Aktivnosti Udruge Grand PRix

Nagrada Grand PRix za društveno odgovorno poslovanje

25.01.2016.

Kruna dvadesetogodišnje povijesti projekta HEP-a

Kategorija koju predstavljamo je nagrada Grand PRix za društveno odgovorno poslovanje koja se dodjeljuje za najbolji komunikacijski program na području društveno odgovornoga poslovanja.

Najbolji projekti u ovoj kategoriji su:

  • 2007. ''Top stipendija za Top studente'', Nacional
  • 2008. ''Za žene u znanosti'', Nacional u suradnji s tvrtkom L'Oreal Adria i agencijom Millenium promocija
  • 2009. ''Avanture Vrećka i Smećka'', Tetra Pak i agencija Premisa
  • 2010. ''10 godina Vipneta'', Vipnet
  • 2011. ''Sve za nju'', DM-drogerie markt i agencija Madison Consulting
  • 2013. ''Vrtim zdravi film'', Nestle Adriatic i agencija Madison Consulting
  • 2014. ''Moj ZABA start'', Zagrebačka banka
  • 2015. ''20 x IMAM(O) ŽICU'', Hrvatska elektroprivreda

O vrijednosti nagrade i utjecaju dodijeljene nagrade na radno okruženje razgovarali smo s pomoćnikom direktora Sektora za korporativne komunikacije Hrvatske elektroprivrede Darkom Alfirevom. Projekt Hrvatske elektroprivrede 20 x IMAM(O) ŽICU dobitnik je prošlogodišnjeg Grand PRixa u kategoriji za Društveno odgovorno poslovanje.

Koliko ova nagrada znači Hrvatskoj elektroprivredi i vama, kako je doživljavate?

Prije svega, nagrada nije osobna, to je nagrada našem sektoru za korporativne komunikacije koji je nositelj projekta, ali ustvari nagrada za čitav HEP, jer je u realizaciji projekta sudjelovalo više različitih službi i društava HEP grupe. Osim toga, prošlogodišnja je dodjela nagrade učenicima samo kruna dvadesetogodišnje povijesti projekta, tako da svi kolege koji su do sada radili na projektu imaju pravo biti sretni i ponosni na nagradu. Osobno osjećam veliko zadovoljstvo jer smo dobili nagradu od naše strukovne udruge čiji sam član od osnutka.

Zadovoljan sam i zato jer smo, čini mi se, kolegama u žiriju uspjeli pokazati da razumijemo koncept i strateški značaj društveno odgovornog poslovanja te objasniti na koji način naš projekt iskazuje sve tri dimenzije DOP-a: ekonomsku, društvenu i okolišnu.

Nagrade su dobre i lijepe, ali mi iznutra malo drukčije doživljavamo profesionalne uspjehe i ostvarenja, prije svega kroz promjenu kvalitete odnosa s našim dionicima, poboljšanje reputacije tvrtke, doprinos obrani i jačanju tržišnog položaja HEP-a i upravljanje pojedinim važnim temama, kojih je u 2014. godini bilo poprilično.

S kojim problemima ste se susretali pri osmišljavaju projekta, a onda i njegovoj provedbi? Što vas motivira za pripremu projekata?

Teško je reći koliko vremena treba za postavljanje i pripremu projekta. Nekad je dosta jedan tjedan, a nekad vam nisu dovoljne ni dvije-tri godine, ovisno o složenosti, sličnosti s prethodnim projektima, potrebi prilagodbe promjenama unutar organizacije i u okruženju itd. Projekt je imao dobar temelj izgrađivan 20 godina, tijekom kojih smo prepoznali i naučili efikasno rješavati većinu problema koji se mogu pojaviti u realizaciji projekta u kojem ima puno sudionika iz HEP-a, a još više izvan njega. Svake godine, pa tako i prošle, najviše smo strepili od toga jesmo li pogodili dobar datum održavanja središnjeg događaja, jer nam je ipak najvažnije da na dodjelu nagrade dođe što više učenika i njihovih mentora.

Svaki član tima ima neku svoju vlastitu motivaciju za rad na projektu, ali vjerujem da se ona uvijek svodi na to kako taj projekt utječe na odnose s drugim ljudima - suradnicima, sudionicima i korisnicima projekta (i obrnuto – kako odnosi utječu na projekt).

Jesu li nakon dodijeljene nagrade uslijedile neke promjene u odnosu vaših kolega iz sektora i radnog okruženja spram vas? Je li nagrada dovela do toga da ste sad prepoznati u svom okruženju i traže li vas neke savjete u svojim projektima?

Kolege iz naše udruge i struke reagirali su izvrsno, rekao bih s iskrenim uvažavanjem i pohvalama. Što se tiče odjeka u mojoj tvrtki, ne bih rekao da je bilo neke spektakularne reakcije, a iskreno rečeno, zabrinuo bih se da ih je bilo. Naime, nimalo ne umanjujući vrijednost nagrade i samog projekta, vrijednost naše funkcije u HEP-u primarno se ocjenjuje i to gotovo svakodnevno, na nekim drugim, kompleksnijim poslovima i zadaćama. Na unutrašnju percepciju nagrade utjecala je i slaba medijska popraćenost Grand PRixa.

Pripremate li prijavu nekog projekta i ove godine?

Naš sektor ove godine neće prijaviti projekt. Naime, možda nismo u pravu i možda na taj način naizgled ne podržavamo dovoljno sam Grand PRix,ali je činjenica da sami sebi letvicu postavljamo vrlo visoko tako da projekte prijavljujemo samo onda kad smo uvjereni da bi njihova kvaliteta morala biti prepoznata i adekvatno valorizirana. HEP se do sada prijavio dva puta, oba smo puta ušli u krug nominiranih projekata, a eto, jednom i pobijedili.

To nije preporuka drugim organizacijama kako se (ne) odlučiti za prijavu za Grand PRix. Ali imam preporuku za početnike i manje iskusne kolege da se najprije dobro informiraju i posavjetuju oko ispunjavanja prijave. Nadalje, iako sam svjestan da je teško postavljati rigidnu granicu između odnosa s javnošću i marketinga i promocije, ipak bi bilo dobro da prijavitelji pokažu da razumiju što znače odnosi s javnošću (s dionicima!), kako se njima upravlja i kako se mjere učinci. I na kraju bih poručio da pokažu strast prema projektu i prema svojoj profesiji.

> Prijavite i vi svoje projekte