Aktivnosti Udruge Grand PRix

6. Grand PRix - prijavljeni projekti u kategoriji Društveno odgovornog poslovanja

19.03.2013. HUOJ

Projekti prijavljeni za 6. Grand PRix u kategoriji Društveno odgovornog poslovanja su:

1. Ericsson Nikola Tesla d.d., „Bonton za bolje razumijevanje osoba s invaliditetom“

Udruga za promicanje istih mogućnosti (UPIM), kao članica Koalicije za pravo na život u zajednici koja promiče članak 19. UN Konvencije o pravima osoba s invaliditetom – pravo na život u zajednici, uočila je da je jedan od velikih poteškoća dosljedne primjene Konvencije nedovoljno razvijena svijest građana i njihova senzibiliziranost za osobe s invaliditetom. Ericsson Nikola Tesla (ETK), kao vodeća ICT kompanija u regiji, te kao društveno odgovorna kompanija prepoznala je ulogu i važnost ovog projekta i u ranoj fazi pristupila partnerski nalazeći u svom okruženju i druge partnere koji su pomogli u realizaciji istoga. Naime, glavni partner i sponzor projekta bio je ETK, koji je donirao značajna financijska sredstava, a čiji su stručnjaci volonterski uredili, pripremili i grafički dizajnirali Bonton. Bonton je namijenjen prije svega mladima – tinejdžerima, ali i njihovim roditeljima i svim građanima. Ovim projektom željela se  unaprijediti njihova komunikacija prema osobama s invaliditetom. Projekt se odvijao kroz nekoliko faza: osmišljavanje i kreiranje Bontona, organiziranje svečanog predstavljanja (MSU, više od 1000 ljudi), informiranje  građana o važnosti kvalitetnog odnosa prema različitostima te mogućnosti preuzimanja besplatnog primjerka Bontona (tisak, web, TV, radio), organiziranje radionica i tribina za mlade (škole, fakulteti).

2. Madison Consulting d.o.o. za klijenta dm- drogerie markt, „dm green city“

Zagrepčani su u 2011. odložili 300.000 tona otpada koji se ne reciklira. Kako bi se smanjila količina nesortiranog otpada, potrebno je promicati važnost sortiranja i recikliranja otpada. U Hrvatskoj je dm percipiran kao društveno odgovorna kompanija. Prema istraživanjima 50% ispitanika smatra da dm štiti okoliš i ulaže u zajednicu. „dm green city project“ je kroz zabavno edukativne projekte građane uključio u ekološki odgovorno djelovanja, a vidljivošću projekta u medijima osnažena je percepcija dm-a kao društveno odgovorne tvrtke: Dan planeta zemlje obilježen je na Cvjetnom trgu u Zagrebu, a u sklopu događaja predstavljen je izvorni hrvatski proizvod Krijesnica koji omogućuje i do 50% uštede električne energije; u akciji Zeleni korak učenici hrvatskih škola sakupljali su stari papir i plastične vrećice; na dm green city modnoj reviji hrvatski dizajneri predstavili su svoje kolekcije bazirane na održivoj ekološkoj modi dok se u sklopu dm ženske utrke na Jarunu promovirao zdrav život i alternativni oblici kretanja- biciklizam i trčanje. U lipnju 2012. dodijeljene su dm green city nagrade ekološki najodgovornijim organizacijama.

3. Karlovačka pivovara d.o.o. i Premisa d.o.o., „Tko pije, taj ne vozi!“

Karlovačka pivovara jedna od  vodećih pivovara u Hrvatskoj u okviru svog društveno odgovornog poslovanja usmjerena je na područje odgovornog konzumiranja alkohola te posebno na mlade buduće vozače. Karlovačka pivovara je zaključila da je  edukacija budućih vozača o mogućim posljedicama vožnje u alkoholiziranom stanju ključna za smanjenje crne  statistike. Sukladno tome pivovara je odlučila provesti edukativni program s udrugom Hrvatske autoškole. U partnerstvu s udrugom Hrvatske autoškole (čiji članovi uključuju 107 autoškola diljem Hrvatske) pod pokroviteljstvom Ministarstva unutarnjih poslova RH, a u sklopu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa pokrenut je edukativni program ,,Tko pije, taj ne vozi".

