HUOJ • ICCO istraživanje "Barometar trendova za prvi kvartal 2012"- cijena i profitabilnost najveći izazovi
Baza znanja Istraživanja

ICCO istraživanje "Barometar trendova za prvi kvartal 2012"- cijena i profitabilnost najveći izazovi

14.02.2012.
Zagreb, 14. veljače 2012.- HUKA, Hrvatska udruga komunikacijskih agencija, objavljuje rezultate ICCO-ovog istraživanja “Barometar trendova za I kvartal” u kojem je sudjelovalo 18 europskih i azijsko-pacifičkih zemalja1 prema kojima više od polovice komunikacijskih savjetnika očekuje porast poslovanja u 2012.godini u odnosu na 2011.godinu. 41% ispitanika očekuje stabilne uvjete, dok samo 4% vjeruje kako će doći do pada poslovanja.

PR usluge
PR usluge s najvećim potencijalom rasta su: online usluge (navodi ih 68% ispitanika), krizni menadžment (65%) te korporativne komunikacije (59%). Više od 50% ispitanika navelo je upravljanje ugledom kao uslugu s velikim potencijalom rasta za ovu godinu. Najmanja očekivanja za rast dodijeljena su event menadžmentu i tehnološkim uslugama navedeno od samo 10% ispitanika.

Industrija
Većina ispitanika (59%) očekuje klijente iz područja energetike i zaštite okoliša kao industrijskog sektora koji će povećati svoja davanja za usluge odnosa s javnošću. 43% ispitanika predviđa da će klijenti IT sektora povećati svoje PR budžete, dok 39% ispitanika vjeruje da je zdravstvo i wellness industrija područje poslovanja s velikim potencijalom rasta. Najmanje obećavajuća područja poslovanja za usluge odnosa s javnošću u 2012.godini, a koja su uključena u istraživanje, su proizvodnja, auto industrija i retail- spomenute od manje od 8% ispitanika.

Izazovi
Kao najveći izazovi za PR savjetovanje ove godine ispitanici su na prvo mjesto postavili “cijene i profitabilnost” (38%). Na drugom mjestu su “budžeti klijenata / očekivanja klijenata” (28%), dok su “konkurencija” i “zapošljavanje” zauzeli treće mjesto (sa 13%). Kao dodatne izazove ispitanici spominju “globalnu recesiju” i “inovacije u PR uslugama”.

Globalni trendovi
Sudeći prema istraživanju, komunikacijski savjetnici oslanjaju se i na velik broj izvora kad je u pitanju potraga podataka za trendove u odnosima s javnošću. Najviše ističu nacionalna PR udruženja kao i stručne publikacije, društvene medije te individualne blogove PR stručnjaka.

118 ispitanih zemalja tijekom siječnja 2012: Australija, Belgija, Hrvatska, Češka, Finska, Francuska, Njemačka, Indija, Irska, Norveška, Portugal, Rusija, Slovačka, Slovenija, Švedska, Švicarska, Turska, Velika Britanija.

The International Communications Consultancy Organisation (ICCO) je svjetski glas konzultantskih usluga vezanih uz odnose s javnošću. Članstvo ICCO-a na globalnoj razini okuplja nacionalne udruge agencija iz 28 zemalja Europe, Afrike, Azije, SAD-a i Australije. Ukupno, udruge članice broje 1.500 PR tvrtki. Za više informacija o ICCO-u i benefitima koje donosi članstvo posjetite www.iccopr.com