Baza znanja Istraživanja

ICCO svjetsko istraživanje "Barometar trendova 2011 za treći kvartal"- očekivani nastavak rasta PR savjetodavnog tržišta

29.07.2011.

BARCELONA, 29. srpnja 2011- kvartalno ICCO-ovo istraživanje “Barometar trendova 2011 za treći kvartal”¹:

39% ispitanika odbacuje AVE metodu- ekvivalent vrijednosti oglasnog prostora- kao legitimni pristup mjerenju PR kampanja, ali 13% ispitanika takvu metodu odobrava. Preostalih 48% ispitanika smatra da je AVE metoda “ponekad” korisna, ovisno o prirodi kampanje. Unatoč malom broju odobravanja AVE metode od strane konzultanata, više od polovice uključuje takvu metodu pri evaluaciji i izvještavanju rezultata kampanje svojim klijentima. Isto istraživanje pokazuje da 62% ispitanika tijekom sljedećeg kvartala očekuje rast poslovanja PR savjetodavnog tržišta. 29% ispitanika predviđa da će situacija ostati neprmijenjena, stabilna dok samo 10% (Južna Afrika, Irska i Španjolska) smatra da će se dogoditi pad.

¹Upitnik “Barometar trendova za 3.kvartal” distribuiran je ICCO-ovim članovima- nacionalnim udrugama agencija-u prvom tjednu srpnja 2011. Odogovori su stigli iz 20 zemalja: Australija, Austrija, Belgija, Brazil, Hrvatska, Češka, Danska, Francuska, Njemačka, Grčka, Irska, Norveška, Poljska, Portugal, Rusija, Slovačka, Sjeverna Afrika, Španjolska, Turska i Velika Britanija

Metode
Metode evaluacije koje se najviše koriste su “press clipping- broj objava” (75%) i “ključni pokazatelji ili ostale metode definirane od strane klijenta” (64%). Slijede ih “broj jedinstvenih posjetitelja” i “AVE metoda” (sa 56% i 55%) kao i “benchmarking istraživanja- prije i poslije kampanje” (48%).
Manje od polovice (43%) ispitanika mjeri povrat ulaganja (ROI) PR kampanje prema monetarnim indikatorima dok se približno trećina ispitanika (30%) oslanja na potpuno subjektivnu evaluaciju ili tzv. “gut feel”. 15% ispitanika služi se drugim sredstvima evaluacije koja obuhvaćaju: reviziju, broj novih poslovnih rezultata za klijente te analize sadržaja medijske pokrivenosti.
Prema iskazima 65% ispitanika, kriterije mjerenja koji će se primijeniti u kampanji klijent i konzultant obično dogovoraju unaprijed. Samo 4% ispitanika smatra da je pravilo uopće ne definirati kriterije mjerenja dok je ostatak ispitanika podijeljen između razmišljanja tko određuje uvjete za evaluaciju, PR konzalting ili klijent?!

Prioriteti AMEC-a
Ispitanicima je postavljeno pitanje slažu li se sa prioritetima 2011/2012² za razvoj industrije-širokim opsegom standarda mjerenja navedenim na trećem AMEC-ovom Summit-u, „European Summit on Measurment“ u lipnju ove godine. 90% ispitanika izjasnilo se potvrdnim odgovorom.

² Prioritetna pitanja za razvoj su: a) definirati i odrediti kako mjeriti ROI, b) uspostaviti globalne standarde za mjerenje društvenih medija, c) učiniti mjerenje kampanja sastavnim djelom PR alata i d) educirati klijente da putem PR programa očekuju poslovne rezultate.

Ostatak ispitanika istaknuo je zabrinutost po pitanju očekivanja klijenata- uključujući kontinuiranu potražnju za AVE metodom – te zabrinutost po pitanju previsokih troškova za klijente kada je riječ o investiranju u mjerenje.

The International Communications Consultancy Organisation (ICCO) je svjetski glas konzultantskih usluga vezanih uz odnose s javnošću. Članstvo ICCO-a na globalnoj razini okuplja nacionalne udruge agencija iz 28 zemalja Europe, Afrike, Azije, SAD-a i Australije. Ukupno, udruge članice broje 1.500 PR tvrtki.
Hrvatska udruga komunikacijskih agencija (HUKA) okuplja 15 vodećih hrvatskih tvrtki s područja odnosa s javnošću i komunikacija. Kao članica udruge ICCO (The International Communications Consultancy Organisation), međunarodne organizacije koja okuplja nacionalne udruge agencija iz 28 zemalja svijeta, HUKA se obvezuje na unapređenje i promicanje standarda rada struke te podršku članicama s ciljem postizanja što boljih poslovnih rezultata.