Baza znanja Istraživanja

Hrvatske kompanije nisu spremne za komuniciranje na međunarodnoj razini

27.06.2013.

Bruxelles/Zagreb, 27. lipnja 2013. - Danas su objavljeni rezultati najopsežnijeg europskog istraživanja na području odnosa s javnošću - "European Communication Monitor“, kojeg su proveli EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association) i EACD (European Association of Communication Directors (EACD), uz podršku Ketchuma, jedne od vodećih globalnih komunikacijskih organizacija.

Istraživanje, koje se provodi sedmu godinu za redom i u kojem je ove godine sudjelovalo 2.700 komunikacijskih stručnjaka iz 43 zemlje, pokazalo je da će jedan od najvažnijih trendova i izazova u sljedeće tri godine biti međunarodna komunikacija. S tim se slažu i hrvatski stručnjaci (75,9%), iako tek 46,6% njih vjeruje da kompanije u kojima rade imaju kvalitetne strukture i strategije za komuniciranje na međunarodnoj razini. Voditelj istraživačkog tima, profesor Ansgar Zerfass, izjavio je: "Uzimajući u obzir visoki stupanj integracije europskih gospodarstava, kompanije bez razrađene strategije međunarodnog komuniciranja riskiraju uspjeh svog poslovanja".

Zanimljiv je i podatak da prvi put u pet godina važnost društvenih medija kao što su Facebook i Twitter više ne raste, iako i dalje vrlo visok postotak ispitanika (73%) vjeruje da su društvene online zajednice bitan segment kompanijske komunikacije.

Većina ispitanika u proteklih je 12 mjeseci bila primorana baviti se kriznim komuniciranjem i većina njih se slaže s tvrdnjom da komunikacijske sposobnosti menadžmenta imaju ključnu ulogu u ukupnom uspjehu kompanija. "Zanimljivo je primijetiti da, prema rezultatima istraživanja, komunikacija dugoročno postaje sve važnija za europske tvrtke, iako se pozicija komunikacijskih stručnjaka nije popravila, a budžeti za komunikaciju se smanjuju. Radi se o neprirodnom i neodrživom trendu koji će se, nadamo se, uskoro promijeniti", izjavila je Marina Čulić Fischer, direktorica Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika za Hrvatsku, agencije za odnose s javnošću i komunikacijski menadžment DIALOG komunikacije.

Cjelokupno istraživanje dostupno je na www.communicationmonitor.eu