Vijesti

Nagrada Grand PRix za OSJ u javnome sektoru

15.01.2016.

Nagrada Grand PRix za odnose s javnošću u javnome sektoru od 2013. dodjeljuje se za najbolji komunikacijski projekt javnome sektoru. Do 2013. godine kategorije javnoga sektora i nevladinih organizacija bile su objedinjene, ali zbog sve većeg interesa i broja prijavljenih projekata Upravni odbor je donio odluku o razdvajanju kategorije na dvije.

Najbolji projekti u ovoj kategoriji su:
2007. „Prve tri su najvažnije“, UNICEF
2008. „Proširenje Registra dobrovoljnih davatelja koštane srži i osnivanje Banke matičnih stanica“, Zaklada Ana Rukavina i agencija Millenium promocija
2009. „Crna ovca“, agencija Predikat
2010. „Zajedno protiv raka“, agencija Premisa i udruge: EuropaColon  Hrvatska, Europa Donna Hrvatska, i Jedra
2011. „Korak u život“, agencija Premisa za klijenta Rotary club Zagreb
2013. „Paraolimpijski školski dan“, agencija CiV savjetovanje u suradnji sa Hrvatskim
 Paraolimpijskim odborom
2014. „Hodajući kolegij gradonačelnika“, Grad Šibenik
2015. "Prva sezona revitalizirane tvrđave sv. Mihovila u Šibeniku", Muzej Grada Šibenika

O značaju i vrijednosti Grand PRix nagrade najbolje svjedoče sami dobitnici. O nagradama, njihovoj vrijednosti i utjecaju na radno okruženje razgovarali smo s pročelnicom Ureda gradonačelnika Grada Šibenika, Anom Gojanović Rakić. Upravo je projekt Grada Šibenika dobitnik nagrade 2014. Nakon osvajanja nagrade HUOJ-a, Grad Šibenik 2015. Za isti projekt osvaja i prestižnu Međunarodnu nagradu za odnose s javnošću (IPRA), Golden Award for Excellence (GWA) u kategoriji javnoga sektora. 

„Nagrade su priznanje cijelom timu Gradske uprave Grada Šibenika jer bez tima i timskog rada ovakav projekt se ne može provoditi, a još manje donijeti opipljive rezultate. Naravno da su nagrade HUOJ-a i IPRE veliko priznanje i za moj dugogodišnji rad u Uredu gradonačelnika, jer je komunikacija polazna točka Hodajućeg kolegija, a komunikacijski aspekt rada Gradske uprave smješten je upravo u Ured kojem sam pročelnica“, rekla nam je Ana. Projekt je nastao spontano na jednom od redovitih uredskih kolegija pročelnika, koji se održavaju ponedjeljkom u 8 sati ujutro. Gradonačelnik je na kolegiju izrazio nezadovoljstvo činjenicom da je jedan mali komunalni problem predmet rasprave već treći kolegij za redom (kao neriješen), te je najavio izlazak iz ureda uz obilazak sporne lokacije.  U obilazak su pozvane sve relevantne gradske službe i gradska poduzeća kako bi se na licu mjesta dogovorio način rješavanja problema s točnim zaduženjima i hodogramom aktivnosti. „Na moj prijedlog na hodajući kolegij su pozivani i mediji. Posredstvom medija, društvenih mreža i građana grada Šibenika koji aktivno sudjeluju u obilascima na neki se način kontrolira ono što je na kolegijima zadano. Svi smo mi danas u kriznom okružju, komunikacija je na poslu koji radim najčešće krizna, protok informacija je nevjerojatan, pogotovo kada su komunalni problemi u pitanju. Danas svatko ima mobitel, građani su sve aktivniji na  društvenim mrežama i ono što jedino možete jest da u hodu rješavate probleme, pokušate ih preduhitriti, koliko možete, i ovim načinom rada upravo pokušavamo na vrijeme progovarati o problemima, dočekati ih spremni i sanirati ih što uspješnije“, pojasnila je Ana.

„Svoj posao volim i uvijek ponavljam da mi donosi tri sreće: sretna sam jer sam zaposlena, sretna sam jer radim ono što volim, a sretna sam i zato što primam plaću za svoj rad. Ovaj projekt je dio mog redovitog posla i zapravo mi on donosi četvrtu sreću, uvelike mi je olakšao rad“, iskrena je bila Ana.

