Aktivnosti Udruge Grand PRix

Komunikator godine Viktor Žmegač

02.03.2015. HUOJ

Odlukom stručnog žirija za dodjelu godišnjih nagrada Hrvatske udruge za odnose s javnošću Grand PRix, posebna nagrada za Komunikatora godine u 2014. dodijeljena je Viktoru Žmegaču, književnom teoretičaru, povjesničaru, germanistu i muzikologu.

Objavljeni su i finalisti Grand PRix godišnjih nagrada HUOJ-a u 7 kategorija: javni sektor, društveno odgovorno poslovanje, velike tvrtke, male i srednje tvrtke, interna komunikacija, digitalna komunikacija i prilagodba globalne kampanje.

Viktor Žmegač jedan je od najznačajnijih hrvatskih intelektualca, profesor emeritus na Filozofskom fakultetu koji iza sebe ima bogat opus izdanih knjiga i eseja, različitih rasprava iz njemačke i hrvatske književnosti te teorije i komparativne književnosti na hrvatskom i njemačkom jeziku. Dobitnik je Nagrade Grada Zagreba, Nazorove nagrade, nagrade Krležina fonda, Gundolfove nagrade za germanistiku, Herderove nagrade. Odlikovan je Velikim križem za zasluge Savezne Republike Hrvatske.

Govorom i nastupom uvijek je svima zanimljiv. Jednostavnošću izraza i nastupa odskače od predodžbe prosječnog profesora emeritusa. Onaj koji zna sve reći o nekoj temi u dužini jedne tekstualne poruke zaista zaslužuje da mu struka odnosa s javnošću oda priznanje za komunikatora godine. I ne samo to. On je čovjek koji, unatoč respektabilnim godinama, zahvaljujući pozitivnom stavu, mladenačkom poletu, bistrini i lucidnosti ostaje nepresušno vrelo inspiracije. U svakoj njegovoj rečenici otkriva se dječačka ljubopitljivost i divljenje prema običnim stvarima,  “visokoj” umjetnosti i složenim temama. U njegovom nastupu nema bahatosti koja je često karakteristika nastupa javnih osoba. On piše i govori o stvarima koje jako voli, o kojima jako puno zna, a ipak još uvijek temama pristupa sa strahopoštovanjem, skromnošću i ljubavlju. U mnogo desetljeća njegove karijere vrlo bi se teško moglo naći ijednu retoričku ili komunikacijsku grešku - kako za katedrom, na stručnim skupovima, tako i u njegovim medijskim nastupima. Viktor Žmegač je jednostavno paradigma dobroga komunikatora“, obrazložila je odluku predsjednica žirija Vlatka Škorić.

Iz radionice Viktora Žmegača izlazi po jedna knjiga godišnje, pa je tako 2014. objavio zbirku eseja „Europa x 10“ za koju je dobio i nagradu Kiklop. I u ovoj zbirci još nam se jednom pokazao kao intelektualac koji javni prostor obogaćuje ljubavlju za riječ, misao i mudrost, što je odlika kojom je očarao Stručni žiri HUOJ-a.

U svemu što se zbilo prije izuma modernih medija taj (mladi) naraštaj  vidi samo diskretan šarm daveža. Nešto je trulo u svijetu u kojem mladi ljudi poznaju samo sadašnjost, koja je po svojoj naravi provizorij u kojemu treba zamisliti budućnost. (…). No budućnost ne može imati čvrste obrise ako se ne poznaje prošlost ( …). Generacije koje nije briga za prošlost ponavljaju njezine pogreške, kaže Viktor Žmegač u knjizi SMS eseji.

Na ovogodišnji natječaj pristigao je rekordan broj prijava komunikacijskih projekata, ukupno 52, što je najveći odaziv od početka dodjeljivanja ove nagrade.

Velik broj prijava pristigao je iz poslovnog sektora što je jasan pokazatelj da i gospodarstvenici uviđaju značaj kvalitetne prezentacije svoga rada.

Nakon prvoga kruga ocjenjivanja, žiri je odabrao, temeljem kriterija navedenih u Pravilniku, 26 komunikacijskih projekata koji su ušli u finale. Pobjednici Grand PRix 2015 bit će obavljeni na svečanoj večeri, 13. ožujka 2015.

Finalisti godišnjih nagrada HUOJ-a Grand PRix:

Društveno  odgovorno poslovanje
- Medveščakovi „Ružičasti listopad“ dresovi,  KHL Medveščak
- Moje sunce za Gunju, INA – industrija nafte d.d.
- 20 x IMAM(O) žicu!, Hrvatska elektropriveda d.d.

Javni sektor
- Uvođenje i komuniciranje turističkog bontona i limitatora zvuka, Libra za Grad Novalja
- Prva sezona revitalizirane tvrđave Sv. Mihovila u Šibeniku, Muzej Grada Šibenika
- Grad je pozornica, Kreator (ATK) za Grad Šibenik

Prilagodba svjetske kampanje
- Rudolph van Veen u Hrvatskoj, IM&C d.o.o.
- Europeana1914 - 1918: Dani prikupljanja uspomena iz Prvog svjetskog rata, Maksima komunikacije d.o.o.
- Dan odgovorne konzumacije, Heineken Hrvatska d.o.o.

Male i srednje tvrtke
- Fuliranje kod Uspinjače, Kokoš ili  jaje i Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri d.o.o.
- Zakonitost i sigurnost u upravljanju i poslovanju, Inkasator d.o.o.
- Financijski rječnik najvažnijih ekonomskih pojmova, Bisnode d.o.o.

Velike tvrtke
- Image kampanja - prvih 100 godina, Zagrebačka banka d.d.
- ''…jer najbolje dolazi iz prirode!'‘, DM - Drogeriemarkt d.o.o.
- Otvorenje robne kuće IKEA Zagreb, IKEA d.d.
- Likovno edukativni projekt ''Volim mlijeko'‘, Dukat d.d.

Unutrašnja komunikacija
- Komunikacijski program za prodajne predstavnike, Coca-Cola HBC Hrvatska
- Uvođenje interne komunikacijske mreže u Plivu, Pliva d.o.o.
- Promjena korporativne kulture, HP - Hrvatska pošta d.d.
- Što bi tvoji bez tebe?, Heineken Hrvatska d.o.o.

Digitalna komunikacija
- Posao iz snova, Publico d.o.o.
- 115 godina pisme i veselja, ''Kolo'' i Kretator [ATK]
- Vraćen život, Manjgura d.o.o.
- Vitastiq, IMAGO reklamna agencija d.o.o.