Aktivnosti Udruge Grand PRix

Projekt "Sve za nju", Madison Consulting za dm-drogerie markt

08.12.2011.

Uvod

Dobitnik nagrade Grand Prix 2011 u kategoriji br. 4 Kompanijska društvena odgovornost je projekt „Sve za nju“ agencije Madison Consulting za klijenta dm - drogerie markt.

O razlozima za pokretanje ovakvog projekta koji za cilj ima prevenciju oboljenja od raka, ne treba trošiti puno riječi obzirom na činjenicu kako u Hrvatskoj svake godine od raka dojke obolijeva oko 2500 žena, od čega njih čak 800 oboli radi „sjedilačkog“ načina života, dok istovremeno godišnje umire gotovo 900 žena. Udruga „Sve za nju“ osnovala je Centar za psihološku pomoć ženama oboljelima od raka u kojem želi pomoći oboljelim ženama, članovima njihovih obitelji i bliskim osobama, a od samih početaka dm ih podržava u njihovim nastojanjima. Naime, dm je jedan od prvih partnera koji je prije tri godine podržao projekt osnivanja Centra za psihološku pomoć ženama oboljelim od raka. Točnije, uspjehom dm-ove kampanje„Prekrižimo rak vrata maternice i dojke“ provedene u studenom 2008., ostvarena je prva donacija za Udrugu „Sve za nju“ i Centar vrijedna 1.150.000 kuna. Upravo za tu kampanju Europski parlament dodijelio je Hrvatskoj nagradu „Biser mudrosti“ za najbolju i najsveobuhvatniju kampanju u prevenciji raka vrata maternice i to dvije godine za redom.

Predstaviti tešku temu u pozitivnom tonu

Agencija Madison Consulting je u okviru projekta bila zadužena za komunikacije, a kako ističu u agenciji zahvaljujući kombinaciji više komunikacijskih segmenata (PR, dizajn, event management...) kao i podršci privatnog sektora razvila se jaka i prepoznatljiva kampanja kojom se nastojalo ukazati pojedincima da mogu preventivno utjecati na oboljenja od raka. „Etičnost i društvena odgovornost zahtjevi su budućeg društva, a  upravo su tvrtke te koje trebaju odigrati ključnu ulogu u njihovu kreiranju! Društveno odgovoran rad dm-a je prepoznat te javnost prati i podržava dm-ove  projekte ulaganja u  zajednicu, posebice u ona osjetljiva područja života kao što je zdravstvo i okoliš. Zahvaljujući takvom poslovnom konceptu dm danas  ima veliku ulogu i utjecaj u kreiranju društvene odgovornosti u poslovnom svijetu, ali i u Hrvatskom društvu“, ističe Nina Išek Međugorac, voditeljica ključnih klijenata Madison Consultinga. 

Uz takvu podršku, ističe Išek Međugorac, bilo je i jednostavnije raditi na samoj komunikaciji. Prvi korak bio je odabrati strateški pristup pri čemu je odlučeno da se sve preporuke o prevenciji predstave u pozitivnom tonu -  kroz edukativne i rekreativne aktivnosti prijatelja, stručnih  suradnika i članova Udruge u području umjetnosti, zabave, glazbe, zdrave kuhinje. Osobe koje su odabrane u prezentaciji kampanje, morale su imati težinu da na pozitivan način dokažu ozbiljnost i životnu važnost teme koja se obrađuje. Također, kampanja je trebala ponuditi građanima mnogobrojne prilike i ideje, koje imaju pozitivan utjecaj na kvalitetu njihovog života i zdravlja, a koje su ujedno i ključne preventivne mjere protiv ove opake bolesti.