Hodajući gradom, odnosno obilazeći lokacije koje su predmet obilaska, gradonačelnik na licu mjesta otvoreno govori o problemima i daje naloge službenicima i odgovornim službama za njihovo rješavanje i to ispred građana i predstavnika medija. Rješavajući komunalne probleme iz uredske perspektive, zna se dogoditi da djelatnici uključeni u njihovo rješavanje ne znaju kako problem izgleda na terenu. Svjestan činjenice da niti jedan sustav ne može biti dovoljno uspješan bez učinkovitog angažmana svojih djelatnika, projekt je usmjeren i u tom pravcu kroz jačanje timskog rada i odgovornosti, kako pojedinaca, tako i cjeline. Izravnim kontaktom s gradonačelnikom, zaposlenike, pozvane na hodajući kolegij, motivira se i aktivira, a rezultat je vidljiv. Spuštanjem u grad i izravnom komunikacijom s građanima koji prate Hodajući kolegij, ali i slučajnim prolaznicima, gradonačelnik ima priliku kroz razmjenu riječi poslušati prijedloge, komentare, ali i kritike svojih sugrađana i time pokazati da je on naš gradonačelnik, gradonačelnik koji razgovara o gradskim temama sa svim svojim sugrađanima. Osoba zadužena za odnose s javnošću kroz komunikacijsku djelatnost i prema unutra i prema vani pomaže da se rad Gradske uprave u javnosti prezentira na način koji to ona, s obzirom na rezultate, i zaslužuje, ali i da se poboljša interna komunikacija. S obzirom na to da je gradonačelnik zadužen za kreiranje prijedloga proračuna i odgovoran za njegovo izvršenje, slušajući stavove svojih sugrađana i to u izravnom kontaktu, uvažava njihove prijedloge koji će biti od pomoći u procesu kreiranja toga krucijalnog dokumenta, ali i u samoj proračunskoj potrošnji. Projekt, pored te uspravne linije vlast-građani, ima za cilj obuhvatiti i što širi spektar različitih gradskih tema i zadataka, naravno kroz komunalni aspekt. Pokazuje se to kao ispravan pristup, jer se s projektom ide u širinu, te se njime obuhvaća i veliki broj građana, s obzirom da su kolegiji usmjereni ili na neku gradsku četvrt/mjesni odbor ili na neku specifičnu temu (sportski objekti, škole ili sl.). Zahvaljujući projektu građani percipiraju svoju ulogu u sustavu. Hodajući kolegij je tako postao njihov alat pomoću kojeg iskazuju svoja razmišljanja, ideje, kritike i u konačnici potvrđuju svoju ulogu u sustavu. S druge strane, gradonačelnik dobiva najrelevantniju besplatnu pomoć, od građana i predstavnika mjesnih odbora i gradskih četvrti, u izradi proračuna koji se odnosi na komunalni dio u okviru redovitog održavanja.

ŠTO JEDAN PROJEKT ČINI IZVRSNIM, BOLJIM I DRUGAČIJIM OD OSTALIH?

„Mislim da je javni sektor taj u kojem je veliki pritisak u smislu otvaranja prema javnosti, a time i transparentnosti u radu. Ono što je specifično za hodajući kolegij jest da je obilaskom lokacija, uz razgovor o gradskim problemima i istovremenim davanjem naloga o izvršavanju zadataka ispred medija i građana, povezan svaki segment posla u komunalnoj problematici, ali na način da se konkretnim zaduživanjem nadležnih službi i pojedinaca, i to na licu mjesta, efikasnije obavljaju redovni zadaci i time poboljša percepcija javnosti o Gradskoj upravi". Prigoda je to i da se redoviti zadaci bolje komuniciraju jer, uslijed nerijetkih zastoja u internoj komunikaciji, zna se često dogoditi da se propuste predstaviti javnosti. Koncept projekta pomaže gradonačelniku i Gradskoj upravi da budu što učinkovitiji u poslovima iz svoje nadležnosti. Posebice treba naglasiti znatno drugačiji pristup prema građanima Grada Šibenika, oni su partneri gradonačelniku i njegovom timu u rješavanju gradskih problema. Kroz otvorenu komunikaciju o dobrim i lošim stvarima sa svojim sugrađanima gradonačelnik pokazuje spremnost na javnu kritiku. On također pokazuje da je na raspolaganju svojim sugrađanima kao njihov partner u rješavanju zajedničkih problema.

Nagrade su donijele i neke promjene u radnom okruženju: „Svi zajedno shvatili smo da ovakvim načinom rada, bržim i otvorenijim komuniciranjem unutar sustava možemo biti i jesmo efikasniji prema vani. To je ono najvažnije. Naravno da nagrade imaju svoju težinu jer i ja sam stekla uvijek potrebnu dodatnu sigurnost u onome što radim, a onda je nekako i očekivano da vas se više uvaži u vašem radnom okružju“.

I nakon osvojenih nagrada Ana smatra da treba još više pažnje usmjeriti na odnose s javnošću: „Svi mi koji radimo ovaj posao svjesni smo, prije bih rekla, još uvijek loše, ili da budem malo blaža, nedovoljno dobre percepcije javnosti o tome što i koliko radimo. Mislim da ipak, što se struke tiče, stvari idu nabolje. Bez komunikacije nema napretka, bilo  da govorimo generalno, bilo da je riječ o našim svakodnevnim poslovnim i privatnim izazovima. Što prije to shvatimo, odnosno što prije to shvate oni koji (pr)ocjenjuju naš rad, bit će bolje i za njih, a onda i za struku generalno“.
 
Grad Šibenik i ove godine prijavit će projekte na natječaj Grand PRix 2016, a potencijalnim prijaviteljima Ana poručuje: „ Znam za brojne izvrsne projekte, o kojima sam čitala uglavnom iz medija, i nadam se da će ih kolege prijaviti. Mogu ih samo ohrabriti u tome i pozvati da podijele s nama svoje uspješne kampanje, jer Grand Prix nije samo nagrada, on je i prigoda da ljudi iste struke razmjene radna iskustva, znanja, vještine“.