Aktivnosti Udruge Grand PRix

Nagrada Grand PRix-a za digitalnu komunikaciju

28.01.2016.

„Kontroliranom improvizacijom“ do Grand PRix-a za digitalnu komunikaciju

Grand PRix za digitalnu komunikaciju dodjeljuje se od 2013. godine za najbolji komunikacijski program na području digitalnih komunikacija što uključuje komunikacijske kampanje ostvarene kroz mrežne stranice, društvene mreže, mrežne stranice za razmjenu sadržaja, blogove, forume, aplikacije i ostale kanale digitalne komunikacije.

U ovoj kategoriji u 2015. dodijeljene su nagrade projektima "Posao iz snova" agencije Publico  i "115 godina pisme i veselja" agencije Kreator (ATK).

Projekt "115 godina pisme i veselja" je zajednički projekt Šibenskog pjevačkog društva "Kolo" i Kreatora (ATK), a razgovarali smo s Krešimirom Grubićem.

Na prošlogodišnjem Grand Prixu dodijeljeno vam je priznanje za vaš rad. Koliko vam ova nagrada znači, kako je doživljavate?

Nagrada nam jako puno znači iz više razloga. Prije svega, pomaže nam u traženju novih sponzora i partnera za projekte. Tvrtke i institucije kojima se obraćamo s upitima znaju da smo vješti komunikatori i da će u suradnji s nama uspješno komunicirati svoje vrijednosti ili brand.  I samo sudjelovanje u postupku natječaja nam je puno značilo, jer su mnogi menadžeri u velikim hrvatskim tvrtkama po prvi put čuli za Šibensko Kolo. Vjerujemo da će se to i te kako odraziti na naše buduće projekte.

Nagrada je svojevrsna kruna vašeg prošlogodišnjeg rada u OSJ. Koliko vremena iziskuje osmišljavanje projekta?

Komunikacijski dio projekta „115 godina pisme i veselja“ nastajao je praktički u hodu. Na osnovu godišnjeg programa rada društva složili smo osnovne smjernice komuniciranja, izradili mrežnu stranicu i otvorili korisničke profile. Na raspolaganju smo imali multimedijalnu arhivu društva koja je prikupljana gotovo 40 godina, a nikad nije značajnije predstavljena na mreži. Ipak najveći dio komunikacijskih aktivnosti nastajao je kao svojevrsna „kontrolirana improvizacija“. Sadržaji su kreirani na dnevnoj bazi, uz veliku dozu kreativnosti, brze reakcije u prenošenju događanja u svijet društvenih mreža i visoke standarde u dvosmjernom komuniciranju. Osmišljavanje kampanje nije uzelo puno vremena, ali provedba je iziskivala stalno prisustvo na mreži i do nekoliko sati rada dnevno.

S kojim problemima ste se susretali pri osmišljavaju projekta, a onda i njegovo provedbi?

Projekt „115 godina pisme i veselja“ je bio volonterski. Rađen je s istinskim amaterskim zanosom i samo jednim ciljem - da Šibensko pjevačko društvo Kolo privuče nove članove, pomladi redove i napuni gledališta gdje god da nastupi. Taj amaterski entuzijazam u kombinaciji sa stručnim smjernicama dao je izvrsne rezultate. Vjerujemo da je to prepoznao i stručni žiri prilikom dodjele. Jedini izazov u radu predstavljalo je pronalaženje vremena, jer je zahtijevao gotovo 24 satnu prisutnost na mreži.  

Što je ono nešto što jedan projekt čini izvrsnim? Po čemu je vaš projekt bio drugačiji od drugih u kategoriji?

Projekt „115 godina pisme i veselja“ nije bio baziran na genijalnoj strategiji, planu, nekakvom triku, ideji ili velikom proračunu. U našem slučaju, presudila je iskrenost i volonterski entuzijazam, brza reakcija i pozitivan pristup uz stručno vodstvo i nadzor. Radilo se o istinskoj dvosmjernoj komunikaciji uz korištenje  jednostavnih, besplatnih i dostupnih aplikacija za alata obradu slike i zvuka. Gledajući sa strane sve je izgledalo kao spontano komuniciranje, zabava i zezancija, baš onako kako su društvene mreže i zamišljene. U praksi, iza svega je stajalo dugogodišnje iskustvo i svakodnevni rad.

Jesu li nakon dodijeljene nagrade uslijedile neke promjene u odnosu vaših kolega iz sektora i radnog okruženja spram vas?

Je li nagrada dovela do toga da ste sad prepoznati u svom okruženju i traže li vas neke savjete u svojim projektima?
Za nas koji se bavimo odnosima s javnošću u malim sredinama poput Šibenika izuzetno je teško steći reputaciju na nacionalnoj razini. Mi radimo uglavnom na manjim lokalnim projektima i u manjim tvrtkama i rijetko se susrećemo s kolegama iz drugih gradova. Sudjelovanje u ovakvim natječajima za nas je izvrsna prilika da se predstavimo na nacionalnom tržištu i upoznamo s dostignućima struke. Danas redovito komuniciram s nekoliko kolega iz Zagreba i Rijeke, a pripremamo i neke zajedničke projekte.

Da li se dodijeljenom nagradom pokazalo da ipak treba više pažnje pridati odnosima s javnošću?

Da, posebno u segmentu kulturnog amaterizma. Više kulturnih udruga raspitivalo se o našem načinu rada u Šibenskom Kolu, a neki su i preuzeli naš model. Iz našeg su primjera u praksi vidjeli konkretne rezultate koje donosi aktivno komuniciranje na društvenim mrežama. Podizanjem vidljivosti lakše se dolazi do novih članova, puni dvorane i pronalazi sponzore. Volimo vjerovati da smo svojim primjerom pomogli mnogim udrugama.

Pripremate li prijavu nekog projekta i ove godine?

Protekla godina nam je donijela mnogo posla i sjajnih projekata, ali na žalost, nijedan za koji bismo mogli reći da se isticao po svojoj prirodi, ideji, kreativnosti ili rezultatima. U proteklih nekoliko godina prijavili smo više sjajnih kampanja i tako postavili sami sebi određene standarde.  Trenutno smo angažirani na dva vrlo zanimljiva projekta, pa s velikom vjerojatnošću mogu najaviti naše sudjelovanje dogodine.

Što biste poručili potencijalnim prijaviteljima na ovogodišnji Grand Prix?

Pretpostavljam da su mnogi još u nedoumici javiti se ili ne. Moja je preporuka, svakako se javite. Meni je cijeli taj proces donio mnoga poznanstva, a sama nagrada i izravne koristi. I jednom kad se prijavite, pripazite na vlastitu prezentaciju. Ulazak u finale i sama nagrada jako puno ovise o samoj prezentaciji. Da ne govorim o reputaciji koju pritom gradite u svojoj struci. Nemojte da opet bude po onoj „u postolara najgore cipele“.

> Prijavite i vi svoj projekt