„Jezik umjetnosti“ i edukacija – dobitna kombinacija

Nakon strateškog pristupa definirani su i ciljevi projekta - podići razinu svijesti  žena o važnosti prevencije svih oblika raka, educirati žene o načinima prevencije, upoznati javnost s radom Centra za psihološku pomoć i liječenje žena oboljelih od raka  te ostvariti donaciju za Centar kako bi se planirane radionice mogle odvijati redovito tijekom cijele godine. „Najveći komunikacijski izazov bio je pridobiti pažnju javnosti, posebice žena i to za  temu koju najčešće zaobilaze te ih aktivno uključiti u kampanju. „Jezikom umjetnosti“, točnije izložbom portreta žena oboljelih od raka i njihovih životno važnih poruka, okupili smo velik broj posjetitelja i na  nenametljiv i pozitivan način  podsjetili javnost koliko je važno brinuti se o svom zdravlju. S naglaskom na preventivnu brigu o zdravlju i promociju zdravog načina života, proveli smo edukativnu kampanju i „oboružali“ je najnovijim saznanjima i preporukama,  koje su na pozitivan i odgovoran način ponudile ženama praktične primjere kako voditi brigu o svom zdravlju“, pojašnjava Išek Međugorac.

Osim izložbe koju autorski potpisuje poznati fotograf Damir Hoyka, u prostoru HDLU-a su predstavljene najaktualnije plesne, art te radionice zdrave prehrane koje su vodili stručni suradnici Udruge i osobe iz javnog života.  Program je sadržavao edukativne i informativne  seminare, a s idejom da se potakne što veći interes javnosti, otvoreni su populističke teme poput  „ Silikoni ili ne?“. Projekt se promovirao i putem singla „Sve za nju“ na kojem su okupljeni velikani glazbene estrade Arsen Dedić, Masimo Savić, Neno Belan i Petar Grašo. Singl se mogao ekskluzivno kupiti po promotivnoj cijeni u svim dm prodavaonicama uz što su kupci mogli dobiti i edukativnu brošuru o prevenciji i liječenju raka dojke.

Neizbrisive slike i riječi

Naravno ovako zahtjevan projekt ne bi bio moguć bez medijske podrške, pa je s Adria Mediom dogovoreno medijsko pokroviteljstvo putem koje se u njihovim tiskanim izdanjima Story, Lisa, Sensa te na web stranici www.story.hr najavila kampanja, predstavile sve aktivnosti kampanje – od fotosessiona članica Udruge by Hoyka, preko radionica o zdravoj hrani sa Sandrom Bagarić i Martinom Tomčić, snimanja spota za singl Sve za nju, pa sve do plesnih radionica s Nicholasom & Ksenijom te intervjua s glavnim licem kampanje.
Komunikacijski tim, osim stručnjaka iz Madisona Nine Išek Međugorac i  Tatjane Gnjidić, činili su i stručnjaci Udruge Sve za nju, koji su bili „baza“ svih aktivnosti i suradnji.  Također, veliku ulogu u prezentaciji ciljeva i aktivnosti kampanje imali su i sami zaposlenici dm-a. 135 dm-ovih prodavaonica bile su, kako kažu u Madisonu, najpouzdaniji i najučinkovitiji komunikacijski kanal, putem kojeg su svakodnevno imali priliku podijeliti poruku s ciljanom javnosti kampanje.

I na kraju rezimirajući projekt „Sve za nju“ Nina Išek Međugorac kaže: „Gotovo najveći obol uspjehu kampanje imale su hrabre i duhom lijepe žene oboljele od raka, čije su slike i riječi vjerujemo neizbrisive brojnim posjetiteljima izložbe fotografija. „Lica kampanje „Sve za nju“ su osobe koje svojom osobnosti, životnim iskustvom i ugledom mogu doprijeti do ljudi  i svojom porukom ukazati na ozbiljnost i životnu važnost teme koju obrađujemo“.

DODATAK:
Učinak i vrednovanje uspješnosti komunikacije

• ukupno 68 objava o projektu Sve za nju
• dm se spominje u 43 objave, a logo je vidljiv na 31
• ukupna komercijalna vrijednost PR objava: 2,117.706,67 kuna*
• PR vrijednost tri puta veća od komercijalne*
• učinkovita strategija plasiranja informacije (dm ostvario veliku vidljivost i percepciju glavnog partnera kampanje Sve za nju)
• projekt “Sve za nju” poznaje 78% ispitanica**
• prodano u 18 794 primjeraka singl CD-a

* Projekt je evaluirala nezavisna agencija Meridian i to AVE metodom.
** Ipsos Puls

Pogledajte press clipping:

Story, Večernji list, Jutarnji list, Poslovni dnevnik, 24 sata.