HUOJ • Povijest Udruge
O Hrvatskoj udruzi za odnose s javnošću Dokumenti

Povijest Udruge

Ni jedna profesija ne može napredovati niti se razvijati ukoliko se ljudi koji se njome bave ne okupe i udruže svoj snage u stvaranje strukovne udruge. Zadaća takvih udruga je brinuti se za interese struke i stvarati uvjete da bi njezinim članovima bilo bolje – najviše kroz stručno usavršavanje i obrazovanje članova, postavljanje standarda struke, izrada etičkih kodeksa poslovanja, akreditacija članova i sl..

Na inicijativu Eduarda Osredečkog, autora priručnika za marketing i odnose s javnošću, u Zagrebu je 27. travnja 1994. g. održan je sastanak inicijativnog odbora, a 2. lipnja iste godine u hotelu Intercontinental, osnivačka skupština Hrvatske udruge za odnose s javnošću. Nova udruga sačinila je prvi statut i potakla akciju okupljanja članstva. Udruga se nije mogla odmah registrirati sve do svibnja 1998. g. jer u to doba još nije bio izašao službeni zakon o udrugama. Kada je on usvojen, prilagođen je i dopunjen izvorni statut, a Udruga konačno i formalno registrirana kao Hrvatska udruga za odnose s javnošću.

Prvi predsjednik HUOJ-a bio je Eduard Osredečki, potom Mihovil Bogoslav Matković iz HEP-a, u dva mandata Sandro Baričević iz Coca Cole, Boris Hajoš tada u INI,  Dubravka Jusić iz Vipneta u dva mandata te u jednom mandatu Drenislav Žekić tada iz Digitel komunikacija. Sadašnja predsjednica HUOJ-a je Aleksandra Kolarić.

Obzirom na nekada sužene mogućnosti stručnog usavršavanja u zemlji, to je i obrazovna uloga Udruge bila je još važnija. Stoga su Godišnje konferencije za odnose s javnošću najstarija i najvažnija aktivnost Udruge. Konferencije su izuzetna prilika za informiranje o novim trendovima u struci jer su predavači ugledni strani i domaći stručnjaci, te za bolje upoznavanje članova i razmjenu iskustava. Izvrsno su posjećene, okupljaju oko 200- 300 kolega iz zemlje i regije, a dosad ih je održano 13 (tri u Opatiji 2000., 2002. i 2008., u Puli 2001., Splitu 2003., Varaždinu 2004., Zadru 2005., Dubrovniku 2006., Rovinju 2007. i 2012. te u Zagrebu 2009., 2010. i 2011.) i sve su medijski bile odlično popraćene.

S ciljem predstavljanja najboljih projekata stručnoj i široj javnosti, ali i razvoja i unapređenja struke 2007. godine pokrenut je Grand PRix - Nagrada za najbolja ostvarenja u struci ostvarena tijekom protekle godine. Stručni žiri HUOJ-a putem natječaja odabire najbolje projekte u različitim kategorijama, a dosad je održano pet dodjela nagrada.

U želji da pomogne članstvu u obrazovanju te potakne i razumijevanje struke u širem društvenom okruženju, HUOJ je 2006. godine pokrenuo stručnu biblioteku „PRint“ (PR international) u kojoj je dosad objavljeno jedanest prijevoda djela iz samog vrha svjetske struke i jedna knjiga naših autora, te i na taj način HUOJ doprinosi razvoju struke u Hrvatskoj.

Dosad su objavljene ove knjige:

  1. „Planiranje i upravljanje kampanjama za odnose s javnošću“ Ann Gregory
  2. „Odnosi s medijima u lokalnoj upravi“ Lydia Bjronlund
  3. „Kreativnost u odnosima s javnošću“ Andy Green
  4. „PR priručnik“ Alison Theaker
  5. „Komunikacijski plan - srž strateških komunikacija“ Lester Potter
  6. „Korporativni razgovori - vodič za provedbu učinkovite interne komunikacije“ Shel Holtz
  7. „Priručnik za političke kampanje – lekcije s bojišnice“ Lionel Zetter
  8. „Mogu li vas citirati? - priručnik za odnose s medijima za menadžere“ - William Essex
  9. „Odnosi s javnošću za organizacije civilnoga društva“ - grupa hrvatskih autora
  10. „Otkrivanje odnosa s javnošću“ ur. Ralph Tench i Liz Yeomans
  11. „Mjerenje i evaluacija odnosa s javnošću“ ur. Betteke van Ruller, Ana Tkalac Verčič i Dejan Verčič

Članovi su aktivni u sekcijama za javni sektor i DOP, u  podružnicama, u radnim grupama za digitalne komunikacije, PR obrazovanje, istraživanje u struci, certificiranje te studentskoj sekciji. Također, HUOJ svojim međunarodnim aktivnostima članstvu želi pružiti uvid u moderne trendove u struci te surađuje sa srodnim udrugama u svijetu i Europi, a posebno aktivno surađuje sa strukovnim udrugama u regiji.