Aktivnosti Udruge Grand PRix

HUOJ objavio nominacije za Komunikatora godine

18.01.2017.

Foto: Pixsell 

Zagreb, 18. siječnja, 2017. – U sklopu 10. dodjele nagrada Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), žiri je objavio pet nominacija za nagradu za Komunikatora godine. 
 
Grand PRix je godišnja nagrada Hrvatske udruge za odnose s javnošću kojom se dodjeljuju priznanja za izvrsnost u struci, ove godine u 13 natjecateljskih kategorija. Uz to, žiri dodjeljuje priznanja u tri posebne kategorije: Komunikator godine, Grand PRix za doprinos struci i Šipak godine (antikomunikator godine).

U kategoriji Komunikatora godine, članovi žirija, na temelju svoje stručne prosudbe predlažu osobe koje su se posebno, kvalitetom i stilom komunikacije istaknuli u proteklih godinu dana. To priznanje se uvijek dodjeljuje pojedincima prisutnima u javnom životu, ali koji ne dolaze iz struke odnosa s javnošću. Ove godine, po prvi put žiri je odlučio objaviti nominacije za nagradu Komunikatora godine, a nominirani su:
 
Boris Jokić, bivši voditelj kurikularne reforme, Marko Matijević, pokretač portala srednja.hr, Zdravko Marić, ministar financija, Bruno Šimleša, književnik te po prvi put u povijesti nagrade i jedan kolektiv: tim Hrvatske gorske službe spašavanja.
 
U obrazloženjima odabira žiri navodi:

Boris Jokić je stručnjak velike i pozitivne energije. Od pokretanja projekta kurikularne reforme istaknuo se jasnom i neostrašćenom komunikacijom. Unatoč napadima kojima je bio izložen nastavio je s pozitivnom komunikacijom te je, uvidjevši da vladajući neće prihvatiti provedbu reforme, do kraja ostao dosljedan svojim načelima, dao ostavku na mjesto voditelja Ekspertne skupine za rad na cjelovitoj kurikularnoj reformi i ukazao kako postoje područja za razvoj Hrvatske. Pažnju struke zaslužio je svojom  beskompromisnom i hrabrom komunikacijom.
 
Marko Matijević je pokrenuo portal kako bi vježbao pisanje i brusio novinarska znanja stečena na fakultetu, a danas vodi najznačajniju platformu specijaliziranu za vijesti iz područja školskog i fakultetskog obrazovanja. U svojoj borbi za prava učenika i studenata ne libi se prozivati profesore, političare, ministre pa čak ni predsjednicu države. Iza napornog rada, istraživanja i objavljenih članaka stoje i konkretni rezultati. Marko Matijević iz dana u dan, zajedno sa svojim suradnicima, postavlja primjer vršnjacima i nadolazećim generacijama, ali i onim starijima, ne samo kako se gorljivo i strastveno štite prava i potrebe mladih ljudi u Hrvatskoj, već i kako se može i treba komunicirati intrigantne i teške teme.
 
Političarima bi dobro komuniciranje i nastupanje u javnosti trebalo biti svakodnevni dio njihovog posla, no kako to nije slučaj u Hrvatskoj, Zdravko Marić je u protekloj godini privukao pažnju kvalitetnom i uključivom komunikacijom zahtjevnih reformi koje je pripremio i sada provodi. Argumentiran, pripremljen i prije svega obziran prema svojim sugovornicima. Uz očito široko obrazovanje, na ministru se vidi iskustvo rada i komunikacije u korporaciji na koje je uspješno nadogradio i političke vještine koje nalažu i političke odgovore, pa čak i napade. Komunikacijski se posebno odlikuje u vještom izboru riječi – s naglaskom na pozitivne konotacije, pri tom ostajući u pozitivnoj i otvorenoj komunikaciji, na jasan način prenoseći poruku javnosti.
 
Bruno Šimleša nije samo zanimljiv autor iz područja popularne psihologije i duhovnosti, već i svestrani komunikator koji vješto koristi razne komunikacijske kanale progovarajući o mnogim vrućim i ozbiljnim društvenim temama. Često se radi o temama koje dijele društvo i zbog kojih se nalazi na javnom udaru neistomišljenika. Dosljedan u svim svojim nastupima i komunikacijama pokazao je da je spreman i aktivističkim naporima pomoći senzibiliziranje javnosti, na primjer za borbu protiv raka. Ističe se progovaranjem o aktualnim temama i svojom vjerodostojnošću, ne upadajući u zamke populizma nego iskreno govoreći osobna iskustva i uvjerenja. Polemizira i odgovara autentično i argumentirano.
 
Da se komunicirati o vrlo ozbiljnim temama poput sigurnosti i zaštite života te upozorenjima o prikladnom ponašanju u prirodi može na zanimljiv način podučava nas tim Hrvatske gorske službe spašavanja. Svojim kratkim i duhovitim porukama na društvenim mrežama ubrzo su pridobili pažnju javnosti, a uobičajeno suhoparne upute o sigurnosti pretvorili su u rado čitane crtice. Zbog njihove komunikacije postali smo svjesniji osobne odgovornosti, ali i njihovog nesebičnog i humanog posla u kojemu se često izlažu opasnostima kako bi spašavali druge. Taj ozbiljan i odgovoran posao komuniciraju srčano i ležerno, originalno i autentično. U hrvatski javni prostor unijeli su duh komunikacije novog doba.
 
„Priznanje komunikatoru godine je, uz ono za doprinos struci, najprestižnija nagrada koju dodjeljuje struka odnosa s javnošću. Zadovoljni smo što su kandidati osobe i tim iz potpuno različitih društvenih djelatnosti. Svatko od njih je, na svoj način, svojom komunikacijskom izvrsnošću, kvalitetama i vještinama obilježio hrvatski javni prostor u protekloj godini i time zaslužio priznanje. Pred nama je vrlo zahtjevan posao konačnog odabira,“ izjavila je predsjednica žirija Daria Mateljak.
 
Ime ovogodišnjeg laureata bit će poznato u veljači, a do tada će Hrvatska udruga za odnose s javnošću na svojoj web stranici i društvenim mrežama pobliže predstaviti nominirane. Priznanje komunikatoru godine bit će uručeno na svečanoj dodjeli Grand PRix nagrada u ožujku u Zagrebu.