4. Media Val d.o.o. za klijenta Avon Hrvatska, „Udari mene, a ne žene“

Avonova Zaklada za žene osnovana je 1955. godine s ciljem poboljšanja i spašavanja života žena te je najveći svjetski projekt društvene odgovornosti tvrtke posvećen dobrobiti žena. Danas je Zaklada ponajprije usmjerena borbi protiv raka dojke i nasilja nad ženama. Projekt „Udari mene, a ne žene” razvijen je u sklopu Avonovih dugogodišnjih globalnih inicijativa, ali ideja o konceptu i provedba izvorne su i lokalne. Ipak, nakon što je osmišljen u Hrvatskoj, koncept je prihvaćen, a projekt proveden i u drugim zemljama regije. Ciljna skupina u ovom projektu bila je populacija starosti 20 – 60 godina, nacionalni i lokalni mediji te javnost općenito. Avon Hrvatska je u sklopu svog tradicionalnog programa za borbu protiv nasilja nad ženama „Progovori protiv nasilja u obitelji“ 2012. godine organizirao humanitarnu kampanju „Udari mene, a ne žene“, a kao zaštitno lice, u projekt je uključen boksač Stjepan Božić (u lipnju 2012. kada je projekt najavljen kampanjom publiciteta te fotografijama sa snimanja Stjepana Božića u studiju Damira Hoyke).

5. Madison Consulting d.o.o. za klijenta Nestle Adriatic d.o.o., „Vrtim Zdravi Film“

Hrvatska Vlada na sjednici 29. srpnja 2010. godine donijela je Akcijski plan za prevenciju i smanjenje prekomjerne tjelesne težine za razdoblje od 2010. do 2012. godine. Planom se željelo potaknuti proširenje i intenzitet dosadašnjih aktivnosti vezanih za promicanje zdravlja i prevenciju kroničnih bolesti te složenost uzroka i posljedica prekomjerne tjelesne težine. Tvrtka Nestlé svjetski je lider u prehrani, zdravlju i zdravom životu. Gdje god posluje, zadatak Nestléa je da doprinese društvu u kojem djeluje, s posebnom pažnjom posvećenom djeci i razvoju njihovog potencijala. S obzirom na stručna znanja, kompanija je prepoznala probleme vezane uz prehranu kao segment u kojem najviše može pridonijeti društvu, a ujedno stvoriti i dodatnu vrijednost samoj kompaniji. Tako je, prepoznavši potrebe zajednice, Nestlé Adriatic u suradnji s Hrvatskim školskim športskim savezom u veljači 2011. godine pokrenuo projekt „Vrtim Zdravi Film“. Cilj programa je educirati hrvatske osnovnoškolce o važnosti pravilne prehrane, zdravlju i zdravom životu te popularizirati tjelesnu aktivnost (putem kreativno edukativnih filmova, organizacijom tematskih tribina, motivacijom za sudjelovanje na sportskim natjecanjima).

6. Zagrebačka banka d.d., „Donacija godine 2012. – MOJ MOTIV!“

Hrvatska obrtnička komora predstavlja najznačajniju gospodarsku asocijaciju u Hrvatskoj, s brojnim članstvom (preko 92.000), koje zajedno sa svojim zaposlenicima (220.000) čini gotovo četvrtinu ukupno zaposlenih u Hrvatskoj. Donacija godine banke 2012. HOK-u osmišljena je kao nastavak uspješne suradnje započete u 2010. godini potpisivanjem sporazuma o poslovnoj suradnji kojim je započeo proces izrade nove obrtničke kartice za sve članove komore te je nastavljen programom “Obrtnik & partner”, koji je postao dijelom programa gospodarskog oporavka i podržan je od Ministarstva gospodarstva, a čiji je cilj poticanje razvoja obrtništva kroz pogodnosti i popuste kod partnera u svim relevantnim gospodarskim granama. Donacija godine 2012. usmjerena je u konkretan projekt razvoja novog proizvoda; ideja je spajanje tradicionalnog i modernog: osmisliti novi hrvatski proizvod temeljen na prepoznatljivom tradicijskom motivu, tehnici i/ili umijeću, koji će zaživjeti i biti održiv na tržištu. Pozadina projekta: približiti tradicijske obrte suvremenom tržištu, odnosno mladim potrošačima. Projekt se realizirao kroz raspisivanje javnog Natječaja na koji su bili pozvani svi obrtnici da osmisle, prijave i prezentiraju potencijano novi proizvod . Natječaj je sadržavao tri kategorije: ‘Odjeća, obuća i nakit‘’– predmeti od tekstila, vune, kože, krzna, metala, stakla, papira i ostali ,  ‘Dom i prostor‘’– oprema stola, predmeti za kućanstvo i za opremu interijera (materijali: drvo, keramika, staklo, kamen, metal, pletena galanterija, papir, vosak i ostali) te  ‘Poslovna oprema i darovi‘’.