih cijena. Često idemo i sa više krugova, kao prošli put, sa čak 3000 ispitanika u tri kruga. Također smo krenuli u online istraživanja sa novom akvizicijom MSA Adria i stvorili panel ispitanika. Cilj nam je preslikati taj model na regiju.“

Osim članstva u AMEC-u društva u sastavu Newton grupe članovi su svjetskih udruženja kao što su FIBEP i ESOMAR. Darja je naglasila činjenicu da su trendovi obilježeni padom prihoda od usluga clippinga i razvojem novih usluga danas prisutni svugdje u svijetu, nadovezujući se na predavanja koja su se održala na konferenciji svjetskog udruženja medija monitoring agencija, FIBEP, u Washingtonu.

„Prije 20 godina na našim konferencijama pričalo se samo o clippingu, danas se niti jedno predavanje ne odnosi na clipping već na istraživanja i business inteligenciju, big data te društvene medije, a u tom se smjeru kreće i naša grupa i tvrtke MediaNet i Presscut. U zadnjih 10 god u našoj se industriji dogodilo mnogo spajanja i akvizicija, a prisutni su i trendovi konvergencije i diversifikacije rizika, otvaranja novih poslova, nalaženja novih niša. Mega -korporacije nastaju na temelju vlasničkih i kapitalnih interesa.“ -  ocjenjuje Darja pozivajući prisutne na konferenciju AMEC u Bangkoku u svibnju, te FIBEP 2017 koji se održava u listopadu u Berlinu.

Najavljena je i radionica u Osijeku koja se održava 21. travnja u suradnji sa Hrvatskom udrugom odnosa s javnošću – HUOJ, na kojoj će biti više govora o načinima mjerenja učinaka komunikacije. Načela iz Barcelone (Barcelona principles) nalažu onima koji se bave odnosima s javnošću da prate i mjere interaktivne online medije uz pomoć platformi i alata za praćenje i analitiku društvenih medija kao što to radi MediaNetov alat Metricom koji je temeljen na hrvatskom jezičnom modelu.

Kupinić Guščić pokazala je fundamentalna pravila AMEC okvira (AMEC Framework) koji nas vodi kroz proces definiranja ciljeva i komunikacijskog plana, te pozvala sve prisutne i sve stručnjake odnosa s javnošću da se više educiraju putem ovih kanala jer su stvoreni iz potrebe da komunikacijski stručnjak pokaže učinak svog djelovanja na poslovne ciljeve tvrtke jer sama analiza medija i medijskog sadržaja koja je dominirala industrijom 20 godina više nije dovoljna.

Pogledajte fotogaleriju na našim Facebook stranicama.